Silent Hawk. Spionul tacut pe doua roti

Silent Hawk. Spionul tacut pe doua roti

19.01.2015

Armata americana lucreaza de aproximativ un an in vederea dezvoltarii si eficientizarii unei motociclete cu motor hibrid, destinata misiunilor cat mai apropiate de linia inamicului. Astfel, dedicat operatiunilor normale, motocicleta va folosi un motor normal, fie diesel, fie pe benzina, in functie de natura locurilor operatiunilor respective, iar in misiunile de recunoastere, pe teren accidentat, va utiliza un motor electric silentios.

Una dintre agentiile militare responsabile cu cercetarea si proiectarea echipamentelor militare defensive, din cadrul Departamentului Apararii al SUA (Defense Advanced Research Projects Agency – DARPA), impreuna cu Logos Technologies and Alta Motors si-au unit fortele intr-un proiect ambitios, in care rezultatul va fi o motocicleta care sa imbine avantajele unui vehicul electric, cu accent pe silentiozitate, cu performantele unui dirt-bike standard, utilizat pe terenuri accidentate.

Potrivit celor de la Logos Technologies, responsabili cu integrarea motorului electric in acest ambitios proiect de hibridizare, in momentul de fata sunetul motorului Silent Hawk nu depaseste cu mult zgomotul pe care-l face un aspirator standard, din clasa medie, atingand 75 de decibeli. Intentiile sunt de a estompa cat mai mult zgomotul si probabil ca la sfarsitul celor 18 luni, cat sunt alocate proiectului, motorul va fi si mai silentios.

Esentiala prin natura misiunilor de recunoastere in zona inamica devine si viteza dezvoltata, de aceea in momentul de fata producatorii Logos Technologies afirma ca viteza cu care motocicleta ruleaza in modul electric se apropie de 90 km/h, indiferent de terenul accidentat.

Producatorii intentioneaza ca Silent Hawk sa aiba in final o motorizare electrica integrala si performantele sale sa fie mult imbunatatite, dar asta vom vedea pe masura ce proiectul se va apropia de final, probabil ca in vara anului 2015.

Silent Hawk se bazeaza pe modelul RedShift MX de la Alta Motors – responsabili cu motociclete de curse cu motoare electrice, folosindu-se de sasiul tipic Alta Motors.
Armata americana nu se afla la prima incercare de a introduce un motor electric la unele motociclete de recunoastere pe teren accidentat, unitati speciale de comando avand in dotare, in trecut, motociclete Zero MMX integral electrice. Marele dezavantaj al acestora a fost durata scazuta de functionare a motorului, de aproximativ doua ore.

Totodata, si politia din Los Angeles intentioneaza dotarea cu motociclete cu motorizare hibrida sau chiar full-electric, sustinand ca in unele misiuni devine foarte important modul silentios de apropiere de locul unde se manifesta activitati infractionale.

ATVROM SPORT - importator motociclete Aprilia, Honda, Kawasaki, Suzuki, Triumph, Yamaha