Triumph Motorcycles si Guy Martin inapoi pe pistele de sare din Bonneville, pentru recordul mondial de viteza pe motocicleta
Constructorul de motociclete britanic Triumph doreste cu ardoare readucerea gloriei brand-ului pe teritoriul britanic, dupa 45 de ani de absenta. Triumph are un trecut indelungat si plin de succes in zdrobirea recordurilor de viteza, detinand de altfel si titlul de “World Fastest Motorcycle” intr-un interval de 15 de ani, intre 1955 si 1970, cu exceptia unei pauze de 33 de zile. Printre streamliner-urile Triumph care au doborat recorduri se numara Devil's Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner si Gyronaut X1, acesta din urma fiind modelul care a inchis seria cu o viteza record pentru vremurile acelea de 395.28 km/h. Actualul record rezista de cinci ani, cand Rocky Robinson pilotand streamline-rul Top Oil-Ack Atack, a fixat stacheta la 605,697 km/h, adica 376,363 mph, in 25 septembrie 2010.
Tentativa de doborare a recordului a fost initiata inca de anul trecut, insa doi factori majori au impiedicat desfasurarea evenimentului si amanarea (la acel moment) pe o perioada nedeterminata. In primul rand, peisajul extraterestru al Bonneville Salt Flats a suferit degradari majore in ultimii ani din cauza conditiilor meteo nefavorabile, in special ploi abundente si o serie de competitii si evenimente gazduite de acest decor au fost anulate sau amanate in 2014 si 2015. Perspectivele pareau atunci sumbre, complexul minerit – vreme – uzura fiind considerat fatal pentru viitorul desfasurarii activitatilor pe campurile de sare din Utah, insa cei de la Triumph erau decisi sa infrunte riscurile si sa il puna la treaba pe pilotul Guy Martin exact acum un an. Numai ca...
Numai ca, Guy Martin a participat pana la proiectul Triumph la Ulster Grand Prix, unde a suferit o accidentare, nu extrem de grava, insa suficienta cat sa-l tina deoparte de pista o buna perioada de vreme. Cu toate acestea, britanicul a sustinut ca accidentarea din cadrul Dunrod 159 Superbike nu e de natura sa-l afecteze prea tare in tentativa sa, doar ca cei de la Triumph au decis, pe buna dreptate, sa nu riste absolut nimic, amanand tentativa pentru o perioada nedeterminata.
In urma cu o luna,
Division C (speciala pentru streamline-uri), adica practic, sa se respecte scenariul stabilit pentru anul trecut.
Te-ar putea interesa si:
Vespa celebreaza Anul Dragonului in Hong Kong, dezvaluind scuterul 946 Dragon si jacheta Varsity Vespa, o emblema nemuritoare pentru spiritul liber si stilul de viata italian, paseste intr-o noua era lansand editia limitata exclusiva Vespa 946 Dra...
Citeste mai mult