Yamaha Root sau motocicleta proiectata de instrumentisti

Yamaha Root sau motocicleta proiectata de instrumentisti

18.02.2015
Colaborarile in industria auto-moto reprezinta o modalitate prin care pot aparea o multime de idei si rezultate pozitive. Si mai interesant, inovator, dar si controversat totodata e rezultatul cand intr-un proiect sunt angrenate companii din zone diferite.

Un astfel de proiect s-a desfasurat recent intre doua divizii total diferite ale aceleiasi companii, adica Yamaha. Denumit destul de sugestiv Project AH A MAY (adica Yamaha scris si citit invers), a reunit Yamaha Corporation, specializata in construirea instrumentelor muzicale si Yamaha Motor Co., divizia responsabila de construirea vehiculelor motorizate, inclusiv motociclete, ATV-uri sau barci.

Scopul principal al Project AH A MAY a fost pentru cele doua divizii de constructori sa creeze ceva ce construieste de regula cealalta divizie, fara nici un fel de restrictie de proiectare si fabricare efectiva. Altfel spus, imaginatia constructorilor de vehicule s-a materializat in domeniul instrumentelor muzicale, avand ca rezultat tobele Raijin – zeul tunetului si marimba Fuijin – zeul vantului, iar instrumentistii s-au pus pe creat modele de vehicule, odraslele lor fiind motocicleta Yamaha √ - Root (radacina patrata) si bicicleta asistata electric 0±0 (Zero plus/minus Zero).

Evident, rezultatul √ - Root al creatorilor de instumente apare ca fiind fantezist, asa ceva nevazandu-se nici in vreun model Yamaha Motor Co., nici in vreun alt model de-al vreunui constructor de pe piata. Iar radicalul nu are legatura cu algebra, ci doar cu for

In afara de faptul ca la origine se afla un model MT-07 si reprezinta totodata singura normalitate legata de motociclism, in rest modelul Root apare ca rezultatul unei imaginatii bizare. O sa lunga si inalta se intinde peste bordul motocicletei si depaseste chiar ghidonul, forma sa tradand pozitia semi-culcata in conducerea ei. Potrivit Yamaha Corp., ideea e ca atunci cand rider-ul calatoreste, sa nu mai fie preocupat si distras de ceea ce se petrece pe bord, ce indica ceasurile si celelalte afisaje, ci doar sa reuseasca sa se integreze calatoriei si peisajelor pe care le strabate. Interesanta viziune de muzician, nu? Ba chiar se aminteste asemanarea fortata nitel cu un armasar, care stupoare! nici el nu are indicatoare de bord. Sau bord. Si creatorii sustin ca Yamaha Root ar face prin asemanarea cu un cal sa ne gandim la o comuniune om-natura si ceva vehicul.

Problemele de genul viteza cu care se ruleaza, nivelul combustibului sunt considerate putin importante, calatoria ramane de baza si placerile oferite de aceasta. Din fericire, motocicleta are celelalte componente la locul sau, ba chiar are cele doua roti neschimbate fata de modelele clasice, ceea ce e linistitor. Motorul, suspensiile, ori teava de esapament apar ca fiind normale, nu scot curcubee in mers, nu se aud simfonii in mers si nu se unduiesc.

Modelul va fi expus la Biennale Internationale Design intre 12 si 22 martie, in Franta, la Saint-Etienne si cu siguranta ca vor exista si doritori de achizitie. Si greu de spus daca apar acestia, ceva i-ar putea impiedica pe cei de la Yamaha sa produca modelul in viitor, fie si in serie limitata.

 

 

 

Te-ar putea interesa si:

2024 Can-Am Traxter XT HD9

2024 Can-Am Traxter XT HD9 - un aliat pe care te poti baza pentru sarcini utilitare in medii off road greu de accesat  Side-by-side-urile din gama Can-Am Traxter sunt recunoscute pentru capacitatile lor extraordinare indeosebi in plan utilitar....

Citeste mai mult