Triumph Bonneville 2016 - motor mai mare, mai puternic, racit cu lichid!

Triumph Bonneville 2016 - motor mai mare, mai puternic, racit cu lichid!

08.07.2015
In asteptarea lineup-ului 2016 Triumph, in lipsa unor informatii oficiale sau a unor anunturi de intentie, de asemenea oficiale, tot ce ramane de facut sunt comentariile si presupunerile din jurul unor poze-spion luate, de regula, in jurul fabricilor, in cadrul testarilor.
Asa s-a intamplat rand pe rand si cu Triumph Speed Triple, si cu Triumph Street Tracker (cu variantele R), si cu Triumph Tiger Explorer, iata ca a venit si randul lui Triumph Bonneville, recent surprins in Spania, in cursul unei testari de langa un centru de dezvoltare al companiei.

Interesant ca a fost pozat un bobber al Triumph Bonneville, adica o motocicleta modificata, cu aripa din fata de obicei eliminata, cu saua micsorata (bobbed = micsorat) si cu partile superflue de asemenea eliminate, in vederea reducerii greutatii si castigarii de viteza.

Se pare ca acest bobber anunta o gama intreaga de modele Bonneville al caror motor va fi complet inlocuit. Vechiul motor racit cu aer, in doi cilindri, de 865cc, va fi substituit de un motor nou cu racire cu lichid, tot in doi cilindri, cu o capacitate care se crede ca va fi in jurul a 1.100 cc, oferind o performanta marita si o putere pe masura.

Din imaginile surprinse pe furis, bobberul are un radiator clasic mult marit care nu creeaza dubii asupra racirii cu lichid si care probabil va fi prezent in toata linia Bonneville, incluzand modelul de baza, Thruxton-ul in maniera sa cafe-race (si cu care va rezona si mai bine ca look) sau modelul T100 cu spite subtiri.

Triumph Bonneville 2016 - motor mai mare, mai puternic, racit cu lichid! - Triumph

Aceasta modificare la nivelul motorului modelelor Bonneville se alatura unei serii de noutati anuntate (sau mai degraba deduse din imagini-spion) pentru lineup-ul 2016 Triumph, cum ar fi noul sistem de control al tractiunii de pe Speed Triple, modurile electronice de selectare a acceleratiei, cresterea puterii dezvoltate, de pe aceleasi modele, plus Tiger 800 si bineinteles, modificari minore ale design-ului caroseriei, ghidonului etc.

In tot cazul, desi vorbim despre niste motociclete de nadejde si pline de traditie, se simtea deja nevoia ca modificarile de la un an la altul sa nu se mai rezume doar la mici modificari exterioare, de ordin estetic, ci in inima modelelor Triumph, in primul rand, fara sa se omita si ceva schimbari in privinta sasiului. Sa vedem in toamna despre ce va fi vorba.