Primul ATV 6x6 de la Can-Am: Outlander 6x6 1000 XT

Primul ATV 6x6 de la Can-Am: Outlander 6x6 1000 XT

31.01.2014

Inainte de a citi mai departe, lasati la usa orice preconceptie ati avea despre un ATV 6x6.

Outlander 6x6 1000 XT este primul ATV 6x6 de la Can-Am produs in afara Statelor Unite. Cu o cerere internationala pentru un vehicul utilitar care ocupa cat mai putin spatiu, inginerii BRP din Rovaniemi, Finlanda au condus eforturile de dezvoltare cu scopul de a proiecta un vehicul utilitar care poate face fata celor mai grele sarcini de lucru si sa traverseze cel mai dur teren fara sa compromita calitatea condusului si manevrabilitatea pentru care este cunoscut sasiul Can-Am G2.

Primul pas in procesul de dezvoltare a fost lungirea ATV-ului pentru a acomoda o a treia axa. Incepand de la sasiul ATV-ului Outlander 4x4, inginerii au extins ampatamentul cu 78.6 cm si au crescut lungimea totala cu 111.6 cm, ceea ce a permis un pat de transport spate de aproape 1.21m cu o capacitate de transport de 363 kg.

ATV-ul Outlander 6x6 1000 XT aduce o noua definitie cuvantului “modular” – zona de transport din spate poate fi transformata intr-o varietate de configuratii. Se pot adauga pereti laterali sau configuratii speciale pentru agricultura sau silvicultura. Can-Am ofera si un capac inchis pentru folosire pe timp de iarna.

Inginerii BRP au incorporat o suspensie spate double TTI cu o cursa de 9.3 inci (23.6 cm), cu o garda la sol   de 12.2 inci (31cm). Cu o capacitate de transport de aproape 363 kg si o capacitate de remorcare de 748 kg este evidenta nevoia pentru motorul Rotax 1000 de 82CP. Cu toate acestea, inginerii BRP au stiut ca cuplul si racirea crescute sunt esentiale pentru performanta ATV-ului.

Privind cutia de viteze a ATV-ului, treapta de viteza low a fost imbunatatita sa functioneze optim in turatii joase. De vreme ce Outlander 6x6 1000 XT este destinat sa lucreze din greu la viteza joasa, noile panouri laterale au fost proiectate sa forteze aerul cald inapoi si departe de picioarele riderului si transmisia CVT a fost imbunatatita cu canale de admisie aer imprumutate de la Outlander X mr. Sistemul ECU programming porneste ventilatorul electric mai frecvent pentru a compensa pentru lipsa de racire fortata pe care ati avea-o in mod normal cand rulati la viteze mai mari.

Cu transmisia sa low range, Outlander 6x6 1000 XT ruleaza cu incredere pe teren accidentat si pe pante abrupte pe care altfel le-ati crede imposibile. In plus, diferentialul Can-Am Visco-Lok minimizeaza invartirea rotilor in conditii netede si sistemul Tri-Mode DPS face manevrabilitatea mai buna si ajustabila la nivelul preferat prin apasarea unui buton.

Trasaturile lui Outlander 6x6 1000 XT sunt impresionante in turatii joase si peste teren accidentat, iar performanta sa pe trasee ATV este la fel.

Echipa Ride Development, condusa de Tero Lehtoranta a calibrat suspensia pana aproape de perfectiune. Chiar daca poate nu v-ati astepta la prima vedere, nu dureaza mult pana cand luati curbe stranse in colturi si taiati sectiuni pe traseu. A treia axa a ATV-ului este aproape de neobservat, asa ca va trebui sa va uitati in spate ca sa va aduceti aminte ca ea este acolo.

Can-Am a setat standardele atat de sus incat ne intrebam ce rezerva viitorul pentru ATV-urile 6x6. Nu ne asteptam ca Polaris sa stea degeaba prea mult pe masura ce piata reactioneaza la introducerea lui Outlander 6x6 1000 XT si anticipam sa vedem acelasi gen de lupta pe care-l vedem acum intre Renegade si Scrambler.

O singura intrebare care se ridica este urmatoarea: daca Outlander 6x6 1000 XT ofera orice aveti nevoie in domeniul utilitar si navigare pe teren accidentat cu aproape zero compromis privind performanta pe trasee ATV, de ce ar mai vrea cineva un ATV 4x4?

Noul Can-Am Outlander 6x6 1000 XTeste in proces de lansare international si o data de lansare pentru America de Nord este planificata pentru a doua jumatate a lui 2014.

Te-ar putea interesa si:

ZEEHO expune cele mai recente scutere AE si C!TY SPORT la Bangkok Motor Show

ZEEHO participa la cea de-a 45-a editie International Bangkok Motor Show 26-7 aprilie. La standul brandului subsidiar CFMOTO pot fi admirate cele mai noi modele de scutere electrice ZEEHO: C!TY SPORT, AE8 SE, AE6 SE, AE2, AE8 si AE6. Evenimentul a...

Citeste mai mult