2011 Can-Am Commander si modele pentru "noroi"

2011 Can-Am Commander si modele pentru "noroi"

01.09.2010

Daca va gandeati ca pentru 2011 BRP nu aduce nimic nou, v-ati inselat: un model sportiv de tip side-by-side Can-Am care va intoarce multe capete - Commander. Se pare ca BRP si-a pus in gand sa castige o mare parte din piata side-by-side  dominata in prezent de companiile Polaris, Yamaha, Kawasaki si Arctic Cat si nu are de gand sa dezamageasca pe nimeni. Ca sa impace cat mai multe gusturi, Can-Am Commander este disponibil cu doua versiuni de motorizare. Commander 800 dispune de un motor Rotax 800 EFI, cu 71cp, in timp ce modelul Commander 1000 este dotat cu "inima" Rotax 1000 EFI, cu 83cp, iar producatorii au recunoscut ca au mari asteptari in ce priveste cele doua modele.

Can-Am Commander 800R

Motor
Potrivit celor de la BRP, motoarele Rotax 800 EFI si 1000 EFI fac parte din categoria celor puternice, iar aceasta a fost un motiv solid in alegerea lor pentru a dota modelele companiei. S-a cautat si performanta si forta si economie de combustibil, iar cele doua motoare indeplinesc toate aceste cerinte.

Cargo Box
Acest sistem ofera spatiu  pentru transport, iar BRP a profitat de fiecare centimetru disponibil pentru a crea un spatiu generos de depozitare .O alta caracteristica a modelului Commander este Dual-Level Cargo Box, primul sistem de depozitare prevazut cu mai multe nivele separate , care permite pilotului sa nu amestece produsele pe carele transporta. Cutia are o capacitate de 272 kg ( 180 kg in partea superioara si 90 kg in partea de jos) si este confectionata din material care nu se imprieteneste deloc cu rugina sau alte elemente ce-i pot afecta aspectul. In cazul in care nu simtiti nevoia unei separari, peretele despartitor din cutie poate fi inlaturat, beneficiind astfel de tot spatiul de depozitare.

Suspensii
Pentru partea din fata, Can-Am Commander este prevazut cu brat dublu oscilant, care face fata cu brio oricarui teren dificil si nici nu da emotii in cazul unei franari bruste. In partea din spate, producatorii au ales Torsional Trailing Arm Independent (TTI),  preluata de la camioanele off-road. Acest sistem este conceput pentru a oferi un control excelent al vehicului mai ales pe teren dificil.

Alte caracteristici
Fiecare model Commander este, de asemenea, prevazut cu Visco-Lok differential, side nets care se pot detasa extrem de repede, discuri de frana de 214mm cu etriere cu doua pistonase, suport pentru troliu, scaune reglabile, suporturi pentru pahare si un rezervor incapator.

Cam-Am Commander 800R si Commander 1000
Celor care acorda o atentie deosebita culorii vehiculului, le spunem ca galbenul este la putere in 2011 pentru aceste doua modele. Ca sa se distinga din multime, vin la pachet cu o serie de alte componente: pneuri de 26-inch Carlisle Black Road, jante de otel de 12-inch.

Can-Am Commander 800R XT si Commander 1000 XT
Elemente standard si ceva in plus. Asa s-ar caracteriza pachetul XT care vine pe piata dotat cu troliu, pneuri 26-inch Maxxis Bighorn 2.0, jante din aluminiu 14-inch, display prevazut cu tachometer, speedometer, protectii fata, volan imbracat in piele. Ambele versiuni vor fi disponibile in nuantele de galben, rosu sau  NEXT G-1 Vista camouflage.

 Can-Am Commander 1000 X
Model care se caracterizeaza printr-o deosebita performanta. Cam asa se lauda Can-Am Commander 1000X pe care designerii l-au dotat cu elementele standard, de baza, la care au adaugat si pachetul X, care-i da nota sportiva. Dar ce inseamna, de fapt, pachetul X? Vorbim despre amortizoare  47mm piggyback care poarta semnatura celor de la Fox Racing Shox.  Datorita acestora, Commander 1000 X se inscrie pe aceeasi linie pe care se afla si modelele  Polaris Ranger RZR S si Arctic Cat Prowler XTZ 1000. Daca este sa continuam lista elementelor din pachetul X, atunci trebuie sa amintim jantele din aluminiu, pneurile Maxxis Bighorn 2.0, potectia fata, volanul imbracat in piele, grafica si culoarea neagra cu accente galbene in care este disponibil modelul Commander 1000 X.

Sa nu credeti ca atentia celor de la BRP s-a indreptat, pentru 2011, doar catre noul Commander. Producatorii au trimis in lume, de asemenea, si doua noi modele ATV Outlander, Outlander 800R X xc  si Outlander 800 R X mr.

Can-Am Outlander 800R X xc
In cazul in care sunteti un impatimit al sportului in care domina ATV-urile si quad-urile, veti avea surpriza placuta de a observa ca, in general, Can-Am domina clasele 4x4 si asta datorita modelului Outlander 800R. Este adevarat, ca majoritatea acestor modele au trecut prin diverse modificari si au fost pregatite pentru cursa, astfel ca nu prea mai seamana cu vehiculele stock. Pentru 2011, cei de la BRP intentioneaza sa prezinte un nou Outlander,  “the ultimate racing 4x4”, inspirat si testat de raceri. Pentru a-l pregati de cursa, cei de la BRP l-au dotat cu jante din aluminiu, pneuri de 25-inch ITP Holeshot ATR , sa cu finisaj, scut din aluminiu. In aceeasi ordine de idei, noul Outlander este prevazut cu suspensii reglabile, amortizoare KYB piggyback .

Can-Am Outlander 800R X mr
Deoarece in ultima vreme “excursiile prin noroi” sunt din ce in ce mai cautate de piloti, cei de la BRP au speculat acest aspect iar noul model Can-Am se descurca de minune in acest mediu.  Asadar, doamnelor si domnilor, pentru 2011, BRP va prezinta un model de ATV, creat special pentru noroi. Sa intre in scena Can-Am Outlander 800R X mr, masinarie la care si-au adus aportul nume importante din domeniu, printre care Gorilla Axle. Versiunea X mr se bucura de un ampatament care-i permite sa faca fata rapelor si vailor, are radiatorul dispus in partea de sus, pentru a fi ferit de impactul cu noroiul si apa, iar pneurile de dimensiuni remarcabile nu fac decat sa-l ajute sa iasa din orice impas (jante 14-inch ITP, pneuri  30-inch Gorilla Axle Silverback). Creat special pentru lupta cu noroiul, Outlander 800X mr nu are de gand sa dezamageasca pe nimeni.

Mai multe transformari pentru 2011

Pe langa cele doua modele despre care am vorbit, familia Outlander a trecut printr-o serie de modificari, in 2011: o noua grafica, noi functii pe display, noi optiuni de culoare argintiu/negru pentru varianta XT-P. De asemenea, membrii familiei Renegade au un display cu functii noi, optiunea alb pentru culoare, grafica noua pentru modelul  Renegade 800R X xc. In cele din urma, Outlander 800R MAX LTD si-a schimbat culoarea hainelor, fiind acum disponibil in culoarea Metallic Blue. In cazul in care va plac comparatiile si vreti sa stiti cam cu ce vehicule se pot intrece noile modele Outlander, pe lista se afla modelele Polaris Ranger RZR, Polaris Ranger RZR S, Arctic Cat Prowler 1000 H2 XTZ, Kawasaki Teryx 750, Kawasaki Teryx 750 Sport, Yamaha Rhino 700, Yamaha Rhino 700 Sport.

Te-ar putea interesa si:

2024 Kawasaki Z7 Hybrid 

Dotata cu o unitate de putere unica ce combina un motor pe combustie interna 451 cc si un motor compact de tractiune, prima motocicleta-hibrid din lume ofera riderilor o experienta noua de riding: un pachet mid-size cu acceleratia instanta a unui mod...

CITESTE MAI MULT