World Ducati Week: Ducati a prezentat Panigale 1299 S Anniversario Edition si Ducati Supersport 936, modelul misterios anuntat

World Ducati Week: Ducati a prezentat Panigale 1299 S Anniversario Edition si Ducati Supersport 936, modelul misterios anuntat

Intre 1 si 3 iulie, pe Misano World Circuit “Marco Simoncelli”, a avut loc intrunirea internationala a proprietarilor Ducati din toata lumea, un eveniment repetabil odata la doi ani, dar care in acest an a avut un caracter special, fiind punctul culminant al festivitatilor aniversare cu prilejul a 90 de ani de activitate a companiei italiene. Tehnic vorbind, nasterea companiei Ducati a avut loc fix acum 90 de ani, adica pe data de 4 iulie 1926, insa organizatorii au profitat de weekend, ca sa gazduiasca intalnirea a peste 82.000 de detinatori de modele Ducati din 66 de tari.

Asa cum se anuntase in prealabil, in cadrul World Ducati Week urmau sa fie prezentate doua modele de motociclete, un model aniversar, mai exact Ducati Panigale 1299 S Anniversario Edition si surpriza asteptata de toata lumea, un nou model Ducati Supersport.


1299 Panigale reprezinta oricum o frumusete de motocicleta, insa noul model aniversar arata intr-un mare fel. Si nu numai ca arata, insa beneficiaza si de o serie de upgrade-uri de ordin tehnic. Unul dintre cele mai interesante ar fi dotarea in premiera pentru acest model cu versiunea EVO a Ducati Traction Control (DTC) si Ducati Wheelie Control (DWC), sisteme ingenios implementate in cadrul Inertial Measurement Unit (IMU) de la Bosch, specific Panigale.

Controlul tractiunii (DTC) odata selectat in nivelul 1, va permite sa functioneze intr-un mod de alunecare controlata, mai exact de drifting in timp ce roata spate e inclinata in viraj. Insa controlul tractiunii controleaza corpul acceleratiei, permitand o modulare a puterii motorului si livrarea optima a acesteia.

 

Nu ar fi o surpriza ca modelele 2017 anuntate a fi lansate spre sfarsitul anului sa fie dotate cu aceste sisteme, insa in acest moment doar editia aniversara va beneficia de acest upgrade al sistemului de control al tractiunii. In tot cazul, modelul in serie limitata (numai 500 de unitati) are o serie de alte dotari si upgrade-uri de rasa.

In rest, la acest Ducati Panigale 1299 S Anniversario Edition e vorba de infatisare, cu jantele din aluminiu Marchesini colorate cu auriu, cu evacuarea din titan Akrapovic de asemenea aurita si cu incrustari cu laser a logo-ului aniversar.


Modelul a fost pilotat in cadrul WDW, intr-o cursa demonstrativa de nimeni altul decat ambasadorul de brand si pilot de testari, australianul Casey Stoner. Motocicleta apare a se situa, in privinta specificatiilor tehnice, undeva intre modelele curente Panigale S si Panigale R.

Am lasat la urma marea surpriza, pe care Ducati “a impachetat-o” intr-o maniera similara celei de acum doi ani, atunci cand a prezentat la reuniunea ducatistilor din toata lumea noul Scrambler. Prezentat, e mult spus, caci a fost bine ascunsa privirilor si mai mult s-a vorbit despre Scrambler, oricum in termeni foarte vagi.


Ei bine, scenariul s-a repetat, cativa privilegiati au avut acces intr-o incinta in care era strict interzis fotografiatul, unde trona noul model, Supersport sau Supersport 936, o sportiva de strada, cu infatisarea carenei inspirate dupa Panigale. Numai ca cineva a reusit sa fotografieze modelul cu telefonul, astfel ca imaginea a aparut imediat pe internet. Nu staruim asupra modului prin care a fost obtinuta fotografia, caci unele voci spun ca respectivul a fost lasat sa “surprinda pe furis” modelul.

Ideea e ca sub infatisarea carenei frontale a la Panigale nu se gaseste motorul Superquadrato, ci Testastretta (aflat pe Hypermotard) si care ar fi capabil sa dezvolte o putere de aproximativ 130 cp. Suspensiile Ohlins sunt surprinse in plina splendoare, la fel ca si bascula pe o parte.


Managerul de proiect, Paolo Quattrino a spus despre aceasta motocicleta: “Modelul e cu totul nou, insa cadrul vine de la XDiavel si Monster. Exista deci componente utilizate pe alte motociclete, insa aceasta va fi o motocicleta cu totul noua. Supersport nu e un model entry-level. Ar putea sa fie utilizata de incepatori, dar nu e asa. E un sportsbike proiectat pentru strada. Bordul e cu totul nou, cu noi functionalitati si e gata pentru sistemul multimedia Ducati, la fel ca si pe Multistrada. Forma farurilor e cu totul noua, chiar daca se vede o oarecare inspiratie de la Panigale; farul fata are lumini de zi. Sistemul de evacuare si carenajul sunt de asemenea noi.”

La randul sau, Claudio Domenicale, CEO-ul Ducati a mentionat ca Supersport “va fi stradala si nu pentru circuit. Ne-am preocupat pentru confort si ergonomie, inclusiv pentru pasager. In piata actuala, motocicletele din segmentul supersport sunt complicate, au capacitati extreme si un pret pe masura, ridicat. Noul nostru model va fi diferit.”

Ducati Supersport nu reprezinta o noutate pentru lineup-ul producatorului din Bologna, chiar daca a disparut de aproape un deceniu, insa iata ca se va reintoarce in 2017. Numele e diferit fata de utilizarea normala a termenului “supersport” si nu inseamna ca ar fi un raspuns al Ducati pentru o motocicleta de curse. Supersport a avut o istorie bogata ca sport-tourer, iar acum isi are relevanta cu atat mai mult cu cat acest segment exista de sine-statator si distinct de un superbike de strada.


Ducati a anuntat ca acest model va fi in intregime expus (si probabil lansat oficial) in cadrul salonului moto international EICMA din Milano, din aceasta toamna. De asemenea, a mai anuntat ca vor fi doua versiuni, una standard Supersport si cealalta Supersport S (cea infatisata in poza furata sau “furata”), care va avea acele compomente premium, precum suspensiile Ohlins si saua pasagerului detasabila.


 

 

 

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO si Aspar Racing Team concureaza la Moto2 si Moto3 in albastru, negru si fucsia

In 2023, CFMOTO a cucerit doua podiumuri, iar pentru 2024, obiectivele sunt si mai ambitioase: sa lupte pentru victorii si podiumuri cu ajutorul lui Jake Dixon si al lui Izan Guevara in Moto2 si alaturi de David Alonso si Joel Esteban in Moto3.  ...

Citeste mai mult