Suzuki breveteaza un sistem de control al suspensiilor pentru 2017 V-Strom 1000

Suzuki breveteaza un sistem de control al suspensiilor pentru 2017 V-Strom 1000

30.09.2016
Un sistem simplu, inteligent, ce apare a fi deja utilizat in industria automobilelor, acesta utilizeaza suspensii cu auto-reglare, in engleza self-levelling, pe baza unor celule de sarcina ce masoara greutatea pe motocicleta inainte de a porni in cursa si apoi se ajusteaza electric presarcina la ambele capete (adica suspensia fata si cea spate) pentru a se regla.


Suzuki breveteaza un sistem de control al suspensiilor pentru 2017 V-Strom 1000 - motocicleta

Sistemul brevetat a fost ilustrat ca fiind montat pe sasiul lui V-Strorm 1000 si, avand in vedere ca multi dintre rivalii directi ai acestuia sunt dotati cu sisteme de suspensii semi-active sau electronic reglabile, are un foarte mare sens ca Storm sa fie primul ales al casei din Hamamatsu.

Am mai scris despre pasiunea inginerilor de la Suzuki pentru descoperirea unor mijloace mult mai putin sofisticate, dar cu mult mai mult ingenioase, bazate pe notiuni deloc avansate de mecanica, de exemplu in privinta unor motoare. Ei bine, iata inca o dovada. In mod normal, Suzuki ar fi putut foarte bine sa utilizeze direct un sistem de suspensii semi-active, asa cum o fac rivalii sau un sistem electronic de reglare. Puteau foarte bine sa faca un asemenea sistem sa lucreze in combinatie cu versiunea “electric-eye”, pe care au brevetat-o. Mai ales ca aceasta e vazuta adesea ca un prim pas in ajustarea suspensiilor traditionale.

Suzuki breveteaza un sistem de control al suspensiilor pentru 2017 V-Strom 1000 - suspensii

Ideea de baza o reprezinta o celula de incarcare in subcadrul din spate care masoara greutatea totala a pilotului, pasagerului si bagajelor. Exista un comutator in saua pilotului care asigura si permite acestuia sa fie luata masuratoarea cand este asezat, iar sistemul este conectat la aprindere, ce comanda sa porneasca si un senzor de viteza care indica faptul ca masuratorile si reglajele au fost facute numai cat motocicleta a stationat. Toate informatiile sunt procesate de o unitate centrala si apoi sunt preincarcate atat furca, precum si amortizorul spate, fiind ajustate sa se potriveasca cu sarcina precisa.

Design-ul include, de asemenea, o liniuta de citire care indica greutatea totala a pilotului (plus eventualul pasager) si a bagajelor si va avertiza vizual daca sarcina e prea mare decat a fost proiectata motocicleta sa faca fata. Da, va fi o motocicleta care te va trage de maneca atunci cand exagerezi cu transportatul tuturor prietenilor sau cand vrei sa te muti, cu ajutorul ei.

Suzuki breveteaza un sistem de control al suspensiilor pentru 2017 V-Strom 1000 - 2016

Suzuki V-Storm 1000 a fost lansat in 2014 si se stie deja (mai mult pe surse) ca reprezinta unul dintre modelele pentru care s-a muncit in cautarea unor revizii si update-uri in pregatirea modelului 2017. Adaugarea suspensiei electronice (in maniera Suzuki) are sens in acest context, deci. Probabil ca in decurs de o luna si un pic, in cadrul saloanelor internationale moto de la Koln (din 4 octombrie) si de la Milano (din 8 noiembrie) vom avea si confirmarea.