Zvonuri despre noi modele de 250cc Kawasaki Versys, respectiv Suzuki V-Storm

Zvonuri despre noi modele de 250cc Kawasaki Versys, respectiv Suzuki V-Storm

10.08.2015
Se zvoneste ca atat Suzuki, cat si Kawasaki lucreaza de la o vreme pentru dezvoltarea unor motociclete modele adventure-tourer de 250cc cu doi cilindri paraleli, menite sa intregeasca gamele lor dual-sport cu elemente entry-level. Zvonurile sunt separate, adica avand origini diferite, dar ceva e ciudat in povestea asta, caci aduce a “gandit la acelasi lucru” si chestiile astea sunt rareori pur intamplatoare.
Din Japonia vine zvonul cu Suzuki V-Storm 250. Cei care au dat drumul informatie sunt nimeni altii decat cei de la revista Young Machine, cunoscuti cu antecedente atat in zvonuri care au ajuns sa se adevereasca, cat si in zvonuri care au dat-o in bara (inclusiv din cauza altora). De exemplu, cand prin ianuarie se zvonea despre modelul street al Honda RC213V, replica dupa modelele din MotoGP, au fost relativ aproape de pretul cu care in luna iunie a fost lansat, fata de alte zvonuri cu alte origini. In fine, acum vorbim despre Storm 250. Modelul e prezentat mai degraba ca G-Storm 250 decat un V-Storm 250, probabil din cauza motorului cu cilindri paraleli in locul celor in V si este anuntat ca va fi in scurt timp prezentat.

 
Zvonuri despre noi medele de 250cc Kawasaki Versys, respectiv Suzuki V-Storm - 650cc

Trecem mai in sud si mai in vest, pana ajungem in India. Unde ajungem pe firul unui zvon despre un model Kawasaki Versys 250, in jurul motorului si sasiului modelului Z250/Ninja 250.

Zvonuri despre noi medele de 250cc Kawasaki Versys, respectiv Suzuki V-Storm - Ninja

Deocamdata nu exista vreo dovada nici macar la nivel de fotografii-spion, dar ideea de motoare micsorate pe motociclete mai ieftine, dar cu infatisarea adventure a “fratilor” mai mari nu pare deloc deplasata. Mai ales ca fluxul invers a avut deseori loc, pornindu-se de la mici motociclete sport, ajungandu-se la superbikes. Si bineinteles, e vorba de acapararea unor noi segmente de cumparatori, in special incepatorii carora li se scurg ochii dupa modelele mari, de baza, care astfel au posibilitatea sa-si achizitioneze modelele “miniaturizate”, mult mai accesibile, in primul rand ca pret.

Iar daca si Suzuki si Kawasaki vor face aceasta miscare, interesant e cat va dura pana cand va iesi o Honda CB300X (deja a sugerat o atare miscare in prezentarea conceptului CX-01, altfel o varianta miniaturizata sau Yamaha bazata pe R3, de genul XTZ320 Tenere, varianta mini.

Oricum, pana acum tendinta de a micsora motoarele unor modele de motociclete a existat pe piata asiatica din plin, dictata atat de preturile reduse adaptate acestor piete, cat si de multe ori de rigorile legislative din tari precum Japonia. Insa dupa ce aceste modele au fost lansate pe pietele asiatice, constructorii japonezi (in principal) au fost asaltati de cereri venite din pietele vestice, in special cele europene, asa ca astfel de informatii nu trebuie tratate ca privind exclusiv Asia sau alte piete emergente, dimpotriva.