Noul skijet Sea-Doo Spark 2014

Noul skijet Sea-Doo Spark 2014

27.02.2014

Comparabil cu motocicleta Ninja 300 pentru lumea skijet-urilor, noul "Sea-Doo Spark" este mai usor, costa mai putin si are un raport putere/greutate mai bun decat orice altceva care este dublu ca pret.

Echipa Sea-Doo, o subsidiara a Bombardier Recreational Products (BRP) si un brand frate cu Can-Am, a petrecut cea mai buna parte a ultimilor opt ani creand Sea-Doo Spark 2014 si au folosit modelele Sea-Doo ale anilor ’90 ca inspiratie. Acelea au fost printre primele skijet-uri care au fost lansate pe piata mainstream. De atunci, skijet-urile au devenit mai mari, mai grele si mai scumpe, facand ca intregul sport sa devina o nisa cu fiecare an care trece.

Pentru a combate trend-urile din industrie, Sea-Doo a decis sa faca modelul Spark de mici dimensiuni, rapid si accesibil financiar. I-au dat numele de cod “CAFE” care vine de la Clean, Affordable, Fun si Easy to use.

Acestea fiind spuse, Sea-Doo Spark
 este o masinarie cu totul noua care incorporeaza cateva trasaturi de la fratii sai mai scumpi.

Modelul pentru 2 persoane

Sea-Doo Spark vine in 2 versiuni diferite, pentru 2 si pentru 3 persoane. Versiunile sunt in esenta la fel, dar varianta pentru 3 persoane are o sa mai lunga si o sectiune aditionala in spate pentru stabilitate si flotabilitate sporita.

Carena si puntea sunt confectionate dintr-un material numit Polytec, care este un material compozit usor si 100% reciclabil. Au ales acest material fiindca este mai usor decat fibra de sticla, ce este folosita la majoritatea celorlalte skijet-uri de pe piata.  Structura lui Sea-Doo Spark este creata de Exoskel, un schelet din aluminiu cu totul nou care pastreaza partile esentiale din partea din fata in timp ce mentine un cadru puternic si usor.

In loc sa lipeasca puntea de carena, cum se obisnuieste la alte skijet-uri, cei de la Sea-Doo au gasit o cale sa le insurubeze in timp ce pastreaza integritatea structurala si o izolare buna. De ce? Pentru a putea desuruba puntea de carena in circa 10 minute, oferindu-va access a lucrati la skijet atunci cand este necesara mentenanta. Asta va reduce timpul si cheltuielile de service pe masura ce nu va mai trebui sa cautati cu greu acces prin usi micute de service ca si in cazul altor skijet-uri.

Modelul pentru 3 persoane

Motorul este acelasi Rotax 900 ACE gasit pe multe dintre noile modele Ski-Doo. Sunt oferite doua versiuni, Rotax 900 ACE normal si Rotax 900 ACE HO (high output) care are un cip pentru a oferi mai multi cai putere. Ca si la motociclete, "Sea-Doo Spark" foloseste un sistem fly-by-wire care, la motorul HO, va permite sa alegeti electronic intre optiunile de alimentare Touring si Sport.

Spark incorporeaza totodata caracteristici gasite la multi dintre fratii sai cu un pret mai mare. Sistemul iBR (intelligent brake and reverse) poate opri skijet-ul cu pana la 30 metri mai rapid decat alte skijet-uri de pe piata si totodata face andocarea incredibil de usoara cu functia reverse.

Sistemul D-Sea-Bel este practic un amortizor mare de zgomot in partea din spate a Spark-ului care reduce semnificativ orice zgomot al evacuarii. De asemenea, Sea-Doo foloseste un sistem de racire closed loop la Spark, ce actioneaza practic ca un radiator. Asta inseamna ca nu va trebui sa goliti motorul atunci cand ati terminat cursa si incarcati skijet-ul in masina.

Carena si puntea lui Sea-Doo Spark
 sunt confectionate din plastic usor. Spark beneficiaza de asemenea de un design cu exoschelet care ofera greutate mai usoara si este alimentat de un motor usor care vine in doua variante: 60 sau 90 cai putere.

ATVROM - importator skijetBRP Sea-Doo si Kawasaki.

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO a achizitionat GOES

GOES este un brand subsidiar al CFMOTO, specializat in proiectarea, dezvoltarea si distributia de vehicule off-road. Campania franceza recunoscuta la nivel mondial s-a perfectionat din punct de vedere al performantei, bazandu-se pe o echipa de profes...

Citeste mai mult