Si Suzuki pregateste tehnologia tractiunii pe ambele roti, la scutere si motociclete

Si Suzuki pregateste tehnologia tractiunii pe ambele roti, la scutere si motociclete

18.04.2017

Se pare ca exista un trend in industria moto, deocamdata in faza de cercetare-dezvoltare, de realizare a unor motociclete cu tractiune pe ambele roti, din ce s-a vazut recent si la BMW si la Honda, ca sa nu mai amintim de Christini, desi acolo e vorba de alt sistem. 

Suzuki plan roti

Ilustratiile din brevet par sa descrie un scuter ce seamana cu Burgman 200, insa cu un aspect diferit in front-end. Roata din fata este montata pe un brat oscilant, cu un motor hub in partea stanga (fig. 4), in timp ce un amortizor cuplat si o frana sunt montate pe partea dreapta (fig. 3). Brevetul se concentreaza pe distributia greutatii intre partea stanga si dreapta a rotii, fara sa ofere detalii asupra performantei motorului electric sau modalitatea prin care acesta este alimentat.

Suzuki schita roti

Brevetul prevede, de asemenea, cateva detalii despre motorul care propulseaza roata din spate, insa aceste detalii se opresc acolo unde ar trebui sa dezvaluie unde se situeaza, in corpul scuterului sau integrat in bascula spate. Bascula (50) a fost montata intr-o furca rigida (44) la un punct de pivotare (47). Amortizorul (55) a fost conectat in capatul piciorului drept al furcii si bascula la un punct deasupra axulului rotii. Discul de frana si etrierul sunt, de asemenea, momtate pe partea dreapta, asigurand distributia de greutate optima si un acces facil la frana si la amortizor, in opozitie cu motorul de pe partea stanga. Acesta antreneaza un arbore conectat la un sistem de angrenaj planetar in vederea propulsarii rotii fata.

In figurile 12 pana la 14, Suzuki prezinta o a doua versiune pentru scuter, cu un design al hub-ului mult mai suplu, cu rotorul situat in exteriorul statorului, in loc de interior. A doua versiune are, de asemenea, etrierul de frana fata montat la legatura amortizorului, in loc de legatura cu bascula.

Suzuki Motocicleta schita

Ramane insa de vazut daca Suzuki va introduce tehnologia in modelele de productie sau se va rezuma la un concept si e clar ca deocamdata mai sunt pasi de facut, fiind necesara luarea in calcul a greutatii motorului si modul de alimentare (probabil ca nu cu pachete de acumulatori), insa ideea din spatele brevetului are destul sens si posibilitate de intrupare, ca sa credem ca a fost vorba doar de o simpla securizare a ideii.

Suzuki Burgman a reprezentat vehiculul ideal pentru producatorul nipon de a testa noi tehnologii, astfel ca nu se poate trage concluzia ca sistemul de tractiune pe doua roti va fi rezumat doar la scutere. Probabil ca intr-o versiune initiala, Burgman va fi alesul, insa pe masura ce devine perfectibila, se poate extinde si catre alte modele. 

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO 450MT ABS 2024

Constructorul chinez, CFMOTO, vine cu o propunere tentanta pentru sezonul 2024, alaturand gamei de motociclete de tip adventure un nou model performant, sub forma lui 450MT. Platforma dovedita 449cc cu 2 cilindri in paralel marca CFMOTO a fost tun...

Citeste mai mult