Suzuki GS1000 face parte de-acum din programul Vintage Parts

Suzuki GS1000 face parte de-acum din programul Vintage Parts

29.06.2015
Suzuki GS1000 este unul dintre cele mai apreciate, populare si performante modele sport de la sfarsitul anilor ’70 si inceputul anilor ’80, avand o comportare ideala atat ca model capabil sa acopere distante mari pe sosele, cat mai ales capabila sa castige importante curse de profil, precum cele de la Isle of Man TT, Suzuka sau Daytona.

Suzuki GS1000 face parte de-acum din programul Vintage Parts - vintage

De aceea nu a fost o surpriza atunci cand s-a decis introducerea acestui model in programul Suzuki Vintage Parts, un program care este destinat selectarii si prezervarii modelelor Suzuki care au facut istorie prin performante si popularitate, oferindu-se piese noi, manuale de utilizare si alte brosuri, capabile sa transforme motocicleta intr-una noua.

In anul 1978, atunci cand a fost lansata, aceasta motocicleta cult reusea sa castige Daytona Superbike Race (ca si in urmatorii trei ani) si Suzuka-8 hour, pentru ca un an mai tarziu sa iasa varianta S cu care pilotul Graeme Crosby castiga in cadrul AMA series si Isle of Man TT, precum si in 1980 din nou la Suzuka 8-hour.


Suzuki GS1000 face parte de-acum din programul Vintage Parts - 2015

Motorul DOHC in 4 cilindri, in 4 timpi, de 997cc, producand 89 cp era de-a dreptul impresionant, necesitand foarte putine lucrari de intretinere, in afara de reviziile generale, ceea ce-i conferea o autonomie mecanica sporita fata de modelele vremii. Cele patru carburatoare Mikuni au realizat o echilibrare optima si au avut puncte de aprindere care necesitau revizii la peste 4.800 km.

Singura problema pe care reputatul model a intampinat-o pentru o scurta vreme a fost legata de franarea, in special in conditii de umezeala a carosabilului. Sistemul proiectat original nu a beneficiat de un sistem de frane performant, insa ulterior acest aspect a fost remediat, iar acum prin Vintage Parts sunt oferite frane de calitate. Totodata, la momentul la care a fost lansata, motocicleta nu se putea lauda cu un consum de combustibil prea decent. De aceea multe dintre unitatile lansate au poposit pentru scurta vreme in service-uri specializate unde li s-a reglat consumul. Depinde, e foarte adevarat, si de modul de pilotare, intre rularea de croaziera si fortarea in cursa existand o diferenta remarcabila.


Suzuki GS1000 face parte de-acum din programul Vintage Parts - 1979

In prezent, nu mai exista foarte multe modele, de exemplu in Marea Britanie erau inregistrate doar 10 modele Suzuki GS1000 in activitate. Daca in perioada in care a fost lansat modelul acesta costa in jurul a 3.000$, in prezent pretul unei astfel de motociclete poate ajunge inzecit, daca e prezervat si beneficiaza de piese noi originale.

Acest model intra intr-o galeria de elita care mai cuprinde si alte modele de succes si care au facut performanta in trecut: RGC250 VJ21, GT750J-M, GSX-R750F-H, GT250EX si AP50.