UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa

UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa

02.03.2018

O data cu lansarea gamei de UTV-uri Can-Am Maverick Trail, categoria de side-by-side-uri de 50 inch disponibile pe piata s-a largit, iar clientii interesati au acum la dispozitie mai multe optiuni din care pot alege, in functie de buget, necesitati si preferinte.

Maverick Trail 1000

Modelele Maverick Trail s-au bucurat de apreciere din partea entuziastilor offroad inca din primul moment. Lineup-ul include doua configuratii diferite pentru motorizare – 800 si 1000.

In ceea ce priveste capitolul cai putere, modelul UTV Maverick Trail 1000 asigura 75 cp datorita motorului performant Rotax V-Twin 976cc. Maverick dispune de acelasi diferential fata Visco-Lok auto-blocant pe care il regasim in dotarea majoritatii UTV-urilor si ATV-urilor din familia Can-Am. La coborarea de dealuri si pante abrupte, riderii se pot baza pe sistemul avansat de control al vitezei, in completarea caruia vin cutia de viteze automata CVT cu Quick Response System (comutare rapida) plus treapta Extra-Low si controlul inteligent al acceleratiei (iTC). Rezervorul de combustibil de 10 galoane (aproximativ 38 litri) este suficient de mare incat sa ii permita pilotului sa faca opriri rare pentru a alimenta. Cabina de pilotaj gazduieste ecranul cu afisaj digital multifunctional si volanul reglabil, oferind totodata spatiu pentru depozitarea cu succes a diverselor unelte.

UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa - polaris rzr 900

Polaris RZR 900

La fel ca modelul mentionat mai sus, UTV-ul Polaris RZR 900 dispune de 75 cai putere; este echipat cu motor twin ProStar 900. In dotarea sa intra amortizoare fata si spate ZF Sachs, alaturi de suspensie fata si spate cu brat dublu tip A, cursa de 254 mm.

UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa - polaris rzr 900

UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa - utv

In mod clar, inginerii Polaris au considerat ca motorul reprezinta o prioritate pentru multi fani impatimiti ai offroad-ului, avand in vedere ca spre deosebire de modelul RZR 900, o mare parte din UTV-urile Extreme Performance nu beneficiaza de aceleasi specificatii.

Textron Wildcat Trail

Cu toate ca de abia trece de 60 cp, UTV-ul Textron Wildcat Trail este un partener distractiv, in special multumita amortizoarelor FOX din dotare. Asigura modurile selectabile 2WD / 4 WD si diferential blocabil.

In comparatie cu modelele Maverick si RZR, UTV-ul Wildcat Trail are montate anvelope mai mici de 25 inch (adversarii beneficiaza de anvelope 26 inch).

Va atragem atentia ca rezervorul de combustibil detine o capacitate de numai 7, 5 galoane (in jur de 28 litri).

 

Honda Pioneer 500

Honda Pioneer 500 are in comun cu celelalte UTV-uri mentionate doar latimea de 50 inch, drept pentru care l-am inclus in lista noastra. Totusi, acest model este mai „mic” in ceea ce priveste cam toate capacitatile sale. In orice caz, ramane o optiune viabila pentru un pilot cu buget mai limitat.

Pentru riderii incepatori, motorul 475cc cu un singur cilindru capabil sa livreze putin peste 28 cp, este suficient de bun. Pioneer 500 este vizibil mai scurt cu 17 inch decat Maverick Trail. O particularitate a modelului proiectat de Honda o constituie transmisia automata cu 5 viteze si transmisia manuala cu schimbator de viteze optional. Producatorul Honda a fost primul OEM care a instalat schimbator de viteze pe un UTV si chiar daca Pioneer 500 nu exceleaza la partea de viteza, controlul excelent faciliteaza o experienta foarte sportiva, dinamica.

 UTV-uri de 50 inch performante – privire comparativa - polaris rzr 900

Concluzii

Ne indoim ca cineva ar cumpara vreunul din aceste modele de SXS-uri pentru munca, insa este reconfortant de stiut ca ele se pot ridica la inaltimea asteptarilor daca se iveste ocazia.

Exceptand numarul de cai putere, trei din cele patru UTV-uri prezentate ofera caracteristici similare. Maverick Trail, RZR 900 si Wildcat Trail sunt dotate si cu remorca, fiind capabile sa traga in jur de 1500 pounds (680 kg).

Niciunul din modelele de baza pe care le-am avut in vedere pentru analiza comparativa nu dispun de servodirectie, insa versiunile optimizate – ca de pilda Maverick Trail 1000 DPS, (cu exceptia lui Pioneer) au aceasta dotare alaturi de alte cateva imbunatatiri. Chiar daca te consideri fan al unui brand sau nu, este minunat sa vezi ca producatorii importanti se grabesc sa intalneasca cerintele tot mai exigente ale iubitorilor de aventuri in offroad.               

 

 MODEL UTV 

Can-Am Maverick

Trail 1000

Polaris RZR

 900

Textron Wildcat

Trail

Honda Pioneer

500

Capacitate

976cc

875cc

700cc

475cc

Cai putere

75 cp

75 cp

60+ cp

28, 7 cp

Transmisie

CVT

(electrtonic belt protection;

extra low „l”)

PVT automatica

CVT (Rapid response clutches)

Manuala / Automata cu 5 viteze

si schimbator de viteze

Injectie electronica

da

da

da

da

Suspensii fata / spate

Dual A-Arm 10”/ TTA-T 10.5”

Dual A-Arm 10”/10”

Dual A-Arm 10”/10.5”

Independent Double Wishbone 5.9”/5.9”

Amortizoare

Twin Tube Gas Charged Shocks

ZF Sachs

Premium FOX Shocks with

Spring Pre-Load Adjustment      

 

Anvelope fata

Carlisle ACT 26x8x12

PXT 26x8x12

Carlisle Trail Pro 25x8x12

24x8x12

Anvelope spate

Carlisle ACT 26x9x12

PXT 26x9x12

Carlisle Trail Pro 25x10x12

24x10x12

Dimensiuni

118” x 50” x 69”

105” x 50” x 69.5”

110.5” x 50” x 64.3”

102.6” x 50” x 71.3”

Ampatament

90, 6”

79”

86, 4”

73”

Greutate

1349

1150

1060

1025

Garda la sol

10”

11”

10”

8, 5”

Rezervor

(capacitate exprimata in galoane)

 10 galoane

9, 5 galoane

7, 4 galoane

4, 1 galoane

Capacitate remorcare

1500 lbs

1500 lbs

1500 lbs

1000 lbs

 

 

 

Te-ar putea interesa si:

Gama 2025 KTM XC este aliniata la start! 

Gama 2025 KTM XC este aliniata la start!  Seria de modele 2025 KTM XC si XC-F aduce multiple update-uri adoptate direct prin eforturile echipei  KTM Factory Racing, devenind una dintre cele mai READY TO RACE game de motociclete cross-country i...

Citeste mai mult