2022 Piaggio 400 hpe - un scuter cu trei roti elegant si performant

2022 Piaggio 400 hpe - un scuter cu trei roti elegant si performant

04.07.2022

Construite in fabrica Pontedera a grupului Piaggio, modelele noii game Piaggio MP3 se remarca prin unitatile moderne hpe - din familia de motoare High Performance Engine: Piaggio MP3 400 hpe si Piaggio MP3 400 hpe Sport utilizeaza varianta 400cc capabila sa furnizeze peste 35 CP, in timp ce modelul avansat Piaggio MP3 530 hpe Exclusive dispune de unitatea 530 hpe, cu putere record pentru aceasta clasa de peste 44 CP.
Din lineup mai face parte si modelul Piaggio MP3 300 hpe. Acest scuter Piaggio vine inzestrat cu aceeasi tehnologie pe trei roti, dar cu dimensiuni mai compacte si performanta gandita expres pentru mobilitatea urbana.

Sistemul de conectivitate PIAGGIO MIA (optional pe versiunea 400 hpe) si aplicatia dedicata Piaggio app - disponibila pentru download in App Store sau Google Play - permit conectarea dispozitivelor iOS sau Android via Bluetooth la vehiculele Piaggio MP3, extinzand functiile instrumentarului de bord. PIAGGIO MIA include atat sistemul de infotainment pentru managementul asistentei prin voce, apeluri telefonice si muzica via un joystick practic amplasat pe blocul de comenzi din partea stanga, precum si navigator GPS, multumita caruia riderul poate vedea directiile direct pe bord o data ce destinatia este setata pe smartphone. Pentru ca riderii sa se bucure din plin de aceste beneficii, Piaggio MP3 ofera o casca special dedicata Jet ca accessoriu care integreaza casti de pus pe cap si Bluetooth intercom.

Motorul PIAGGIO 400 HPE ofera PERFORMANTA SI EFICIENTA. Acreditat cu putere maxima de 26 kW (35.3 CP) la 7500 rpm si cuplu maxim 37.7 Nm la 5750 rpm, motorul 400 hpe este un monocilindru, in 4 timpi, 4 valve, pe racire cu lichid si injectie electronica. A fost dintotdeauna considerat unul dintre cele mai bune motoare in categoria sa si se distinge prin cateva solutii inspirate de motociclete, cum ar fi ambreiajul umed cu mai multe placi. Aceasta dotare permite o performanta mai buna si mai consistenta in timp, chiar si in conditii de stres termic inalt, eliminand orice smucituri si zguduiri care survin adesea in cazul cutiilor de viteze obisnuite la pornirea de la o oprire completa, precum si o experienta de riding extraordinara.

Pornind de la un motor deja extrem de eficient - unitatea anterioara de 350 cc - pe 400 hpe, inginerii Piaggio s-au concentrat asupra unor aspecte multiple cu scopul de a imbunatati in continuare performanta mecanica si termodinamica, precum si de a reduce vibratiile si zgomotul.
Utilizarea unei biele mai lungi si optimizate din punct de vedere al greutatii, precum si a unui piston de greutate usoara care a fost turnat in aliaj de aluminiu, a contribuit la reducerea fortelor de inertie alternante, rezultand mai putine vibratii transmise vehiculului. Rezultatul este un confort crescut, in special la viteze de croaziera, fapt ce evidentiaza caracterul touring suburban al lui Piaggio MP3 400 hpe.

Motorul, de asemenea, dispune de un sistem inovator patentat de Piaggio si numit PCV - Positive Crankcase Ventilation (cuprinde doua lame incorporate in carterul motorului, urmarind reducerea pierderilor prin pompare si favorizand, astfel, cresterea puterii).

Motorul, in termeni de putere si cuplul, beneficiaza de o linie de admisie specifica si de ridicare optimizata a supapelor. Un intinzator de lant de tip progresiv, pe de alta parte, contribuie la o functionare mai silentioasa a sincronizarii.

Eficienta generala beneficiaza de cateva modificari in diverse aspecte: acestea includ optimizarea camerei de ardere folosind calcule CFD, un injector de inalta presiune care atomizeaza mai mult combustibilul si utilizarea unui ulei de motor mai putin vascos (5W-40). Capacul transmisiei variabile continuu (CVT) are o structura menita sa imbunatateasca racirea curelei, lucru la care contribuie si un ventilator mai mare.

Siguranta la cel mai ridicat nivel: TREI ROTI, ABS si ASR. Noul scuter Piaggio MP3 continua sa impresioneaze prin tehnologia exclusiva brevetata de Piaggio pentru rotile din fata duble, independente, inclinate, reglementate de o suspensie unica cu legaturi cu patru bare, pe care grupul lider din Europa a proiectat-o si dezvoltat-o inaintea oricarui alt producator din lume pentru a asigura placerea maxima a pilotarii in deplina siguranta.
Mecanismul de rulare este alcatuit din patru brate din aluminiu topit legate de patru balamale care sunt conectate ferm la mansonul central si doua mansoane laterale legate de brate prin pivoti si rulmenti cu bile. In interiorul mansoanelor laterale, tubul de directie din dreapta si din stanga se roteste intr-o configuratie clasica cu un singur brat.
Mecanismul de blocare a suspensiei din fata, o trasatura distinctiva a scuterului italian cu trei roti, transforma echilibrul lui Piaggio MP3 din dinamic in static.
Riderul poate porni vehiculul Piaggio MP3 si ramane in echilibru pe cele trei roti fara a fi nevoie de un suport (dispune, totusi, de suport).
Pentru a relua functionarea normala, riderul va accelera sau utiliza butonul dedicat. Aceasta inseamna ca nu trebuie niciodata sa puneti piciorul in pamant si ca puteti parca Piaggio MP3 oriunde, usor si fara efort.
Pe noul Piaggio MP3, mecanismul de rulare a reprezentat centrul diferitelor operatiuni de iluminare. Unul dintre bratele suspensiei patrulatere a fost inlocuit cu o componenta mai usoara, in timp ce cadrul care sustine dispozitivul de blocare a suspensiei din fata - precum si unitatea de control ABS si partea centrala a scutului - nu mai este din otel, ci mai degraba o structura turnata din plastic.

Toate modelele noului lineup Piaggio MP3 adopta sistemul de franare ABS integrat cu controlul tractiunii ASR (Acceleration Slip Regulation). ASR (adus prima data pe scutere de Piaggio) poate fi cu usurinta dezactivat si garanteaza siguranta prevenind alunecarea rotii spate pe suprafetele periculoase, ca de exemplu pe asfalt umed. Sistemul de control al tractiunii include doua nivele de interventie (NORMAL si SPORT), depinzand de modul de riding selectat pe versiunea 530 hpe, in timp ce poate fi selectat manual prin apasarea butonului start cu motorul pornit pe varianta 400 hpe.
Sistemul ABS cu trei canale, dezvoltat in colaborare cu Continental, maximizeaza siguranta activa prevenind blocarea rotii la franare si furnizand control complet asupra vehiculului in orice moment. Piaggio MP3 foloseste un sistem de franare pe discuri pentru toate cele trei roti, cu disc de diametru 258 mm. Sistemul de franare este mai eficient datorita faptului ca implica mai multa forta de franare modulara. Rotile de diametru mare 14 inch faciliteaza un plus de siguranta si o plimbare mai lina.

Modelul Piaggio MP3 400 hpe se remarca prin aspectul popular si elegant. Este disponibila si o varianta cu look mai sportiv sub forma lui Piaggio MP3 400 hpe Sport.

Piaggio MP3 400 hpe - disponibil cu doua scheme de culoare metalice cu finisaje lucioase. Cel mai clasic pachet al gamei MP3.
Piaggio MP3 400 hpe vine cu optiunile de culoare: Nero Cosmo si Grigio Cloud, combinate cu o sa neagra cu cusaturi pe negru si gri, la care se adauga jante vopsite in gri grafit. Pachetul este completat de finisaje exterioare pe gri mat si finisaje interne (cadru instrumentar, dashboard) intr-o nuanta crom cald, crom satin mat cald.

Pentru Piaggio MP3 400 HPE Sport sunt disponibile patru scheme de culoare diferite: Nero Meteora, Bianco Luna, Grigio Titanio si Arancio Sunset Matt. Toate culorile sunt combinate cu jante vopsite pe negru si cu o sa neagra cu cusaturi contrastante pe rosu. Alte detalii pe rosu, cum ar fi amortizoarele fata si spate si elemente de la jante evidentiaza look-ul sporty.
Negrul lucios al finisajelor exterioare, inclusiv masca de la capatul frontal, creeaza un contrast puternic, in vreme ce finisajele interioare (cadru instrumentar, dashboard, dungi pe tunelul central) sunt gri mate. Discurile de la franele fata cu profil ondulat si scarita pentru picioare cu insertii din aluminiu sunt incluse standard.

Gama de scutere Piaggio este disponibila si pe ATVRom Pitesti

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO Thunder Racing Team, pe locul 5 la Raliul Dakar

Riderul CFMOTO THUNDER RACING TEAM, Antanas Kanopkinas si vehiculul CFORCE 1000 au obtinut pozitia a cincea in clasa QUAD.  Antanas Kanopkinas a reusit o performanta impresionanta la Raliul Dakar, securizand a 5-a pozitie la clasa QUAD. Cea mai...

Citeste mai mult