Fantic XEF 125 COMPETITION '23
Descriere
Fantic XEF 125 Competition 2023 este un enduro bike performant, caracterizat printr-o greutate joasa si capabil sa ofere control incredibil chiar si pe traseele foarte tehnice. Sasiul compact se combina cu manevrabilitatea excelenta pentru a da nastere unui model dirt bike ideal ca partener pentru riderii incepatori dornici sa aiba parte de aventuri pline de adrenalina. XEF 125 Competition beneficiaza de motorizare de ultima ora, in conformitate cu strictele norme de emisii Euro5. Modelele Fantic Racing servesc drept sursa de inspiratie, lucru ilustrat prin optimizarile importante la sasiu, ergononomie si estetica.
Caracteristici tehnice:
- motor 1 cilindru, 4 timpi, Euro5, racire cu lichid, 124.66cc, 4 valve, SOHC
- cutie cu 6 viteze
- pornire electrica
- emisii C02: 43 g/km
- consum 1,8 l/100 km
- cadru perimetral otel CrMo
- subcadru detasabil din otel
- evacuare - toba esapament Euro5 de la ARROW
- brat oscilant din aluminiu
- jante aluminiu, negre anodizate
- anvelope 90/90x21 - 120/90x18
- clema tripla: aluminiu, CNC Racing
- suspensia fata Fantic FRS 41mm USD, setup racing
- suspensie spate Fantic FRS 125 Piggyback
- ghidon ø28 aluminiu
- frana fata disc ondulat ø260mm
- frane spate disc ondulat ø220mm; combinat cu sistem de franare
- rezervor 7.5 litri
- inaltime sa 915mm
- culori: ”White version”, ”Black version”.
Puterea afisata este puterea constructiva declarata de Producator si poate diferi de cea omologabila, dezvoltata de vehicul ca urmare a limitarii puterii din fabrica, in vederea respectarii reglementarilor in domeniu. Pentru mai multe detalii vezi aici.
Istoria Fantic
Fantic Motor a inceput în 1968, concentrându-se pe producția și exportul de motociclete enduro, mini-bikes și go-karts. Ei continuă să opereze în acest domeniu și astăzi, deși cu terminologie modernă, cum ar fi dual-sport și motard. În 2015, Fantic a introdus noi modele de biciclete electrice, denumite "Fat Bike," și de atunci a dezvoltat o gamă completă de e-MTB și biciclete electrice pentru navetă. În 2016, s-au întors pe piața din SUA sub numele Fantic USA Inc.
Compania a început să exporte în Regatul Unit în 1972, alăturându-se unei serii de producători care au profitat de legislatia care interzicea celor sub șaisprezece ani să conducă motociclete de peste 250 cc. Fantic a produs un "moped chopper senzational" și un TI (Tourismo Internazionale), ambele câștigând rapid popularitate și obținând reputația de a fi unele dintre cele mai rapide mopede disponibile.
Din anii 1970 până la începutul anilor 1980, Fantic a fabricat o serie de mopede de 50cc cunoscute sub numele de Fantic MotorLei. Primele importuri de motociclete Fantic în Regatul Unit au avut loc în 1972 prin intermediul Barron Eurotrade Ltd, situat la 51 High Street Hornchurch, Essex. Inițiativa de a forma compania și de a importa Fantic a apărut când unul dintre fondatori a văzut modelul de 50cc "Chopper" publicat într-o revistă americană de motociclete trimisă de cumnatul său. Piața din Regatul Unit pentru începătorii motocicliști includea mai multe alte mărci ce erau clasificate ca mopede (motor și pedale), dar Fantic T.I. a câștigat rapid popularitate datorită creșterii rapide a rețelei de dealeri. Cutia de viteze cu șase trepte a fost un punct forte de vânzare, iar motorul italian Minarelli de 49cc s-a dovedit a fi foarte fiabil.
Celălalt model de chopper de 125cc putea depăși 130 km/h, așa cum a descoperit Terence Shea atunci când modelul a fost prezentat pentru prima dată la fabrica Fantic din Barzago, Italia. El a testat noul model de chopper de 125cc, atingând o viteză maximă de 130 km/h. Acest model de chopper a servit ca inspirație inițială pentru noul importator din Regatul Unit, care a recunoscut atractivitatea sa unică pentru o piață de nișă, ceea ce a dus la creșterea celebrității sale. O parte din marketingul și publicitatea timpurie au implicat prezentarea unui model de Fantic 125cc chopper comedianului Dick Emery. Un alt model notabil, 125cc Caballero, a fost proiectat pentru utilizarea on/off-road, țintind un segment diferit al pieței. Totuși, piața pentru aceste tipuri de mopede a fost de scurtă durată.
Pe măsură ce timpul a trecut, compania a crescut, iar mai recent, în octombrie 2020, Fantic a achiziționat Minarelli de la Yamaha. Până în prezent, compania continuă să se dezvolte, oferind o selecție diversificată de motociclete și e-bikes pentru diverse scopuri și tipuri de trasee.
În ceea ce privește competiția, Fantic a avut succes notabil în Campionatele Mondiale de Trial Observat în anii 1980, câștigând trei titluri, precum și șapte victorii la renumitul Scottish Six Days Trial. În anii mai recenti, în sezonul 2005, Fantic a concurat în campionatul de 250cc cu o echipă cunoscută sub numele de Scuderia Fantic Motor GP. În sezonul 2023, Fantic Motor a participat în Campionatul Mondial Moto2, fiind principalul sponsor al echipei VR46 Racing, avându-i ca rideri pe Celestino Vietti și Borja Gómez. În 2024, Fantic a concurat în Moto2 cu Xavi Cardelús și Arón Canet, obținând două victorii în curse, cinci podiumuri și încheind pe locul patru, continuându-și povestea de succes începută acum mai bine de cinci decenii.
Rămâneți alături de noi pentru a vedea ce urmează pentru Fantic Motor!