2023 KTM 300 EXC SIX DAYS - un rival enduro neinfricat

2023 KTM 300 EXC SIX DAYS - un rival enduro neinfricat

29.06.2022

KTM 300 EXC SIX DAYS 2023, un enduro bike triumfator in cele mai dure competitii de profil

KTM 300 EXC SIX DAYS 2023 poarta cu mandrie logo-ul ISDE (International Six Day Enduro) ce atesta performanta sa dovedita in cadrul competitiilor de enduro. Puteti considera ca modelul de fata KTM Motorcycles este cea mai completa „arma” enduro de pe piata. Echipata cu un motor in 2 timpi pe injectie electronica, suspensii WP de ultima ora si elemente specifice KTM SIX DAYS, motocicleta 300 EXC se pregateste sa isi ia rivalii prin surprindere la urmatoarea cursa!

Motor si silentiator spate.
Legendarul motor 300cc in 2 timpi KTM este un favorit printre riderii enduro, lucru datorat puterii sale incredibile, cuplului masiv si greutatii reduse. Tehnologia avansata, constructia in 2 timpi si sistemul revolutionar pe injectie electronica TPI contureaza o motorizare mai rafinata ca niciodata. Puterea este extrem de controlabila. De asemenea, se reduc pierderile de combustibil nears, ceea ce inseamna implicit si emisii mai reduse, alaturi de o combsutie mai eficienta si un consum mai scazut de carburant. Mecanismul sofisticat al cilindrului serveste la un control optim al partii laterale de la admisiile de evacuare.

Carcasele compacte ale motorului sunt fabricate utilizand un proces de turnare la presiune inalta, minimizand astfel greutatea fara sacrificiul rezistentei si durabilitatii. Acest design permite instalarea arborilor aproape de centrul de gravitatie, oferind o centralizare perfecta a masei si o mai buna manevrabilitate.

KTM 300 EXC TPI SIX DAYS dispune de o cutie cu 6 viteze robusta de la PANKL RACING SYSTEMS. O alta caracteristica cheie a transmisiei este maneta schimbatorului gandita pentru eliminarea murdariei. Similar designului scaritelor pentru picioare, previne acumularea de reziduuri si va asigura ca treapta urmatoare este mereu disponibila in toate conditiile.

Sistemul de management al motorului de la toate modelele KTM EXC TPI este echipat cu o unitate de control amplasata sub sa. Unitatea de control seteaza sincronizarea aprinderii si calculeaza cantitatea de combustibil de injectat bazandu-se pe date variate de la senzor precum presiunea aerului de admisie, pozitia clapetei de acceleratie si temperatura lichidului de racire sau informatii de la noul senzor de presiune ambientala a aerului. Sistemul ajusteaza automat in functie de altitudine si temperatura, transformand jetul de carburator intr-un lucru al trecutului si permitand riderului sa petreaca mai mult timp accelerand. Daca pilotul decide sa monteze un radiator din gama KTM PowerParts, va fi controlat direct de sistemul de management al motorului fara a avea nevoie sa instaleze un intrerupator aditional de temperatura.

Designul motorului lui KTM 300 EXC TPI permite utilizarea unui arbore lateral de echilibru, ce reduce vibratiile motorului la minimum. Acest lucru ii permite riderului sa se concentreze complet asupra provocarilor fara a fi distras. La urma urmei, mai mult confort inseamna ca nu vei obosi prea rapid.

Cuplare.
KTM 300 EXC TPI SIX DAYS vine echipat cu un ambreiaj DDS (Damped Diaphragm Steel) dezvoltat de KTM cu un cos din otel care exclude uzura, cu placi de ambreiaj extrem de rezistente la caldura si captuseli din otel acoperite cu nitrat. Acest design inteligent include un arc cu diafragma in loc de un arc elicoidal obisnuit, facand operatiile de ambreiaj mai line. Arcul membranar lasa loc suficient pentru un sistem de amortizare. Scopul il reprezinta tractiunea fara compromisul durabilitatii. Ambreiajul hidraulic Brembo impresioneaza prin fortele extrem de joase de operare si controlul aproape telepatic. Acest model vine, de asemenea, cu protectie standard pentru cilindrul prelungitor al ambreiajului.

Pompa de ulei. Riderii lui KTM EXC TPI nu trebuie sa amestece niciodata combustibilul din nou. Toate modelele enduro in 2 timpi sunt prevazute cu un rezervor de ulei cu monturi mai flexibile, crescand durabilitatea si fiabilitatea. Suplimentar, un filtru de plasa pastreaza reziduurile la distanta de pompa de ulei si de combustibil. Localizata sub rezervorul de combustibil, pompa de ulei livreaza direct lubrifiantul catre corpul clapetei, unde se combina cu aerul care intra pentru a lubrifia arborele cotit si pistonul. Sistemul de management al motorului utilizeaza viteza si datele de la senzorul de pozitie a acceleratie pentru a controla pompa de ulei, ceea ce ofera cantitatea perfecta de ulei pentru toate conditiile. Alimentarea cu ulei in jur de 0,7 litri este suficienta pentru cel putin cinci umpleri ale rezervorului de combustibil.

Motorul lui KTM 300 EXC TPI este echipat cu un corp de acceleratie 39 mm Dell'Orto, care vine conectat la manerul clapetei de acceleratie de pe ghidon via doua cabluri Bowden si controleaza fluxul de aer cu ajutorul senzorului de pozitie a supapei de acceleratie care furnizeaza date catre unitatea de control. Astfel, pornirile la rece nu vor mai reprezenta o problema.

Generator TPI. Pentru a acoperi necesarul de energie al sistemului de management al motorului, modelele KTM XC-W TPI sunt dotate cu un alternator 196 W puternic si cu un regulator de voltaj.

Sistem de racire. O pereche de radiatoare ideal pozitionate in apropierea centrului de gravitatie asigura ca motorul ramane rece chiar si in cele mai aprinse competitii. Multumita utilizarii de dinamica numerica a fluidelor si unui layout inteligent al circuitului de racire, sistemul inovator asigura o temperatura optima pentru motor chiar si la performanta maxima si in toate conditiile. Mai mult de atat, un distribuitor delta integrat in triunghiul cadrului cu un furtun central lat asigura un circuit de racire foarte eficient. In plus, radiatoarele au protectie speciala care nu doar le protejeaza de eventuale daune provocate de pietrele care sar pe traseu la rularea cu viteza, ci actioneaza ca o bara pentru a directiona energia la impact in jurul radiatoarelor in eventualitatea unui accident. 

Sistemul de evacuare joaca un rol important. KTM 300 XC-W TPI dispune de o noua lampa de esapament HD, iar para este mai rezistenta si mai putin predispusa daunelor in cazul unui impact. In acelasi timp, zgomotul este redus considerabil. Toba de esapament vine atasata via o bratara din aluminiu pentru extra rezistenta si dispune de un capac cu design dezvoltat pentru fiecare model in parte. Forma sa permite un profil mai subtire pentru garda la sol marita, in timp ce un tub interior perforat cu material izolator mai usor asigura eficienta mai mare si nivele de zgomot mai joase.

Din punct de vedere al sasiului, toate modelele KTM SIX DAYS utilizeaza acelasi cadru din otel usor, high-tech, cu geometrie inspirata de curse, cu rigiditate optima si un feedback fara rival. Rezultatul este o manevrabilitate jucausa si stabilitate incredibila la viteze ridicate. Cadrul spate este compus din profile extrem de usoare si stabile, avand mai putin de 900 grame si creste stabilitatea aripii spate, oferind protectie motocicletei in cazul unei rostogoliri.
Bratul oscilant din aluminiu dintr-o singura piesa al lui KTM 300 EXC TPI SIX DAYS este realizat printr-un proces permanent de turnare a matritei. In consecinta, rezulta o stabilitate extrema cu o greutate minima si caracteristici de flexibilitate perfecte.
Toate motocicletele KTM SIX DAYS beneficiaza de jante usoare de la GIANT. Acestea garanteaza stabilitate maxima, in timp ce niplurile spitelor din aluminiu au un design inovator, astfel incat riderul nu este nevoit sa stranga spitele atat de des. Arata grozav datorita designului unic SIX DAYS.
Anvelopele Metzeler 6 DAYS EXTREME transmit puterea catre sol fara probleme si ofera aderenta excelenta pe toate suprafetele si in orice moment.
Suspensia fata cu furca inversata WP XPLOR 48mm este complet reglabila. Suspensia spate dovedita in curse beneficiaza de amortizorul WP XPLOR complet ajustabil, retunat pentru rigiditate crescuta. Printre altele, acest lucru reduce uzura si ajuta sistemul de suspensie PDS sa atinga noi inaltimi.

Clema tripla. Toate modelele SIX DAYS sunt echipate cu furci frezate CNC, anodizate, vopsite in oranj, cu un offset de 22 mm si care asigura un feedback precis via ghidon. Riderul poate ajusta ghidonul in 4 pozitii diferite, inapoi si spate, pentru a-si gasi pozitia de „atac” potrivita.

Franele cu etriere Brembo de ultima ora si discuri ondulate usoare contribuie la o putere de stopare superioara. Discul flotant de la frana fata si discul spate solid asigura ca puterea de franare este mereu disponibila. Pentru un plus de rezistenta, maneta de frana de picior spate este securizata cu fir de blocare.

Intreaga gama KTM enduro vine inzestrata cu un rezervor usor din polietilena prevazut cu un capac in stil baioneta pentru umplere rapida. Pompa de combustibil integrata alimenteaza direct valvele in timp ce conexiunea la 90 de grade protejeaza impotriva daunelor. In plus, rezervorul de combustibil este facut din plastic transparent, astfel incat riderul poate vedea cata benzina mai are.

Filtrul de aer este usor de accesat si garanteaza un flux optim, dispunand de admisii snorkel special gandite. Amestecul perfect de putere si raspuns la acceleratie.

Ergonomie si confort.
Ghidonul din aluminiu care poate fi pozitionat in 4 moduri diferite este o caracteristica a tuturor modelelor KTM SIX DAYS.
Cand urmeaza sa petreci sase zile in sa, confortul este foarte important. Din acest motiv, KTM 300 EXC TPI SIX DAYS beneficiaza de o sa mai moale si mai aderenta, cu o schema pe albastru si rosu.
Scaritele pentru picioare previn blocarea din cauza murdariei si reziduurilor, chiar si atunci cand parcurgeti un traseu plin de radacini adanci. Cizmele nu-si pierd niciodata aderenta si riderul se poate concentra la maxim asupra traseului.

Caroserie si grafica
Echipamente SIX DAYS - intreaga serie SIX DAYS include clema tripla anodizata pe portocaliu, discul solid pentru frana spate, numeroase parti cu sigla SIX DAYS etc.
Designul jucaus, culorile retro si elementele unice fac din modelele 2022 KTM SIX DAYS niste parteneri enduro originali si atractivi.

Software si electronica.
KTM 300 EXC TPI SIX DAYS dispune de un sistem de pornire electric alimentat de o baterie extrem de usoara 2 Ah litiu-ion. Ansamblul de cabluri aduna aproape toate componentele electrice importante intr-un punct central, usor de accesat, amplasat sub sa.

Gama de motociclete KTM este disponibila si pe ATVRom Bucovina

Te-ar putea interesa si:

2024 Kawasaki Z7 Hybrid 

Dotata cu o unitate de putere unica ce combina un motor pe combustie interna 451 cc si un motor compact de tractiune, prima motocicleta-hibrid din lume ofera riderilor o experienta noua de riding: un pachet mid-size cu acceleratia instanta a unui mod...

CITESTE MAI MULT