Stunt Ride 2009: Etapa de campionat mondial sau doar un show?

Stunt Ride 2009: Etapa de campionat mondial sau doar un show?

20.05.2009

Prima ediţie a Campionatului Mondial de Acrobaţii pe motocicletă, anunţat de clubul din Baia Mare Urban Moto, a avut loc în weekend în parcarea de la RomExpo, însă denumirea de "campionat mondial" s-a schimbat pe parcursul competiţiei.

Prima zi a competiţiei, dedicată calificărilor şi preliminariilor, s-a desfăşurat relativ bine, având în vedere că piloţii care au ajuns încă de vineri, pentru a testa pista, şi-au anunţat rivalii care încă nu erau în Bucureşti că pista pe care urmau să se desfăşoare probele are o calitate îndoielnică, lucru care redus numărul celor intraţi în competiţie cu 14, potrivit declaraţiilor preşedintelui Urban Moto, Maczo Istvan.

Deşi problemele organizatorice au început înainte de începerea competiţiei, spectatorii prezenţi la RomExpo s-au declarat absolut încântaţi de performanţele sportivilor din afară, însă au impresionat şi cei doi piloţi români.

"Deşi de pe o poziţie inferioară, în ceea ce priveşte banii, sponsorii şi susţinerea, românii nu s-au lăsat intimidaţi şi au demonstrat că se poate face performanţă cu multă muncă şi talent", potrivit unui admin al forumului Urban Riders, care a asigurat promovarea evenimentului.

Una dintre dezamăgirile organizatorilor a fost prezenţa redusă la eveniment, deşi unii pasionaţi au venit din afara Capitalei. "A fost un eveniment frumos şi sper că nu se va opri la prima ediţie. Cu cât mai multe evenimente de acest gen, cu atât mai bine. A meritat drumul până la Bucureşti şi soarele arzător", este de părere un membru al Urban Riders.

Totul se reduce la un simplu show

Problemele reale ale evenimentului au apărut din cauza piloţilor maghiari, după cum afirmă Istvan. Preşedintele Urban Moto susţine că aceştia au fost favorizaţi de juriu, motiv pentru care unii concurenţi au refuzat să mai intre pe pistă, aceasta fiind situaţia unuia dintre cei mai buni stunteri din Franţa, Duke. Acesta se afla pe locul 8 pe lista juriului.

În a doua zi a competiţiei piloţii deja hotărâseră că totul se reduce la un simplu show de la etapă de campionat mondial. Duminică dimineaţa era alt juriu decât cel de sâmbătă, organizatorii fiind nevoiţi să găsescă alte persoane care să jurizeze, după cum ne-a declarat Maczo Istvan.

Unele dintre nemulţumirile exprimate de toţi piloţii au fost legate de schimbarea regulilor de la o zi la alta, în cadrul probelor de free riding timpul acordat piloţilor a variat de la 5 până la 8 minute. Spaţiul limitat pentru staff a fost o altă problemă semnalată de piloţi.

"Deşi trebuiau să mai intre încă doi piloţi pe pistă, juriul a hotărât să înceapă deliberările. Eu, în calitate de organizator trebuia să stau şi să mă uit. Eu nu am de unde să ştiu care sunt criteriile de jurizare. Pe de altă parte, nu există un for superior care să reglementeze acest sport, aşa că aceste criterii rămân la latitudinea celor din juriu", a mai menţionat Istvan pentru "Adevărul". Lipsa reglementărilor pare să fi făcut posibilă subiectivitatea celor din juriu în ceea ce îi priveşte pe piloţii din Ungaria, după cum a afirmat preşedintele Urban Moto.

Terminarea bruscă a evenimentului

Ceea ce a urmat e de domeniul comediilor hollywoodiene. Înainte de finală trebuia să fie pauza de masă, însă a fost finalul evenimentului. La nici jumătate de oră de la începerea pauzei de masă niciun organizator nu se mai afla la RomExpo, moment în care preşedintele Urban Moto spune că a plecat la hotel pentru a discuta cu preşedintele Federaţiei de Stunt din Ungaria, Amrein Laszlo, cel care a negociat cu o parte dintre piloţi pentru participarea la eveniment, pentru rezolvarea problemelor din spatele pistei.

După cum ne-a declarat Maczo Istvan, înţelegerea iniţială cu Laszlo a fost ca acesta din urmă să primească 3.000 de euro pentru aducerea la eveniment a 20 de piloţi. Preşedintele Federaţiei de Stunt din Ungaria a fost "responsabil" de prezenţa a 16 piloţi pe pista de la RomExpo, însă a dorit să primească în continuare cei 3.000 de euro.

După ce au plecat toţi spectatorii din parcarea RomExpo, piloții şi-au manifestat  nemulțumirea faţă de finalul evenimentului. Toți au considerat că este vorba de o înșelătorie și și-au manifesta frustrarea prin ruperea banner-ului cu numele organizatorului.

"Am venit de la mii de kilometri pentru a participa la această competiţie, am pierdut timp şi nu ne aşteptam să se termine aşa", au fost unele dintre cele mai puţin dure declaraţii ale piloţilor.

Aceştia au fost nemulţumiţi de lipsa premiilor, a căror valoare trebuia să se ridice la valoare de 16.500 de euro, însă Istvan susţine că premiile se acordau în

condiţiile în care era vorba de o etapă de campionat mondial, nu doar pentru un simplu show. Acesta a luat drept etalon valoarea premiilor oferite în Ungaria la astfel de evenimente, unde pentru primul loc nu se oferă mai mult de 500 de euro.

Pe de altă parte, organizatorul a mai spus că "fiecare echipaj a primit bani de drum,  benzină, plus cazare şi masă. Sâmbătă am fost sunat de la hotel că raiderii au devastat hotelul, sunt beţi şi că trebuie să plătesc tot".

"Urban Riders au fost parteneri pentru promovarea  evenimentului şi ne-am îndeplinit sarcinile publicând cu entuziasm şi bună credinţă informaţiile primite de la organizatorul Asociaţia Sportivă Urban Moto de la Baia Mare fără a cunoaşte însă înţelegerile făcute de acesta cu concurenţii şi situaţia, cel putin ciudată, apărută la sfârşit. Am sperat că un asemenea eveniment se va putea desfăşura cu bine la Bucureşti şi că va avea parte de o promovare pe măsură. Considerăm că ne-am respectat partea noastră şi că am promovat un spectacol deosebit de interesant pentru publicul român prezent la acest eveniment şi ne exprimăm părerea de rău asupra neînţelegerilor ce au umbrit finalul acestuia şi de care nu am avut cunoştinţă până acum", ne-a declarat Radu Sandovici, admin Urban Riders.

Sursa: Adevarul

Te-ar putea interesa si:

Pregateste-ti ATV-ul pentru primele ture de primavara

Indiferent ca ai scos sau nu ATV-ul din garaj si in lunile reci de iarna, primavara este momentul potrivit pentru a intreprinde masurile de mentenanta pentru vehicul, asa cum sunt indicate in manualul utilizatorului. De la schimbarea uleiului si veri...

Citeste mai mult