MOTOBOT-ul Yamaha la Festivalul Vitezei Goodwood

MOTOBOT-ul Yamaha la Festivalul Vitezei Goodwood

14.08.2018

Intre 12 - 15 iulie a avut loc Festivalul Vitezei. La aceasta editie aniversara (evenimentul a implinit 25 de ani) surprizele au fost numeroase.

Ca noutate, anul acesta pentru prima data in istoria renumitului festival din Anglia s-a organizat o cursa de motociclete flat-track. Producatorii americani Harley-Davidson si Indian, urmati de britanici in anii 1960 (BSA, Triumph si Norton) si mai tarziu de japonezi (Honda, Kawasaki si Yamaha) sunt recunoscuti pentru modelele de motociclete flat trak.

Din program nu au lipsit paradele cu masini de curse performante, dar nici incursiuni in trecut prin prezenta unor modele vintage de vehicule pe doua si pe patru roti.

Un moment spectaculos in cadrul festivalului de la Goodwood l-a reprezentat insa dezvaluirea de catre producatorul japonez demotociclete a robotului umanoid botezat MOTOBOT care poate pilota in mod autonom o motocicleta.

Starul expozitiei Future Lab le-a captat atentia nu doar vizitatorilor, ci si riderilor profesionisti Alex Lowes si Michael van der Mark. Riderul echipei Pata Yamaha Official WorldSBK si-a exprimat opinia ca MOTOBOT reprezinta o noua aditie la familia Yamaha, iar aceasta tehnologie care face posibil ca un robot sa piloteze o motocicleta si care parea in urma cu 5-10 ani un lucru imposibil, este „absolut incredibila”. Cat despre pilotul de raliuri de motociclism Michael van der Mark, acesta a ramas la fel de surprins de inovatie si a glumit spunand „Motobot-ul este extrem de rapid, dar sper sa nu fie prea rapid pentru ca voi ramane fara slujba”. Starul Yamaha Alex Lowes a participat si la cursa de pe dealul Goodwood la bordul modelului Yamaha YZF-R1M .

Yamaha nu are doar o echipa de ingineri experti in dezvoltarea de motociclete, ci si o divizie specializata in robotica. In calitate de director Yamaha Ventures & Laboratory Silicon Valley, Amish Parashar considera ca vehiculul autonom pe doua roti creioneaza o noua directie, proiectul fiind unul indraznet, ambitios. Momentan, exista multi producatori care tind sa modifice vehiculele pentru a crea sisteme autonome.

Conceptul MOTOBOT a fost creat si pentru a incerca atingerea a doua obiective: in primul rand, a vizat parcurgerea a 200 km/h pe un circuit de curse cu o motocicleta YZR-M1, iar in al doilea rand a propus atingerea laptime-ului realizat de campionul mondial la raliurile de motociclism viteza Valentino Rossi.

Reprezentantii Yamaha au anuntat ca distanta de 200 km a fost parcursa cu succes. Pe de alta parte, MOTOBOT-ul a pierdut, se pare, cateva secunde in favoarea lui Rossi. Umanoidul a efectuat un timp de 117.504 secunde in vreme ce riderul din Tavullia reusea sa strabata aceeasi distanta in 85.740 secunde.


Eric de Seynes, presedintele Yamaha Motor Europe a afirmat ca pentru proiectul conceptual MOTOBOT „s-a lucrat intens in ultimii ani”.

 

 

Daca telul MOTOBOT-ului pentru 2015 a fost sa piloteze in linie dreapta la viteza de 100 km/h, sa parcurga o cursa slalom si sa efectueze viraje, apoi in 2017 sa piloteze pe circuit cu 200 km/h ceea ce depaseste limitele umane, pentru viitor inginerii isi propun sa aduca tehnologii la fel de revolutionare si sa se concentreze asupra perfectionarii interfetei om-masina si asupra controlului robotilor.

 

Te-ar putea interesa si:

Vespa 2024 Lineup

Sezonul Vespa 2024 a inceput, aducand noutati pentru fanii nerabdatori sa urce in sa! Vespa continua sa cucereasca generatii intregi datorita sarmului care transmite ideea de libertate si al stilului unic. Istoria sa este intensa, Vespa fiind prot...

Citeste mai mult