7 Motive pentru care motocicletele adventure sunt cele mai confortabile

7 Motive pentru care motocicletele adventure sunt cele mai confortabile

05.07.2022

O motocicleta de tip adventure este mai confortabila datorita ergonomiei – pozitie de pilotare dreapta si ghidon lat, precum si datorita suspensiilor de cursa lunga, seii mai confortabile pentru rider si pasager, rotilor mari si parbrizului inalt. Sistemele de asistenta electronica precum controlul tractiunii, ABS si modurile de condus completeaza lista de avantaje si adauga un plus de confort prin faptul ca solicita mai putin riderul pe distante lungi. Chiar daca exista alte tipuri de motociclete care ar putea sa le surclaseze dintr-un punct de vedere, nu exista insa unele care se apropie de confortul per ansamblu al unui model adventure.

Iata cel putin 7 motive pentru care motocicletele adventure sunt foarte confortabile:

1: Ergonomie confortabila

  • Motocicletele Adventure ofera, fara niciun dubiu, cea mai confortabila pozitie de riding. Combinatia de scarite de picioare joase si manere inalte este sinonima cu o pozitie de pilotare dreapta, ridicata. Acest lucru reduce presiunea la nivelul genunchilor, spatelui si picioarelor.
  • Nu exista nicio greutate pe brate si incheieturi ca la un super bike si nu este nevoie ca riderul sa atarne de ghidon ca la un cruiser. Acest lucru inseamna ca partea capului este neutra, ceea ce este bine pentru vizibilitatea in fata si nu solicita atat de mult muschii gatului.
  • Pe un adventure bike este foarte usor sa te ridici in timp ce pilotezi. Poate fi un aspect util atunci cand traversezi portiuni denivelate sau atunci cand vrei sa iti misti si intinzi putin picioarele in timpul unei calatorii pe distante lungi. Poate fi si o necesitate atunci cand drumurile devin mai dure, de exemplu pe un teren mai stancos sau pe nisip. Pentru a controla eficient motocicleta dincolo de asfalt, riderul se poate ridica in picioare fara probleme.
  • Exista multe branduri de motociclete care ofera optiuni de ajustare a inaltimii seii. Este, de asemenea, posibil sa coborati suspensia la majoritatea modelelor construite pentru aventura. De exemplu, modelul Kawasaki KLR 650 ofera optiunea de a cobori bratele suspensiei cu aproximativ 8 cm.

2: Ghidon lat

  • Motocicletele Adventure au ghidoane mai late in comparatie cu modelele de strada. Acest lucru ii permite riderului sa pastreze mai usor directia la viteze joase. In plus, este mai usor de controlat un adventure bike la oprire datorita avantajului oferit de ghidonul lat, aspect care sporeste increderea la pilotare.

3: Suspensii cu o cursa lunga

  • Cruiserele au sei de inaltime joasa si chiar ghidoane mai late, insa partea dezavantajoasa este plimbarea mai dura. Motocicletele adventure, pe de alta parte, au suspensii inalte, cursa este lunga pe fata si pe spate, astfel incat se descurca fara probleme pe drumurile denivelate. Pe asfalt neted, multe alte motociclete se descurca bine, precum motocicletele touring, dar acolo unde se termina asfaltul, modelele adventure continua sa fie la fel de confortabile.
  • Pe drumurile cu pietris, nicio alta motocicleta nu este la fel de confortabila ca un adventure bike. Bineinteles, dirt bike-urile se vor comporta excelent pe distante scurte si pe teren extrem de dur. Insa cu un adventure bike, poti pilota confortabil pe pietris intreaga zi.
  • Suspensia confortabila a motocicletelor adventure reprezinta un atu major.
    Cursa suspensiei de la un adventure bike poate fi batuta doar de un dirt bike.
  • Numeroase modele adventure moderne dispun de suspensie ajustabila, astfel incat riderul poate face setari care sa se potriveasca unor conditii de drum diferite. O suspensie mai ferma poate fi potrivita pentru trecatorile asfaltate si intortocheate de prin zonele montane, iar o suspensie mai moale poate fi ideala pentru un drum de pamant ondulat sau macadam. Niciun alt tip de motocicleta nu se apropie de performantele unui adventure bike in termeni de versatilitate.

4: Roti mari

  • Rotile de diametru mare cu o circumferinta mai mare va permit sa parcurgeti suprafete denivelate mai lin. Din acest motiv, majoritatea modelelor au acum roti de 29 inch in loc de roti de 26 inch. Este mai usor si mai sigur sa loviti o groapa cu o roata mare, pentru ca se rostogoleste pur si simplu deasupra. Rotile mari vor face, de asemenea, drumurile de pamant ondulate mai putin dificile si va fi mai usor sa treceti peste pietrele mari.
  • Motocicletele adventure au de obicei roti frontale foarte mari care vor trece peste obstacocle. Rotile mari sunt, in plus, incaltate cu anvelope cu profil mai inalt pentru a amortiza sariturile si izbiturile pe teren accidentat. Ganditi-va la diferenta dintre un Jeep si un Porsche 911 pe un drum de pamant. Cauciucul si volumul de aer din anvelopele Jeep-ului sunt mai confortabile si sigure decat cauciucul cu profil jos de la Porsche 911.

5: Scaune confortabile

Exceptand modelele superbike si cruiserele custom, majoritatea motocicletelor dispun de sei destul de confortabile. Modelele touring pot oferi chiar sentimentul de canapea captusita. Constructorii de adventure bike-uri creeaza special seile pentru pilotare pe distante lungi. Seile sunt late, captusite pentru un plus de confort si favorizeaza o pozitie neutra de riding. Majoritatea modelelor adventure sunt gandite sa ofere confort atat pentru pilot, cat si pentru pasager. Unele modele noi dispun chiar de sei incalzite. Totodata, numeroase branduri de motociclete adventure ofera optiuni de ajustare a seii pentru riderii de talii diferite, cu sau fara unelte.

6: Sisteme de asistenta electronice pentru rider

In trecut, doar modelele adventure aflate in top beneficiau de sisteme de asistenta pentru pilot. In prezent, numeroase modele entry-level dispun de control al tractiunii si asistenta la franare. Toate acestea contribuie la o experienta de riding mai confortabila.

  • Motocicletele adventure de ultima ora pot veni echipate si cu suspensie ajustabila electronica si cu harti de motor. In vreme ce aceste vehicule mari sunt super puternice si rapide, este posibil un de-tuning la motor printr-o simpla apasare de buton. Acest lucru se poate dovedi util mai ales pe drumurile ude si pe pietris unde riscati sa pierdeti controlul.
    Suspensie electronica – multe sisteme de pe noile motociclete adventure sunt controlate de un calculator dedicat numai suspensiei, care la randul sau comunica cu celelalte calculatoare de pe motocicleta oferind astfel mai multa siguranta, confort, dar si bucuria si placerea de a conduce o astfel de motocicleta.
  • Cele mai multe adventure bike-uri mari dispun acum standard de cruise control si unele dezvolta ACC (adaptive cruise control). Cruise control va permite sa relaxati incheietura mainii drepte in timp ce mentineti aceeasi viteza. Cu ACC, riderul seteaza viteza si distanta, iar vehiculul face restul. Daca masina din fata incetineste, motocicleta va inchide acceleratia sau chiar va aplica franarea. Imediat ce vehiculul creste din nou viteza sau schimba benzile, motocicleta va accelera pe cont propriu la viteza setata. In gama KTM Motorcycles veti descoperi aceasta dotare!
    Unele motociclete mai aduc in plus manere si sa incalzite. Desi poate parea ceva lipsit de importanta, dotarea cu manere incalzite va face, in realitate, o diferenta uriasa in zilele friguroase.

7: Parbriz inalt
La o viteza de 130 km/h, parbrizul joaca un rol important cand vine vorba de confortul riderului. Motocicletele adventure beneficiaza, de obicei, de parbrize mari pentru a mentine pilotul protejat atunci cand ploua si in fata vantului. Fara dureri de gat! Parbrizul aduce o mare diferenta pe vreme racoroasa si cu vant puternic.
Un parbriz inalt montat pe un adventure bike este ca un scut protector pentru rider si pasager in fata oricaror elemente.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                          Concluzie
Motocicletele adventure sunt vehicule mari, grele si puternice. Poate fi destul de intimidant cand urci in saua lor pentru prima data, mai ales daca nu ai mai incercat o pozitie de riding atat de verticala. Insa, dupa ce te obisnuiesti, vei realiza ca putine motociclete sunt atat de confortabile ca un adventure bike. Modelele adventure pot deveni parteneri ideali inclusiv pentru femeile de statura mica.
Confortul la pilotare si versatilitatea crescuta transforma motocicletele adventure in niste aliati perfecti pentru naveta de zi cu zi catre serviciu sau alta destinatie. Iar daca esti atras de touring pe distante lungi, sunt extrem de putine tipuri de motociclete la fel de confortabile precum modelele adventure, in special daca planuiesti sa iesi de pe asfalt.
Este surprinzator ce pot face riderii experimentati cu o motocicleta adventure masiva. Dupa ce te obisnuiesti cu inaltimea seii, vei avea senzatia ca vehiculul s-a micsorat sub tine. Daca esti nou in lumea motociclismului si cauti prima partenera de drum, confortul oferit de un adventure bike este un atu demn de luat in calcul.

-------------------

Paleta diversificata de motociclete (KTM Motorcycles, GasGas, Husqvarna Motorcycles, Kawasaki, Fantic, CFMOTO, Aprilia) este disponibila si pe ATVRom Pitesti

Te-ar putea interesa si:

Incep inscrierile pentru Rabla Clasic si Rabla Plus!

ATVRom anunta lansarea celei de-a 20-a editii a Programului Rabla Clasic si a celei de-a 9-a editii a Programului Rabla Plus. Incepand de marti, 19 martie 2024, ora 10:00, persoanele fizice sunt invitate sa se adreseze producatorilor validati pe...

Citeste mai mult