Triumph Motorcycles si Guy Martin inapoi pe pistele de sare din Bonneville, pentru recordul mondial de viteza pe motocicleta

Triumph Motorcycles si Guy Martin inapoi pe pistele de sare din Bonneville, pentru recordul mondial de viteza pe motocicleta

Guy Martin si Triumph Motorcycles au confirmat in mod oficial ca se vor intoarce pe legendarele campuri de sare din Bonneville, Statele Unite ale Americii, chiar in aceasta luna, pentru doborarea recordului mondial de viteza pe motocicleta. Scopul Triumph este sa depaseasca recordul curent, de 605,697 km/h, adica 376,363 mph folosind modelul de 1.000 cp Triumph Infor Rocket Streamliner, care va fi pilotat de celebrul pilot si vedeta TV, britanicul Guy Martin, fiind sustinuti si de provider-ul mondial de aplicatii cloud Infor si brandul de imbracaminte Belstaff, in calitate de sponsori majoritari.

Constructorul de motociclete britanic Triumph doreste cu ardoare readucerea gloriei brand-ului pe teritoriul britanic, dupa 45 de ani de absenta. Triumph are un trecut indelungat si plin de succes in zdrobirea recordurilor de viteza, detinand de altfel si titlul de “World Fastest Motorcycle” intr-un interval de 15 de ani, intre 1955 si 1970, cu exceptia unei pauze de 33 de zile. Printre streamliner-urile Triumph care au doborat recorduri se numara Devil's Arrow, Texas Cee-gar, Dudek Streamliner si Gyronaut X1, acesta din urma fiind modelul care a inchis seria cu o viteza record pentru vremurile acelea de 395.28 km/h. Actualul record rezista de cinci ani, cand Rocky Robinson pilotand streamline-rul Top Oil-Ack Atack, a fixat stacheta la 605,697 km/h, adica 376,363 mph, in 25 septembrie 2010.


Tentativa de doborare a recordului a fost initiata inca de anul trecut, insa doi factori majori au impiedicat desfasurarea evenimentului si amanarea (la acel moment) pe o perioada nedeterminata. In primul rand, peisajul extraterestru al Bonneville Salt Flats a suferit degradari majore in ultimii ani din cauza conditiilor meteo nefavorabile, in special ploi abundente si o serie de competitii si evenimente gazduite de acest decor au fost anulate sau amanate in 2014 si 2015. Perspectivele pareau atunci sumbre, complexul minerit – vreme – uzura fiind considerat fatal pentru viitorul desfasurarii activitatilor pe campurile de sare din Utah, insa cei de la Triumph erau decisi sa infrunte riscurile si sa il puna la treaba pe pilotul Guy Martin exact acum un an. Numai ca...

Numai ca, Guy Martin a participat pana la proiectul Triumph la Ulster Grand Prix, unde a suferit o accidentare, nu extrem de grava, insa suficienta cat sa-l tina deoparte de pista o buna perioada de vreme. Cu toate acestea, britanicul a sustinut ca accidentarea din cadrul Dunrod 159 Superbike nu e de natura sa-l afecteze prea tare in tentativa sa, doar ca cei de la Triumph au decis, pe buna dreptate, sa nu riste absolut nimic, amanand tentativa pentru o perioada nedeterminata.

In urma cu o luna, Southern California Timing Association (SCTA) a considerat ca exista conditii mai mult decat favorabile ca sa isi desfasoare evenimentul sau, Speed Week, in urmatoarea luna, iar mai departe, alti organizatori au anuntat ca exista premise favorabile pentru desfasurarea evenimentelor proprii, semn ca degradarea intervenita in anii trecuti nu a fost atat de mare si insurmontabila.


imagine de la Bonneville Salt Flats de la inceputul lunii iulie 2016

In acest context, iata ca zilele trecute si Triumph a facut anuntul, avand acordul lui Martin, ca intentioneaza sa isi puna la treaba racheta in vederea doborarii recordului mondial de viteza pe motocicleta, pe pistele de sare din Bonnevile Salt Flats. Triumph are intentii mult mai temerare, vrand nu numai recordul actual doborat, dar si depasirea barierei de 400 mph (643,7 km/h). De cealalta parte, britanicul Guy Martin nu si-a putut ascunde entuziasmul: “Abia astept sa pilotez Rocket Streamliner Triumph Infor pe pistele de sare din Bonneville, pentru prima oara in aceasta vara. Inginerii Triumph au construit o masinarie formidabila, oferindu-mi cele mai bune sanse sa bat recordul mondial de viteza.”

2015 Triumph Rocket Streamliner este construit dintr-un monopost din Carbon-Kevlar, fiind dotat cu doua motoare turbocharged Triumph Rocket III responsabile cu dezvoltarea la comun a peste 1.000 cai putere la 9.000 rpm, avand methanol ca si combustibil. Cu o lungime de 7,77 m, latime de aproximativ 61 cm si o inaltime de 91 cm. Dupa eventuala doborare a recordului, Triumph spera sa-l convinga pe Martin sa se inscrie cu acest “proiectil” in Division C (speciala pentru streamline-uri), adica practic, sa se respecte scenariul stabilit pentru anul trecut.


Numele modelelor Bonneville construite de Triumph are directa legatura cu Bonneville Salt Flats, mai exact dupa primul record de viteza consemnat in 1955 cu motocicleta, un model Triumph pilotat de Johnny Allen. Constructorul britanic a decis “botezarea” unui model nou cu acest nume, T120 Bonneville fiind lansat in 1959. 

Programul evenimentului nu a fost inca stabilit, insa e de asteptat ca acesta sa aiba loc spre sfarsitul lunii august, ocazie cu care vom consemna si aici principalele momente ale desfasurarii cursei si deznodamantul.

 

Te-ar putea interesa si:

Vespa a prezentat scuterul 946 Dragon si geaca Varsity

Vespa celebreaza Anul Dragonului in Hong Kong, dezvaluind scuterul 946 Dragon si jacheta Varsity Vespa, o emblema nemuritoare pentru spiritul liber si stilul de viata italian, paseste intr-o noua era lansand editia limitata exclusiva Vespa 946 Dra...

Citeste mai mult