Polaris publica rapoartele financiare care arata trimestrul al patrulea in cadere si un 2016 intreg in stagnare

Polaris publica rapoartele financiare care arata trimestrul al patrulea in cadere si un 2016 intreg in stagnare

Polaris Industries a dat publicitatii rapoartele financiare ale celui de-al patrulea trimestru 2016, precum si cele ale intregului an, iar lucrurile nu sunt deloc roz, dupa cum cei mai multi se asteptau. Al patrulea trimestru a inregistrat o scadere de 35% fata de ultimul an in veniturile din vanzarile de motociclete, in timp ce veniturile din vanzarile powersports au stagnat comparativ cu 2015.


Anult 2016 a fost unul greu pentru Polaris, marcat in primul rand de o retragere aproape istorica a nu mai putind de 133.000 de unitati side-by-side RZR din motive tehnice, alaturi de o cerere slaba a vehiculelor off-road si motociclete. Concret, vanzarile anului trecut de 4,5 miliarde de dolari au scazut cu 4% de la 4,7 miliarde de dolari raportate in anul fiscal 2015. In planul profitului net, Polaris a inregistrat 1,1 miliarde dolari fata de 1,3 miliarde de dolari in anul precedent.

La nivel de trimestru, al patrulea a inregistrat o vaga redresare, cu 1,217 miliarde de dolari, cu o crestere de 10% fata de trimestrul patru al anului 2015, cand vanzarile au fost de 1,105 miliarde dolari. Numai ca profitul net a fost in cadere libera, in acest trimestru, de la aproape 111 milioane de dolari in 2015, trimestrul patru, la 62,6 milioane de dolari in ultimul trimestru 2016. E foarte adevarat ca la mijloc a fost si achizitia TAP, compania nationala producatoare, distribuitoare si care comercializeaza cu amanuntul accesorii si componente off-road, in total 669 milioane de dolari, care a avut loc in 10 noiembrie 2016.


Facandu-se o radiografie ceva mai detaliata, dar fara sa insistam prea mult, la capitolul “ORV (off-road vehicles) and Snowmobile”, inclusiv componentele, accesoriile si echipamentele aferente, s-a inregistrat o crestere de la 862 milioane dolari in trimestrul al patrulea 2015, la 905 milioane dolari, in perioada aferenta din 2016. In particular, vanzarile de snowmobile au crescut cu 13% fata de 2015, dar sa nu uitam ca in 2015 a fost una dintre cele mai sarace in precipitatii ierni din ultimii multi ani.

O discutie aparte trebuie purtata in jurul vanzarilor de motociclete. Ambele branduri au inregistrat pierderi insumate la 35% fata de al patrulea trimestru 2015, inregistrandu-se vanzari de doar 105,7 milioane de dolari. Pe de alta parte, si productia a fost micsorata, inclusiv la roadsterele Slingshot. Motivul este o scadere uluitoare a profitului net de peste 94 de procente, de la 24 milioane de dolari in 2015, la 1,6 milioane de dolari. Decizia incetarii productiei motocicletelor Victory apare cumva logica, in acest context.


Desi... in 2016, intreg anul, vanzarile la motociclete au crescut cu 1% fata de 2015. Insa, potrivit unor declaratii ale Polaris, Victory a fost un brand nerentabil in plan financiar, de la nasterea sa, in 1998. Cele mai mari vanzari le-a avut in 2012, la un an dupa ce a fost achizitionat Indian si cu un an inainte de a fi lansat Slingshot. De atunci, intr-un total de 20 de procente, s-a inregistrat o scadere constanta in vanzari.  

Dupa masura luata la inceputul acestui an, de a se renunta la Victory, Polaris are in intentie ca investitiile ce mergeau in mod normal spre acest brand, sa fie canalizate spre o dezvoltare accelerata pentru Indian si Slingshot, de la care americanii spera sa isi recupereze pierderile. Aici, e o intreaga discutie, deoarece nici Slingshot nu mai atrage atat de mult cumparatorii ca in anii trecuti, insa Indian traieste destul de bine, macar din renumele de peste un secol.


Te-ar putea interesa si:

2025 KTM 250 SX-F ADAMO EDITION celebreaza un campion

Pentru a celebra succesul lui Andrea Adamo in Campionatul Mondial MX2 2023, KTM dezvaluie modelul KTM 250 SX-F ADAMO EDITION. Dupa o evolutie superba in lupta pentru titlu cu patru victorii moto si 19 podiumuri, KTM sarbatoreste prin aplicarea unor a...

Citeste mai mult