Suzuki lucreaza la un model cu motor electric si la unul cu motor cu hidrogen

Suzuki lucreaza la un model cu motor electric si la unul cu motor cu hidrogen

18.05.2015

In timp ce linia de modele Suzuki in mod sigur nu rupe gura in ceea ce priveste tehnologia si gadgeturile cu care rivalii de la Kawasaki sau Yamaha, de exemplu, se intrec a duce motocicletele la noi nivele, se pare ca preocuparile celor de la Suzuki se indreapta preponderent catre motor. Si nu avem in vedere neaparat anuntata viitoare lansare in productie a conceptului Suzuki Recursion dotat cu motor turbocharged, cat e vorba despre recente brevete care dezvaluie ca cel mai mic constructor japonez dintre Big Japan 4 lucreaza la un model de motocicleta cu motor electric si la un model dirt bike cu motor cu ardere interna care utilizeaza hidrogen lichid ca si combustibil.

In privinta acestuia din urma, Suzuki nu e la primul brevet inregistrat, in 2007 a fost lansat conceptul Crosscage dotat cu motor cu hidrogen. Apoi, in 2010 a produs un model, Burgman, hydrogen powered, care a tot fost testat. Noul brevet al dirt-bike-ului inregistrat de Suzuki arata in diagramele sale ca pila de combustie, motorul si rezervorul de hidrogen sunt exact cele folosite la scuterul Burgman. Singura, dar marea diferenta fata de Burgman apare la rezervorul de hidrogen, care a fost montat vertical, in loc de orizontal, deasupra motorului electric.

Conceptul de scuter Suzuki Burgman a fost impresionant, avand o autonomie de 200 mile (peste 320 km) si putand fi realimentat in cinci minute, toate astea in conditiile in care greutatea scuterului nu a cunoscut o crestere semnificativa.

Celalalt brevet inregistrat recent a dezvaluit o motocicleta cu motor electric care seamana cu modelul Honda Grom ca forma si dimensiuni. Suzuki nu a venit cu vreo idee radicala, pentru un model cu motor electric, detaliile care apar din brevet aratand ca e vorba de o motocicleta de mici dimensiuni dotata cu un motor electric.

Din nou, nu e o premiera pentru Suzuki. Imaginile din brevet seamana destul de mult cu conceptul Extrigger lansat spre sfarsitul anului 2013. Care concept Extrigger a imprumutat grupul motopropulsor electric de la scuterul electric e-Let, lansat mai devreme, spre sfarsitul anului 2011, inceputul urmatorului an.

Practic, inregistrarea celor doua modele, cel cu combustie pe hidrogen si cel cu motor electric, nu apare decat ca o decizie a Suzuki de a introduce doua concepte anterioare in productie. Probabil ca urmarind succesul modelului Honda Grom, in cazul modelului cu motor electric se asteapta vanzari semnificative, daca pretul va fi rezonabil. Pe de alta parte, desi toate testarile motorului care utilizeaza hidrogenul lichid drept combustibil, nu numai in cazul motocicletelor, apar ca o varianta perfect viabila, ramane de vazut in ce masura Suzuki va reusi sa popularizeze acest sistem de propulsie neconventional.

Te-ar putea interesa si:

WHITE FRIDAY 9-12 februarie

In perioada 9-12 februarie, ATVROM - destinatia ta de aventura - anunta sosirea celei mai asteptate campanii a anului: White Friday Experience! Cu reduceri si oferte exclusive, aceasta perioada este dedicata tuturor pasionatilor de aventura off-road ...

Citeste mai mult