2023 Ninja ZX-10R si Ninja ZX-10RR – legenda continua

2023 Ninja ZX-10R si Ninja ZX-10RR – legenda continua

12.10.2022

Puterea si echilibrul reprezintă un mix greu de atins – in special in arena Supersport – dar duoul de motociclete Kawasaki Ninja ZX-10R pentru sezonul 2023 a devenit un reper pentru puterea extrem de concentrata, controlabila, aliata cu precizia de manevrare si unele dotari utile pentru confort.

Cu o caroserie aerodinamica cu coeficient de rezistenta redus, familia Ninja ZX-10R beneficiaza de aripioare integrate in caroserie care contribuie atat la forta aerodinamica, cat si la stabilitatea frontala. Echipat cu faruri LED compacte, extrem de eficiente, instrumentarul TFT color usor de citit poate fi asociat cu smartphone-ul pilotului datorita aplicatiei Kawasaki Rideology, care ofera diverse actualizari de stare pentru vehicul chiar si atunci cand riderul nu este in sa. Alte caracteristici axate pe pilot includ controlul electronic al vitezei de croaziera, moduri integrate pentru pilot si KCMF, functia inovatoare de gestionare a virajelor de la Kawasaki, care ofera cel mai bun raspuns si tractiune in toate conditiile de rulare.

Nu este un secret pentru nimeni ca ambele motociclete Kawasaki au beneficiat foarte mult de experienta KRT (echipa Kawasaki Racing) si, mai ales, de cunostintele unice ale multiplului campion WorldSBK, Jonathan Rea, plus ale inginerilor de curse din Europa si Japonia.

Formidabilul motor de 998 cm³, racit cu lichid, in patru timpi DOHC, cu 16 supape al lui Ninja ZX-10R atinge varfuri la 149,3 kW {203 CP} la 13.200 rpm, in timp ce, cu asistenta RamAir, „baza de cursa” a lui Ninja ZX-10RR mareste puterea la 214 CP la 14.000 rpm. Asortat cu un ambreiaj Assist & Slipper, controlul tractiunii sport, transmisii cu raport apropiat si chiar launch control, pedigree-ul de curse al ambelor motociclete este de la sine inteles, lucru valabil si pentru sasiu.

Sasiul usor de manevrat al celor doua modele Kawasski este prevazut cu furci inversate pe fata Balance Free de 43 mm cu camere de compresie exterioare, amortizare la compresie si reglare a preincarcarii arcului plus arcuri superioare. In partea din spate, suspensia orizontala de legatura cu amortizor BFRC lite pe gaz a fiecarei motociclete are un rezervor piggyback, amortizare de compresie si de declin plus reglarea preincarcarii arcului si un arc in sus. Franarea in fata se reduce la o pereche de discuri Brembo de 330 mm cu montura radiala duala, etriere monobloc Brembo M50 opuse cu 4 pistoane.

Influenta circuitului de curse se extinde chiar si la designul cooler-ului de ulei racit cu aer, pe care KRT l-a dezvoltat in urma competitiilor. Perfectionat la un tuning diferit in comparatie cu ZX-10R, modelul RR a fost creat pentru a fi motocicleta de baza pentru competitia Superbike, cu un motor cu turatii mai mari si o serie de componente exotice care isi duc potentialul de performanta la urmatorul nivel.

Fisa de specificatii a lui RR este formidabila: linii de frana pe fata impletite din otel, biele usoare Pankl din titan, arcuri speciale pentru supape, arbori cu came specifici RR, pistoane Pankl usoare si stifturi de piston DLC de greutate usoara, plus roti forjate Marchesini incaltate cu anvelope Pirelli Diablo Supercorsa si o sa solo.

Veneratul nume Ninja va fi din nou pregatit pentru lupta pentru suprematia pe pista si pe strada in 2023, deschizand urmatorul capitol al legendei Ninja.

Optiuni de culoare:
Ninja ZX-10R
- Pearl robotic white/metallic diablo black
- Lime green/ebony
Ninja ZX-10RR
- Verde lime.

Te-ar putea interesa si:

2025 Lynx Xterrain RE 900 ACE Turbo R

2025 Lynx Xterrain RE 900 ACE Turbo R este un snowmobil de top conceput sa acopere distante lungi in conditii extreme si menit sa cucereasca cele mai dure trasee pentru a furniza aventura nelimitata. In postura de explorator, acest snowmobil BRP L...

CITESTE MAI MULT