Modelele 2016 Arctic Cat Wildcat X EPS la o prima vedere

Modelele 2016 Arctic Cat Wildcat X EPS la o prima vedere

25.08.2015
Dupa cum anuntam ieri, Arctic Cat si-a facut cunoscut primul lot de vehicule ATV si ROV (Recreational Off highway Vehicle – sau cum sunt denumite vehiculele Side-by-Side in nordul Americii), dintre care se evidentiaza sapte modele noi, cu nu mai putin de patru modele Special Edition in serie limitata. Un loc aparte, in primul rand recomandat de performanta si infatisare, il ocupa 2016 WILDCAT X SPECIAL EDITION EPS.
“X” reprezinta emblema de performanta suprema in materie de off road. Se distinge astfel un trio de modele 2016 Arctic Cat Wildcat EPS, care ocupa pozitia superioara in piramida vehiculelor ROV. E vorba de Wildcat X EPS, Wildcat X Limited EPS si superbul Wildcat X Special Edition EPS, care ofera o gama completa de variante si optiuni de culori.

Nu e nici un secret ca Wildcat-urile sunt inspirate puternic de vehiculele de curse prin desert, insa e vorba de o influenta in interpretare proprie a Arctic Cat, fara indoiala. De la inceput, Arctic Cat Wildcat a stabilit un nou standard in performanta ROV-urilor sport pur-sange datorat sasiului si suspensiilor combo, folosite pentru cucerirea tuturor tipurilor de teren.

Exoscheletul sasiului ofera o distribuire 40% / 60% a greutatii pe fata/spate, astfel obtinandu-se o formula ideala pentru manevrabilitate la viteze ridicate, indiferent de gradul de accidentare a terenului si natura acestuia. Pilotul si pasagerul sunt situati in apropiere de centrul de greutate aflat jos, fiind astfel mult mai putin afectati de miscarile vehiculului si sporind controlul acestuia si increderea in performantele sale.

Wildcat se mandreste cu suspensii de 17 inci fata (43,18 cm) si 18 inci spate (45,72 cm), plus 33 cm garda la sol, fiind lider in industrie la acest capitol, oferind astfel confort si control in orice conditii si pe orice fel de teren. Bratul de suspensie spate cu 5 prinderi pastreaza anvelopele spate in contact ferm cu terenul, in timp ce suspensiile se misca continuu in deplasarea vehiculului, asigurand tractiune si control de neegalat. Vorbim la Wildcat X de suspensii JRi ECX-1, cu nu mai putin de 70 de pozitii de ajustare si pretensionare a arcului, cu rezervoare piggyback de 2,5 inci (6,35 cm). Modelele gata de competitie X Limited beneficiaza de suspensiile Elka Stage 5 dure de inalta si joasa viteza de amortizare, precum si ajustarea reculului, care datorita reglarii precise, dilueaza traversarea terenului denivelat in viteza intr-un parcurs mult mai lin si precis.

Modelele Wildcat X beneficiaza de un motor racit cu lichid Arctic Cat H2 V-Twin in patru timpi cu EFI (electronic fuel injection) de 951cc capabil sa dezvolte peste 90 cp, cu evacuare invelita in ceramica si o singura clapeta de acceleratie de 50mm. Puterea si mai ales cuplul impresionant sunt dublate de ambreiaje cu reactie rapida (TEAM Rapid Response) si sistem electronic de selectare 2WD/4WD si diferential blocabil fata.

Servodirectia electronica sau sistemul EPS pastreaza acceleratia foarte precisa si variabila in functie de conditii, intervenind si atunci cand motorul se afla in relanti si reducand efortul cand se afla in 4WD, mai ales cand blocarea diferentialului este pornita. Rezultatul este un efort usor de intrare in directie, atunci cand vehiculul intalneste obstacole dure, cum ar fi roci uscate sau alunecoase, ori noroi, oferind totodata un feedback optim pentru pilot, care simte contactul anvelopelor cu terenul accidentat.

Caracteristicile suplimentare de confort si control includ si scaunele inalte si adanci, cu suporturi in partea superioara a corpului si centuri de siguranta in 3 puncte, plus usi cu plase integrate realizate din cadru tubular, care intregesc aspectul exterior.

Ceata, noaptea sau orice conditii de vizibilitate redusa nu constituie o problema pentru utilizatorii Wildcat X, in masura in care vehiculul este dotat cu faruri fata si spate LED de inalta calitate si performanta. Un compartiment de transport sarcina utila in spate de 136 kg este suficient sa transporte un bidon de combustibil si o geanta frigorifica. De altfel, Wildcat X mai are prevazute spatii de depozitare, e drept, mult mai mici, adica o cutie de manusi, torpedoul sau spatiul de sub scaune. Dar hei! E un ROV sport pur-sange, nu?

Rezumand, Wildcat X vine cu suspensii ajustabile si compresabile Jri ECX-1, noile anvelope Duro PowerGrip, usi pe jumatate si trei combinatii unice de culori (rosu – Classic Red, verde – Team Arctic Green si negru – Black Metallic).

Wildcat X Limited adauga usi integrale, din aluminiu, suspensii Elka Stage 5 premium, un acoperis turnat elegant, roti cu jante din aluminiu, vopsite asortat, bare de protectie fata si spate, plus anvelope 27-in. ITP Blackwater Evolution Tires (de 68,58 cm). Ofera o singura varianta de culoare: Matte Black – negru.

Am ajuns si la Wildcat X Special Edition, un side-by-side de ultima ora care are aceleasi dotari ca si modelul Limited, la care se adauga o placa speciala pentru numere si schema de culoare gen militara Desert Tan.

Una peste alta, Wildcat isi respecta blazonul inca o data. Chiar daca nu este anul schimbarilor masive in privinta specificatiilor tehnice, in mecanica sau ca infatisare, Arctic Cat se mandreste pe mai departe cu aceste feline salbatice, proiectate si construite ca sa nu aiba frica de nici un obstacol si sa ofere siguranta, confort, dar si o ridicata doza de adrenalina iubitorilor de aventuri extreme off-road.