Inspectia ATV-ului inaintea utilizarii


  30.03.2017

Verificarea starii mecanice a ATV-ului dvs. inainte de fiecare drum este importanta pentru a minimiza riscul de accidentare. Acest lucru, de asemenea, va asigura ca va veti bucura mai mult timp de ATV. Tineti minte, puteti conduce mai mult intr-o ora decat puteti merge intr-o zi. Manualul de utilizare va va arata ce echipament trebuie verificat. Enumeram in continuare elementele cele mai comune ce trebuie verificate:

Anvelope si roti

  1. Presiunea aerului - Intotdeauna mentineti presiunea recomandata. Asigurati-va ca toate anvelopele sunt umflate la presiunea corecta. Verificati daca anvelopele de pe partea stanga a ATV-ului dvs. sunt umflate la aceeasi presiune cu cele corespunzatoare de pe partea dreapta. In cazul in care presiunea din pneuri de pe o parte este mai mare decat de pe cealalta parte, vehiculul poate trage intr-o parte. Anvelopele care nu sunt suficient umflate pot determina, de asemenea, deteriorari ale rotilor atunci cand mergeti pe teren accidentat. Umflarea excesiva ar putea deteriora anvelopele. In cazul in care anvelopele sunt prea mult sau prea putin umflate, ATV-ul dvs. nu poate fi manevrat corect. Pentru a masura presiunea cu exactitate (de obicei, 2 - 6 psi), veti avea nevoie de un manometru de joasa presiune; cele folosite la automobile nu sunt potrivite pentru utilizarea pe ATV-uri.
  2. Stare - Verificati daca exista taieturi sau fisuri care ar putea cauza scurgeri de aer.
  3. Roti - Pentru a evita pierderea controlului sau vatamarea, asigurati-va ca piulitele de la prezoanele rotilor sunt stranse, apucati anvelopa din fata si din spate si miscati-o alternativ stanga/dreapta si jos/sus pentru a depista daca exista „joc” sau articulatii nestranse. Nu ar trebuie sa existe joc sau sa alunece pe masura ce scuturati roata.=

Comenzile

  1. Pedala de acceleratie si alte cabluri - Asigurati-va ca acceleratia merge usor si se blocheaza cu ghidonul in orice pozitie. Verificati functionarea acceleratiei in timp ce deplasati ghidonul de la stanga maxim la dreapta maxim. Daca ATV-ul dvs. este echipat cu un limitator de acceleratie reglabil, verificati pentru a va asigura ca ajustarea este adecvata pentru conducator si ca ajustarea este bine fixata. Verificati cablurile si comenzile pentru eventuale nereguli de la o rastunare sau murdarie si noroi acumulate, care ar putea restrange functionarea la capacitate maxima.
  2. Frane - Asigurati-va ca comenzile pot fi usor operate si sunt ajustate in functie de instructiunile din manualul proprietarului. Comenzile ar trebui sa fie pozitionate pentru a ajunge cu usurinta la ele. Franele sunt un element crucial al condusului iar acestea trebuie sa fie intotdeauna in stare excelenta de functionare.
  3. Schimbator de viteze la picior - Asigurati-va ca schimbatorul de viteze la picior este atasat ferm si pozitionat pentru operarea in conditii de siguranta. Acesta nu ar trebui sa fie atat de jos incat degetele de la picioare sa fie indreptate in jos, sau atat de sus incat operarea sa presupuna un disconfort. 

Lmini si comutatoare

  1. Comutator de aprindere (daca exista) – Verificati starea comutatorului si asigurati-va ca functioneaza in mod corespunzator apasand alternativ on/off pe perioada de incalzire.
  2. Comutatorul pentru oprirea motorului - Fiti sigur ca opreste motorul.
  3. Lumini (daca exista) - Asigurati-va ca toate luminile functioneaza.

 Ulei si de combustibil

  1. Verificati nivelul uleiului in timp ce motorul este oprit. Ati putea ramane in pana pentru ca nu mai aveti ulei sau combustibil.
  2. Intotdeauna incepeti plimbarea cu rezervorul plin de benzina pentru a avea cea mai buna sansa de a ajunge acasa de la o plimbare lunga.
  3. Verificati daca exista scurgeri de combustibil sau de ulei.

Lant, cardan si sasiu

  1. Lantul  - Inspectati lantul pentru o buna reglare si o ungere adecvata. Verificati starea de uzura.
  2. Cardan - Daca ATV-ul este echipat cu un cardan si nu cu lant, verificati sa nu existe scurgeri de ulei. Mentineti rezerva de ulei asa cum este subliniat in manualul utilizatorului.
  3. Piulite si suruburi – Conducerea pe teren accidentat duce la slabirea acestora. Verificati starea lor in timp ce motorul este oprit. Scuturati ghidonul, scaritele etc inainte de fiecare plimbare si verificati periodic elementele majore de asamblare cu o cheie.

Trusa de scule

Dupa terminarea controlului inainte de plimbare, verificati daca aveti o trusa de scule adecvata, in cazul in care intampinati probleme mecanice. Este important sa aveti instrumentele si echipamentele potrivite pentru a va bucura in conditii de siguranta de mersul cu ATV-ul. Examinati trusa de scule cu care a venit ATV-ul dvs. Este posibil sa doriti sa adaugati cateva piese de rezerva: o bujie sau doua, poate niste sarma si banda adeziva, si eventual un bec de far. Pregatiti-va pentru imprevizibil si luati tot ce aveti nevoie pentru a trata orice situatie de urgenta. Puteti lua cu dvs si o funie de remorcare. De asemenea, retineti ca pilotarea off road este solicitanta pentru ATV, de aceea este deosebit de important sa efectuati revizii periodice asa cum se subliniaza in manual. Nu riscati accidentarea sau un distrugerea vehiculului din cauza lipsei de intretinere corespunzatoare.

Site-uri locale Romania

© 2017 atvrom.ro Toate drepturile rezervate