Pacaleala sau nu? BMW pregateste un model R1200GS xDrive Hybrid cu 2WD si putere de 170 cp?

Pacaleala sau nu? BMW pregateste un model R1200GS xDrive Hybrid cu 2WD si putere de 170 cp?

03.04.2017

Pe data de 1 aprilie, BMW Motorrad a lansat o informatie ce a tulburat major apele, un model nou BMW R1200 GS xDrive Hybrid, care va folosi un motor hub pe fata de 45 cp si care va duce intreaga putere la un uimitor indice de 170 cp. Se pare ca stirea a fost verificata si para-verificata si pare reala. Doar ca o singura intrebare persista: de ce totusi sa alegi ziua pacalelilor sa anunti un model in lucru (sa nu mai vorbim despre un accesoriu de colectie pentru Mini, John Cooker Works si un automobil).

Pana la urma, nu e deloc clar, a fost o pacaleala sau nu, ramane de vazut. Dar exista doua aspecte destul de importante, care ar inclina catre un lucru cert si nu o pacaleala: de obicei, pacalelile nu prea vin de la producatori, ci de la presa de specialitate, dar mai important si mai real: in timpul salonului EICMA 2015 a fost prezentata aceasta tehnologie in forma identica, provenind de la Wunderlich, producatorul after-market cu care BMW lucreaza indeaproape.

BMW R1200 GS xDrive Hybrid

Oricum, pastram o rezerva necesara, dar sa vedem despre ce e vorba. In mod real, BMW este unul dintre producatorii care investesc si imping tehnologia foarte departe si nu se poate spune ca astfel de lucruri apar din neant. O scurta privire la modelul K1600GT, lansat de putina vreme pe piata americana in special si se poate observa o suspensie activa sau faruri cu auto-reglare care lumineaza in viraje dupa cursul drumului, chestii pe care nu le gasesti inca in alte parti.

Atunci cand BMW anunta ca monstruosul model adventure R1200GS va folosi tractiune pe ambele roti 2WD, folosind un motor electric de 45 cp comutabil intr-un hub fata, care creste puterea totala la 170 cp, fiind mijlocul perfect in orice conditii de drum, parca e credibil, nu? Mai ales ca in cadrul EICMA Milano 2015, Wunderlich a venit cu un concept de motocicleta bazat tot pe R1200GS, cu aceeasi tehnologie, identic implementata.

BMW R1200 GS xDrive Hybrid Discuri de Frana

In industrie, exista deja cateva modele care utilizeaza 2WD, un prim exemplu ar fi sistemul 2-TRAC de la Yamaha, folosit la dirtbikes, care se bazeaza pe o pompa hidraulica in afara motorului. Apoi, Christini a utilizat un sistem complex de arbori si pinioane, care ruleaza roata fata. Diferenta dintre cele doua ar fi ca Yamaha pierde mai multa putere, in timp ce Christini pierde sub o zecime din totalul cailor putere.

Si aici apare BMW, prin Wunderlich, care elimina practic orice sistem mai mult sau mai putin complex 2 WD si instaleaza o unitate hub in roata din fata. Si nu numai, realizeza si posibilitatea de marsarier pe imensul R1200GS. Ei bine, in cazul noului xDrive Hybrid nu pare sa existe acest marsarier, insa sunt alte aspecte interesante.

BMW R1200GS

Pentru a compensa suplimentul de greutate (cca. 880-900 g) al motorului electric, BMW renunta la unul dintre discurile de frana fata, ceea ce reduce sistemul de franare fata la un singur disc. Mai departe, ca sa compenseze pierderea puterii de franare, aceasta unitate hub se compora ca o frana de regenerare (regenerative brake), ceea ce creste puterea franarii in final si se potriveste in sistemul ABS. Cu inlocuirea discului de frana de 2,9 kg cu motorul electric si sistemul de directie, BMW sustine ca Hybrid xDrive nu va fi mai greu decat un model standard R1200GS.

Motorul hub a fost construit in interiorul sistemului de control al tractiunii, lucru care inseamna ca va fi prima motocicleta cu control al tractiunii pe roata fata. Sistemul e cuplat si decuplat prin utilizarea unui comutator ce se alatura restului de butoane, comutatoare si nebunii. Pana la urma, un control vocal n-ar strica.

BMW R1200GS Pornire Electrica

BMW spune ca o echipa de testari a rulat prototipul 2WD in cele mai cumplite conditii, inclusiv la Polul Nord, in gheata si zapada (de peste un metru). De aici, producatorul spune ca modelul R1200GS xDrive Hybrid ar trebui sa fie lansat undeva spre sfarsitul anului acesta, impreuna cu o serie de combinatii de anvelope si echipamente optionale.

Asadar, adevarat sau fals? Pacaleala sau un lucru serios? Ramane de vazut, desi prototipul Wunderlich exista de ceva timp si tehnologia nu e nici ceva extrem de complicat, in definitiv, vorbind despre un producator cu inovatia si cercetarea in ADN.

BMW R1200GS Anvelopa Fata

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO 450MT, lansare spectaculoasa in Filipine 

Modelul adventure-touring versatil al CFMOTO, 450MT, a fost dezvaluit in premiera la show-ul EICMA de la Milano la sfarsitul anului trecut si acum a avut parte de o lansare extraordinara in Filipine, pe insula El Nido. La eveniment au fost prezenti p...

Citeste mai mult