Va renunta Volkswagen Audi Group la Ducati, in aventura recuperarii pierderilor de dupa rusinosul "Dieselgate"? UPDATE: Nu!

Va renunta Volkswagen Audi Group la Ducati, in aventura recuperarii pierderilor de dupa rusinosul "Dieselgate"? UPDATE: Nu!

UPDATE: Intre timp, prof. Rupert Stadler, CEO Audi, membru in consiliul de administratie atat al Audi, cat si in cadrul Volkswagen Audi Group a declarat oficial "Ducati nu este de vanzare!"

O stire foarte interesanta, cu un impact destul de puternic, dar deloc surprinzatoare in contextul scandalului “Dieselgate” vine din partea analistilor economici ai Bloomberg, care au publicat un raport cu privire la Volkswagen Audi Group, potrivit caruia CEO-ul Matthias Mueller va evalua in urmatoarea perioada portofoliul actual al companiilor (12 la numar) din grup si va lua o decizie cu privire la instrainarea acestora, dupa caz.

In ultimii ani, VAG a achizitionat o serie de companii, de la producatorul suedez de camioane Scania, la producatorul de automobile sport Porsche, dar si compania italiana, producatoare de motociclete, Ducati. Asadar, Ducati va intra in procesul de reevaluare, iar la final se va lua decizia pastrarii in portofoliu sau a instrainarii.

Potrivit Bloomberg, in cursul zilei de azi VAG va face public noul plan de afaceri, iar unele surse sustin ca Volkswagen va pune toate activele sale in curs de revizuire, incluzand si Ducati. Grupul german a trecut de la admiterea acuzatiilor de inselaciune in testele de emisii, la solutionarea situatiei, adica in cifre, la plata unei sume de 16,2 miliarde euro reprezentand amenzi si cheltuieli de modificari ale automobilelor in cauza. Evident ca urmarea fireasca reprezinta recuperarea unei parti din aceste pierderi si stabilizarea “navei-mama” in traseul viitor pe tumultoasa piata auto-moto mondiala.


O parte din acest proces de recuperare, asa cum reiese din raportul Bloomberg, o constituie revizuirea portofoliului grupului si o ancheta in care ar putea fi considerate toate companiile drept active “consumabile” (intr-o formulare economica oarecum fortata, ca sa nu complicam expunerea). Desigur, dupa cum se mentiona, e vorba si de Ducati, insa un citat din articolul respectiv, apartinand unui analist business din Chicago, arata ca “Ducati este un brand foarte venerat si in consecinta un punct forte in situatia unei vanzari”.

Va fi vanduta compania italiana Ducati? Raspunsul, cu siguranta nu poate veni acum, intentiile consiliului de administratie fiind de nepatruns. Pe scurt, ar putea sa fie instrainata, la fel de bine cum s-ar putea sa fie pastrata.

Conform raportului anual venit direct de la Audi AG, in 2015 Ducati a contribuit cu venituri de 702 milioane euro, cu un profit de 54 milioane (EBIT). Pe de alta parte, Volkswagen este o companie de 213 miliarde de dolari, iar Ducati ocupa un procentaj infim, de 0,3% din structura veniturilor globale ale grupului. Pe scurt, Ducati inseamna o companie profitabila, insa ramane o companie mica, in termeni de membru al grupului.

Apoi, Ducati s-a bazat exclusiv pe propria divizie cercetare-dezvoltare (nu mai amintim de cea de design) si a gestionat perfect si in timp trecerea la adaptarea la normele de emisie Euro4. Ducati reprezinta o companie in crestere sustinuta, in ultimii cinci ani, iar in sprijinul acestei cresteri vin si noile modele lansate in 2014 si 2015, cu vedeta mondiala Scrambler si vedeta nord-americana Ducati XDiavel, care anunta noi vanzari-record. Asta ar fi un avantaj pentru Ducati. Dar si un dezavantaj, caci pe o companie profitabila se pot obtine mult mai multi bani, normal.

Ducati a fost achizitionata de Audi AG, prin Lamborghini (Automobili Lamborghini S.p.A.), pentru suma de 747 milioane de euro, in 2012, fiind considerata mai degraba o achizitie in cadrul unei mai ample miscari de “achizitie de trofee”. Numai ca intre timp, datele s-au schimbat radical. Acest “trofeu”, cu un pronuntat caracter autonom, a stiut sa faca bani, intr-un timp relativ scurt.


In acest moment, sustin analistii economici, VW ar putea sa vanda compania italiana pentru o suma de peste 1 miliard euro, nu cu mult peste insa. Fata de recuperarea sumei totale de 16 miliarde, nu e mare lucru, desigur. Pentru moment ramane intrebarea de un miliard de euro: va fi considerata compania Ducati un bun dispensabil si aducator de bani de “reparatii” sau VW va vedea in aceasta o viitoare “gasca cu ouale de aur”, avand in vedere profiturile in continua crestere, de la an, la an? Desigur, doar timpul si board-ul de administratie al grupului VAG vor oferi raspunsul.

 

 

 

Te-ar putea interesa si:

2024 KTM RC 8C Limited Edition, pregatit pentru circuit! 

Limitat la doar 100 unitati construite manual, modelul 2024 KTM RC 8C aduce nivele de performanta fara precedent pe circuit, alaturi de credentiale READY TO RACE pentru a concura la Grand Prix. KTM RC 8C este alimentat de un motor 889 cc parallel-...

Citeste mai mult