Polaris Industries a vandut mai bine, dar nu a facut profit in primul trimestru 2017

Polaris Industries a vandut mai bine, dar nu a facut profit in primul trimestru 2017

26.04.2017

Polaris Industries tocmai a facut public raportul financiar aferent primului trimestru al anului 2017, anuntand o pierdere neta de 2,9 milioane de dolari US, in ciuda faptului ca in ansamblu, s-a inregistrat o crestere vizibila a vanzarilor. In general, vanzarile companiei au crescut cu 17 procente, fiind vorba despre 1,154 miliarde de dolari in 2017, fata de 983 milioane de dolari in aceeasi perioada a anului trecut.

Polaris Industries companii


Indian Motorcycle

Pierderea neta raportata, in conformitate cu comunicatul ce a insotit raportul financiar, a fost cauzata de costurile legate de inchiderea Victory Motorcycles, integrarea Transamerican Auto Parts Company dupa achizitia de anul trecut si costurile legate de inventariere. Vanzarile in segmentul de motociclete au inregistrat doar 120,3 milioane de dolari, o scadere de 35% fata de cele 185,3 milioane de dolari raportate in primul trimestrul al anului 2016.

E foarte adevarat ca 46,3 milioane de dolari proveneau de la Victory Motorcycles in trimestrul I al anului trecut, dar atentie, in special din vanzarea de articole de imbracaminte si accesorii. Pe data de 9 ianuarie, Polaris anunta ca va lichida operatiunile legate de motocicletele Victory, urmand sa se concentreze exclusiv pe motocicletele Indian. De asemenea, vanzarile in primul trimestru 2017 ale modelelor Slingshot au fost mai reduse comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, insa justificarea majora a fost ca s-au produs si mai putine unitati.

Potrivit Polaris, cererea de retail din America de Nord pentru segmentul motocicletelor de sub umbrela companiei a scazut intr-un trend general national, in special pentru cele cu cilindree-ul de la 900cc in sus. Si rapoartele recente ale companiei rivale (rivale Indian-ului, adica), Harley-Davidson intaresc aceste afirmatii, acestea aratand o scadere importanta a vanzarilor in primul trimestru 2017 de motociclete.

Cu toate acestea, in acest context, vanzarile punctuale ale Indian Motorcycle au fost in crestere in primele trei luni ale anului, determinate de vanzari solide, dar aici apare elementul de ciudatenie. Polaris nu raporteaza exact nici numarul de unitati vandute, nici o defalcare a sumelor din segmentul moto (prin care defineste motocicletele Indian si Slingshot) aratate mai sus. Compania se rezuma doar la a spune ca, in procente e vorba de o crestere cu un numar format din doua cifre, fata de anul trecut, primul trimestru. Peste 10%, cum ar veni, caci doar nu se refera la procente de genul “5,5%”, de exemplu. De ce asa secret, nu e clar, mai ales ca vorbim de un brand cu o crestere vizibila a cotei de piata.

Polaris RZR side-by-sideSegmentele Off-Road Vehicle (ORV) si snowmobile, inclusiv componente, accesorii, piese, echipamente, au fost de 724,1 milioane de dolari, comparativ cu 708,1 milioane de dolari anul trecut, ambele cifre pentru primul trimestru, adica o creste de doua procente. In general, vanzarile ORV nu au fost marcate de cresteri, dar la fel, Polaris a pus-o pe seama unui trend general in industrie, confirmat de asemenea, de rapoartele altor producatori. Cresterea s-a datorat in special vanzarilor de componente si accesorii, caci in privinta vehiculelor, ATV-urile si side-by-side-urile, au scazut cu un procent, respectiv doua procente.

Din nou nu a fost vorba de un sezon satisfacator, plin de zapada, iar asta s-a reflectat si in vanzarile de snowmobile, care au scazut cu 3% fata de trimestrul I al anului 2016. Se pare insa ca urma scapa turma, deoarece lansarea modelului 2018 Polaris TITAN, cel mai capabil snowmobile extreme crossover din industrie, a adus precomenzi solide. Desigur, asta se va reflecta in rapoartele viitoare.

In alta ordine de idei, dar cu legatura puternica fata de situatia financiara a companiei, Polaris Industries Inc. a anuntat saptamana aceasta ca efectueaza doua modificari ale retelei sale de productie. Astfel uzina din Milford, Iowa isi va inceta activitatea, productia fiind transferata catre facilitatile din Huntsville, Alabama, Roseau, Minnesota si Anaheim, California. Uzina Milford va fi reconfigurata ca unitate de depozitare pentru uzina de langa Spirit Lake, Iowa, acolo unde se produc Indian Motorcycle. De asemenea, se pare ca va fi vorba si de o noua facilitate de cercetare-dezvoltare.

De asemenea, operatiunile legate de fabricarea a componentelor metalice pentru produsele aftermarket Pro Armor din Riverside California vor fi transferate in Chula Vista, California, acolo unde recent achizitionata companie Transamerican Auto Parts isi are o uzina de acelasi profil.

In total, e vorba de 390 de locuri de munca, majoritatea fiind relocate in cadrul retelei de productie Polaris, compania oferind angajatilor din uzina inchisa din Milford posibilitatea de a se muta in alte puncte de productie, inclusiv salarii de separare, asistenta pentru acoperirea asigurarilor de sanatate si serviciile de externalizare. In Milford, uzina deschisa in 2013, s-au fabricat in primul an Slingshot, urmand productia de vehicule off-road. Acum, se pare, Polaris mizeaza major pe cartea Indian Motorcycle, centralizand atat productia din Spirit Lake (inclusiv cu un spatiu suplimentar de birouri), cat si centru de cercetare-dezvoltare si depozit, in Milford, la cativa kilometri distanta.

Milford uzina

Te-ar putea interesa si:

Billy Bolt, de neoprit si in Romania – etapa 4 din Campionatul Mondial de SuperEnduro 2024

Marele Premiu al Romaniei a facut senzatie pe BTArena – Cluj si cu siguranta va ramane in istorie nu doar pentru debutul SuperEnduro-ului in tara, cat si pentru drama traita de piloti la fiecare colt al traseului – Motoclub-ul Haita Deva a reusit...

Citeste mai mult