Yamaha a anuntat lansarea modelului 2016 YZF-R1S

Yamaha a anuntat lansarea modelului 2016 YZF-R1S

08.10.2015
Un model care a nascut intrebari, controverse si o serie de speculatii: 2016 Yamaha R1S, model super-sport cu ADN-ul modelului R1, dar destinat celor cu un buget mai mic. Iata ca s-a facut lumina, Yamaha a anuntat ca este gata si modelul R1S pentru comercializare incepand din 2016, model care apare inca din 2014 in inregistrarile la organismele responsabile cu brevetele de inventii si marci din SUA, Europa si Japonia.

Saga la final: Yamaha a anuntat lansarea modelului 2016 YZF-R1S - 998cc

Vizual, R1S nu este diferit de modelul standard, de baza, R1, varianta de strada. Diferentele vizibile vor fi in privinta jantelor de aluminiu (in locul celor din magneziu), la fel unele componente ale motorului (capacul de motor) tot din magneziu vor fi inlocuite de unele din aluminiu, iar bielele si evacuarea, realizate din titan, vor fi pe noul model realizate din otel inoxidabil. De asemenea, R1S va fi “incaltata” cu modele de anvelope mult mai adaptate pentru strada, Bridgestone S20, in locul celor Battlax RS10 pe care le gasim pe R1, foarte sportive de felul lor.
Saga la final: Yamaha a anuntat lansarea modelului 2016 YZF-R1S - R1

Toate aceste modificari de materiale din care sunt realizate componentele au dus la ingreunarea acestui model de motocicleta cu 4 pana la 6 kg fata de modelul standard (205 kg fata de 199 kg), dar si o reflectare ca atare in costul modelului R1S. Din zestrea echipamentelor si sistemelor electronice, 2016 Yamaha YZF-R1S pastreaza marea majoritate a dotarilor de pe modelul de baza R1, fara insa sa pastreze schimbatorul de viteze quick-shifter care asigura comportamentul mai sportiv, fata de orientarea actuala mai spre strada.

Modelul 2016 YZF-R1S beneficiaza de motorul racit cu lichid de 998cc Inline Four care ofera un feeling hibrid intre un motor japonez sport V-Twin si unul in patru cilindri nemtesc. Cum mentionam si mai sus, modificarile in hardware-ul motorului sunt minore si limitate la inlocuirea componentelor din titan cu altele similare din otel (bielele, arcuri, capac etc.). Sasiul ramane total neschimbat, fata de modelul standard, la fel si suspensiile KYB, in timp ce ABS-ul va fi dotare standard pe acest model, dovada ca desi se specula la un moment dat ca va viza aproape exclusiv piata americana, intrarea pe cea europeana este iminenta.


Saga la final: Yamaha a anuntat lansarea modelului 2016 YZF-R1S - Yamaha

Iar apropo de acest aspect, deocamdata pretul pentru Europa nu a fost stabilit, stiindu-se doar ca pretul unui 2016 Yamaha YZF-R1S va fi in Statele Unite cu aproximativ 2.000 dolari mai ieftin decat modelul R1 standard. Culorile disponibile au fost anuntate (tot pentru SUA) ca fiind Intensity White/Raven/Rapid Red si Matte Gray, insa partea cea mai interesanta este ca la acest model carenajul este acoperit de stickere similare cu R1 de baza, ce pot deruta aparent. Probabil ca in showroom-uri, lucrurile vor sta altfel, insa diferenta de pret este total relevanta, pentru amatorii de super-sport cu 164 cp pe strazi.