Snowmobile Arctic Cat cu tehnologie C-TEC2

Snowmobile Arctic Cat cu tehnologie C-TEC2

05.02.2018

Modelele 2018 de snowmobile de la Arctic Cat au fost dezvaluite publicului inca de la inceputul anului trecut, caracteristicile gamei Mountain fiind trasate in linii mari.

Motorul C-TEC 8000 este o inovatie care nu se mai lasa asteptata si totodata, care pune capat colaborarii intre Arctic Cat si Suzuki, avand in vedere ca motorul in doi timpi 500cc Suzuki si cel de 1100cc in patru timpi nu vor mai fi utilizate pentru dotarea snowmobilelor Arctic Cat, ramanand in peisaj doar motorizarea Suzuki 565.

In plus, snowmobilele Mountain beneficiaza de un design optimizat, remarcandu-se prin look complet nou si atractiv.

Sa aruncam o privire in detaliu la noul motor twin 800 cu injectie dual-stage (DSI), despre care Arctic Cat sustine ca se afla in clasa de 160 CP.

Motor 800 C-TEC2

In cele din urma, tehnologia C-TEC cu doua etape de injectie la clasa 800cc a fost implementata, dar acest lucru nu inseamna ca vechia motorizare Suzuki era lipsita de putere. In schimb, prezentul motor dezvoltat de Arctic Cat, C-TEC2 de 800, livreaza fara niciun dubiu mai multa putere, aducand de asemenea si alte avantaje demne de luat in considerare.

Modelul de snowmobil Arctic Cat M8000 153 Mountain Cat este preferat in general de riderii care nu vor sa rateze distractia in sezonul rece. Acest snowmobil clasa mountain are o greutate redusa, este manevrabil si dispune de o tractiune sporita, fiind un partener complet pregatit pentru a se aventura pe cele mai solicitante trasee.

In primul rand, un snowmobil dotat cu noul 800 C-TEC determina un raspuns mult mai prompt spre deosebire de fostul model construit de Suzuki. Cuplul cu turatii mijlocii si joase reflecta niste imbunatatiri semnificative, daca e sa ne luam dupa opiniilor pilotilor care au testat noul motor.

Tehnologia de injectie directa utilizata de motor ofera unele beneficii cheie: permite performante sporite si economie de combustibil, micsorand emisiile nocive. Combustibilul este injectat, in combinatie cu un anumit ulei cu rol in lubrefiere, nu numai la partea superioara a cilindrului, ci si la partea inferioara. Astfel, rezulta un consum de ulei redus cu pana la 30%.

O pompa electronica de combustibil contribuie in mod ingenios la maximizarea eficientei prin masurarea si livrarea cantitatii adecvate de ulei pe baza RPM si a altitudinii.

Imbunatatiri aduse Seriei M de snowmobile Arctic Cat

Seria M a fost actualizata prin implementarea unor avansuri tehnice de ultima generatie.

In cele din urma, senila 3" este disponibila ca optiune de sezon pentru snowmobilele Arctic Cat Sno Pro. Sistemul Mountain Drive s-a dovedit a fi foarte eficient in a permite “pisicii de munte” sa domine orice traseu cu zapada adanca.

Arctic Cat a intreprins modificari si in ceea ce priveste caroseria noilor snowmobile Mountain, reproiectate astfel incat latimea sa fie redusa cu 10%.  Asadar, potentialii cumparatori ai modelelor Sno Pro si M 2018 se vor bucura sa regaseasca aceste imbunatatiri disponibile si pe alte modele decat cele premium de primavara.

 Snowmobile Arctic Cat cu tehnologie C-TEC2 - snowmobile 

Mountain Cat

Snowmobilele Mountain Cat sunt primele fabricate de Arctic Cat si, iata, sunt din nou disponibile in 2018.

Arctic Cat are cateva surprize pentru riderii amatori de senzatii tari pe trasee pline de zapada adanca.

In afara noilor ambreiaje TEAM Rapid Response II, modelele de snowmobile 6000 si 8000 din seria M se caracterizeaza prin corpul zvelt si agil, mai usor si platforma de ultima ora Ascender prevazuta cu caroserie Next-Gen Mountain, cu 3 cm mai ingusta fata de cea originala din plastic (ProClimb).

Pentru a construi platforma Ascender, inginerii au imprumutat din specificatiile de debut ale modelelor M 9000 King Cat si Arctic Cat M 8000 Mountain Cat din 2017.

Astfel, sunt vizibile modificari si in ceea ce priveste socul spate Fox FLOAT 3, care a fost prelungit cu 1 inch pentru a permite un volum de aer mai mare pentru o o calitate superioara la inceputul comprimarii, in timp ce socurile FLOAT 3 s-au bucurat si ele de o revizuire consistenta.

Modelele Mountain Cat vor dispune de socuri Fox FLOAT QSL pentru spate, cu trei setari de compresie: pentru rezistenta la compresie usoara; pentru performante generale in conditii de zapada adanca. Comutatorul este similar cu cel utilizat pe socurile Fox Quick Switch 3 (QS3) care au aparut in 2016, permitand ajustari rapide si facile.

Pe langa adaugarea noului motor 800 C-TEC2, numai pachetul de suspensii a fost modificat. Socurile Fox Float 3 au fost optimizate in fata si spate cu noile Fox Float 3 QS3 care dispun de un sistem rapid si usor, permitand pilotului sa controleze caracteristicile de rulare prin comutarea intre trei setari pre-calibrate, chiar si atunci cand poarta manusi.

Din punct de vedere estetic, aspectul snowmobilelor Mountain Cat a fost usor actualizat pentru 2018, dar se pastreaza aceeasi schema de culoare verde / negru.

In alta ordine de idei, se stie ca Arctic Cat a construit snowmobile de mari dimensiuni pentru Yamaha in fabrica sa din Thief River Falls, Minnesota. A venit vremea ca rolurile sa se inverseze, deoarece se pare ca noile Bearcat XT vor fi construite in Japonia si vor fi alimentate de motorizarea cu 540cc, racita de un ventilator Yamaha. De asemenea, modelele Norseman dispun de aceleasi senile ca Bearcat XT, insa vin echipate cu o suspensie spate articulata pentru o manevrabilitate sporita in afara traseului. Alte caracteristici: portbagaj spate, ghidon de inaltime mare cu curea. Ca optiuni de motorizare, sunt disponibile seriile 3000 cu motor in patru timpi si 6000 cu motor in doi timpi.

 

Te-ar putea interesa si:

2024 Red Bull GASGAS Tech3 accelereaza spre sezonul MotoGP

Augusto Fernandez, Pedro Acosta si Red Bull GASGAS Tech3 accelereaza spre sezonul MotoGP 2024. Testele oficiale din presezon au loc in Malaezia si Qatar. Pe 9-10 martie, urmeaza Marele Premiu al Qatar-ului pe circuitul international Lusail. Rid...

Citeste mai mult