ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis


EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis
  27.07.2015

In timp ce majoritatea constructorilor reputati din industria moto isi fac planuri peste planuri pentru dezvoltarea modelelor, acapararea pietelor strategice, imbunatatirea lineup-urilor viitoare, alte brand-uri trec prin cosmarul reorganizarii si/sau falimentului, in aceasta a doua categorie intrand EBR (Erik Buell Racing) sau Gas Gas Motorcycles, intr-o vreme prestigiosi producatori din industrie.

Pe data de 21 iulie a.c. era programata licitatia activelor companiei Erik Buell Racing in vederea obtinerii sumelor de bani pentru indestularea creditorilor la care aveau datorii de peste 20 de milioane de dolari, iar solutiile erau in principal doua mari si late: fie se gasea un cumparator care sa preia intreaga societate, sa plateasca datoriile si sa aiba la dispozitie o firma producatoare de motociclete de curse pe care s-o relanseze (sub brand propriu sau cel consacrat), fie se dezintegra intregul activ al companiei si prin asta intreaga companie, prin instrainarea catre mai multi vanzatori.

EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis - Hero Motor Corp

Deocamdata nu exista nici o informatie oficiala in privinta a ceea ce s-a petrecut in cadrul licitatiei din 21 iulie, insa potrivit unei informatii aparute de putina vreme pe webzine-ul Motorcycle Thailand, Erik Buell Racing a fost preluata de gigantul producator de motociclete indian Hero Motor Corp in cadrul licitatiei. Aceasta nu ar fi o mare surpriza, stiindu-se faptul ca pana la acel moment, 49% din actiunile EBR erau detinute de chiar colosul indian, putin probabil ca acesta sa scape ocazia de a se instraina o companie in care detine o parte importanta.

Daca aceasta stire se va confirma, intrebarile care se pun sunt in legatura cu viitorul EBR sub umbrela integrala a indienilor de la Hero. Concret, EBR nu se bazeaza decat pe doua modele, 1190RX si 1190SX, deloc ieftine si cu costuri de dezvoltare deloc mici, asa ca e greu de crezut ca vor avea un viitor dupa modelul constructorilor Victory, Indian intrati sub umbrela Polaris Industries, de exemplu, ce aveau o gama larga de modele, cu preturi variind de la accesibil la luxury.

EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis - Gas Gas

Mai degraba, se speculeaza, EBR poate fi folosita ca o poarta de intrare a modelelor produse de Hero Motor Corp pe pietele vestice, daca e sa avem in calcul profitabilitatea si interesul exclusiv. In plus,  pana la o proba contrarie, s-ar parea ca particula Racing din denumire sa ramana decorativa, caci indienii s-ar putea sa nu fie foarte grabiti in a comercializa motociclete de curse in detrimentul celor de strada, de unde vine adevaratul profit.

Pe de alta parte, chiar daca pare o miscare dictata mai repede de vanitate, analizand putin mai in profunzime, ne amintim ca o serie de modele din portofoliul Hero Motor Corp au beneficiat de aportul tehnologic furnizat de Buell si e foarte posibil ca achizitionarea de catre gigantul indian sa fi avut loc cu acest aspect in minte: dezvoltarea tehnologica si performanta. N-ar fi deloc exclus ca EBR “sa fie convertita” intr-un departament de proiectare si dezvoltare tehnologica in beneficiul Hero Motor si rezultatele sa fie de un mare succes, succes care l-a cam ocolit pe Buell de ceva vreme.

Mutandu-ne peste ocean, in Catalunya, Spania, scriam si despre problemele intampinate de compania Gas Gas, specializata pe motociclete off-road de succes intr-o vreme, mai exact intrarea in insolventa in urma unor datorii de peste 30 de milioane de euro. Se pare ca acestia nu au avut, cel putin deocamdata, norocul de a fi preluati de o alta companie si in urma declararii falimentului si a declansarii procedurilor de lichidare, activele firmei au fost valorificate catre diversi cumparatori.

EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis - Indian

Altfel spus, se inchide o pagina a unui producator pe cat de inspirat si profesionist in modelele sale off-road, pe atat de neinspirat in gestiune si finante. Au existat sperante fie de sprijinire guvernamentala, fie de preluare de catre alt brand (constructorul austriac KTM fiind cea mai vehiculata varianta), insa potrivit unui recent comunicat, nu s-a materializat nimic in acest sens. Concret, nici un constructor nu si-a manifestat interesul preluarii fabricii si modelelor finalizate, iar acest lucru a dus la faramitarea activelor in cadrul licitatiilor pentru indestularea creditorilor. 

Insa, cu toate regretele aferente, trebuie sa fim constienti ca astea sunt regulile jocului pe piata de capital si, cu riscul unor pierderi inestimabile (financiare, dar mai ales de suflet), unii castiga si altii pierd.

EBR preluata de Hero Motor Corp, Gas Gas e un capitol inchis - 2015

Tag-uri

motocicleta, gasgas,

© 2022 atvrom.ro Toate drepturile rezervate