Kawasaki sărbătorește 30 de ani de Mule

Kawasaki sărbătorește 30 de ani de Mule

04.07.2017

Primul Mule 1000 a fost modelul anului 1988.

Dezvoltat dintr-o simplă schiță pe un șervețel într-un vehicul utilitar cu două locuri, Kawasaki a revoluționat segmentul vehiculului utillitar side-by-side cu introducerea modelului MULE 1000, acum 30 de ani. Kawasaki a văzut nevoia pe piața care era mult sub asteptari pe segmentul ATV, ceea ce a generat ideea unui vehicul utilitar cu două locuri si cu patru roți.

A fost nevoie de aproape șapte ani de dezvoltare de către echipa de cercetare și dezvoltare a lui Kawasaki pentru a aduce primul MULE 1000 side-by-side in productie în 1988. Echipa de proiectare a avut de ales dintr-o varietate de motoare și design-uri, pentru a răspunde nevoilor fermierilor și agricultorilor. Este de remarcat si motorul in 2 cilindri de 454cc racit cu lichid în gama de croaziera a lui Kawasaki. Motorul a fost suficient de mare pentru a susține capacitatea de transportare a 500 lb (227 kg) și doi piloti și suficient de liniștit pentru a nu speria animalele din fermă.

Poreclit "Pony" de Kawasaki Heavy Industries, LTD în Japonia, a aparut necesiteatea unui nume de producție pentru noul vehicul utilitar. Agenția de publicitate la acel moment pentru Kawasaki Motors Corp. din SUA, Bozell Advertising, a încercat să folosească acronimul Multi-Use Light Equipment sau MULE pentru noua linie side-by-side - și astfel s-a născut MULE.

În ultimii 30 de ani, MULE a evoluat prin includerea sistemelor de transmisie pe patru roți, a diferentialului blocabil, dar în centrul fiecarui MULE side-by-side, asamblat cu componentele străine și cele uzuale în Lincoln, Nebraska, sta puterea vehiculelor utilitare side-by-side MULE 1000, veche de 30 de ani, ce ramane si astăzi neschimbata.

Te-ar putea interesa si:

Billy Bolt, de neoprit si in Romania – etapa 4 din Campionatul Mondial de SuperEnduro 2024

Marele Premiu al Romaniei a facut senzatie pe BTArena – Cluj si cu siguranta va ramane in istorie nu doar pentru debutul SuperEnduro-ului in tara, cat si pentru drama traita de piloti la fiecare colt al traseului – Motoclub-ul Haita Deva a reusit...

Citeste mai mult