2017 Benelli TRK502, primul model adventure al brandului pregatit pentru EICMA 2016

2017 Benelli TRK502, primul model adventure al brandului pregatit pentru EICMA 2016

03.11.2016
Avand o existenta destul de sinuoasa (ca majoritatea constructorilor italieni, inclusiv Ducati sau Moto Guzzi), Benelli a dat primele semne de revenire in 1995, dupa preluarea lui Andrea Merloni, urmata de preluarea si fuziunea cu Grupul Quianjiang din China.

Daca initial chinezii au vrut sa pastreze din intregul lineup italian numai acele motociclete cu cilindree mic si cel mult, mijlociu, cautate si cerute in piata locala, dar si cea asiatica, pe care s-au si axat, un nou curent s-a simtit in interiorul Qianjiang Group, promovat de noul director Haimei Yan, anume de invadarea pietelor europene, implicit dezvoltarea unor modele existente sau crearea unora noi, cu capacitate cilindrica adecvata.

2017 Benelli TRK502, primul model adventure al brandului pregatit pentru EICMA 2016 - Benelli

In 2015 Benelli s-a prezentat la Milano, in cadrul salonului EICMA, cu un lineup indraznet, in care s-a remarcat alaturi de reinvierea Leoncino, un foarte popular model apreciat imediat dupa al doilea razboi mondial nu numai in Italia si alte modele noi, cu cilindree-ul redus. Ulterior, prin vara 2016, chinezii au facut anuntul ca pregatesc modele mai mari pentru europeni. Mai concret, Tornado Tre 900 supersport, urmat de cateva versiuni TNT roadster, inclusiv 898cc in trei cilindri TNT 899 si 1131cc TNT R.

Zilele acestea se pregatesc pentru editia 2016 EICMA, iar modelele de capatai vor fi cele care sunt gata deja si vor lovi piata europeana la inceputul anului 2017: TRK502 si Scramblerul Leoncino. Subliniem, prezente si in editia anterioara, sunt gata de livrare si chino-italienii vor prezenta fix ce se va gasi in showroom-uri din ianuarie 2017.

2017 Benelli TRK502 reprezinta primul model adventure pur al gamei italienilor, cu care intentioneaza sa stinghereasca motociclete precum Himalayan de la Royal Enfield sau eventual cele de genul V-Strom sau Adventure, bazandu-se pe un motor parallel-twin racit cu lichid de 500cc, instalat intr-un cadru spalier traditional Benelli.

2017 Benelli TRK502, primul model adventure al brandului pregatit pentru EICMA 2016 - Tornado

Va avea injectie electronica, sistem de distributie al arborelui cu came (DOHC), 4 supape pe cilindru, fiind capabil sa dezvolte 46 cai putere la 8.500 rpm si un cuplu de aproape 45 Nm la 5.000 rpm. Motorul va fi cuplat la o transmisie in sase trepte, cu ambreiaj hidraulic. Cumva, aproape clasic, dar eficient.

In fata TRK502 va avea o furca inversata de 50 mm, plus amortizor mono-soc pe spate, asigurand o cursa de 13,5 cm. Va beneficia, in versiunea de baza, de jante de 17 inci din aluminiu, cu anvelope 120/17 17 si 160/17 17, in timp ce intr-o versiune mai off-road, va beneficia de jante de 19 inci fata si 17 inci spate. Sistemul de franare va fi cu discuri de 320 mm cu etriere cu patru pistonase fata si 260 mm pe spate, cu un etrier cu un singur pistonas.


2017 Benelli TRK502, primul model adventure al brandului pregatit pentru EICMA 2016 - motocicleta

Benelli ofera modelului TRK502 un rezervor imens de 20 litri, subliniindu-i prin aceasta autonomie caracterul profund aventuros, iar un design interesant il va evidentia prin forma farurilor fata (cu LED) si un carenaj impresionant. Ofera, de asemenea, un confort maxim, cu saua comoda, cu aparatori de maini. Modelul va fi disponibil in alb, negru sau rosu, fara sa fie stabilit vreun pret, deocamdata.