Ofensiva indiana a motocicletelor electrice, in curand: Tork T6X si Emflux Model 1

Ofensiva indiana a motocicletelor electrice, in curand: Tork T6X si Emflux Model 1

13.04.2017

In lumea vehiculelor cu motor electric, California ar cam fi epicentrul, in Italia ar fi centrul european si mai departe, nu prea avem ce vorbi despre brand-uri importante, cu toate ca si marii producatori japonezi (si nu numai) incep sa-si faca planuri cu privire la modele electrice. Numai ca, intr-un fel neasteptat, din Asia incep sa vina tot mai puternic modele de motociclete electrice ce merita luate in seama.

Dupa ce luna trecuta presa de specialitate vorbea despre producatorul chinez Evoke si intentia sa de a intra direct pe piata americana cu un model urban (denumit S), inca din vara asta, acum se vorbeste de doua noi companii de motociclete electrice din India, Tork Motors si Emflux Motors, care se pregatesc sa lanseze modele noi in India si ulterior in toata lumea.

Logo Emflux Motors

Logo Tork T6X

In timp ce Tork T6X si website-ul aferent par abia acum sa se cristalizeze si se afla in faze incipiente in drumul spre modelele de productie, Emflux Model 1 pare sa fie in etapele finale de adaptare si testare, in conditiile in care motorul electric a fost integrat intr-un sasiu al unui model KTM RC390. In principiu, se vorbeste despre versiunea de productie gata sa fie prezentata la India Auto Expo in februarie 2018, asa ca lucrurile se afla pe linie dreapta.

Motocicleta Tork Emflux Model 1

Motocicleta Tork Emflux

Dincoace, in privinta Tork T6X, a inceput procesul de preluare de comenzi (pre-comenzi, mai degraba), fara sa se stie in acest moment cand va fi macar lansat, nemaivorbind despre o data sau perioada de livrare.

Ce ar fi de spus despre aceste doua modele indiene? Tork T6X va fi dotat cu un ecran TFT tactil, de 4,3 inci, despre care se spune ca va putea fi conectabil WiFi, destul de interesant, dar oare cat de practic si util? Insa cel mai important aspect la vehiculele electrice ramane autonomia, iar T6X spune ca va acoperi aproximativ 100 km, iar incarcarea se va face de la o priza obisnuita si urmeaza ca 80% sa se incarce intr-o ora. Se spune ca produce 20 Nm cuplu maxim.

Tork Emflux Model 1

Emflux Model 1 pare, din cele declarate, un model mult mai competent, accelerand 0-100 km in 3,5 secunde, atingand o viteza maxima de 170 km/h. Despre autonomie cu bateria incarcata complet, se vorbeste de dublul oferit de T6X, adica 200 km, iar incarcarea pana la 80% de la baterie goala va fi facuta in mai putin de 36 de minute, folosind un charger rapid intr-o statie DC.

Motocicleta Tork T6X

Mecanic Motocicleta

Nu trebuie sa ne mire, deoarece India are un minister special al resurselor si energiei neconventionale, care a inceput sa sprijine tot mai substantial initiativele de acest gen, in special in domeniul transporturilor, iar planurile sunt destul de indraznete, mai cu seama ca vorbim despre o tara cu o populatie de peste 1,2 miliarde de locuitori. Aceste doua modele sunt cu siguranta avangarda unei flote puternice de motociclete electrice ce va veni in urmatorii ani din India. Interesant va fi de urmarit cat vor supravietui si cate se vor impune la nivel global, fireste, dar resursele si potentialul de toate felurile ar asigura venirea si impunerea unei astfel de flote.

Te-ar putea interesa si:

Bicicleta enduro GASGAS ECC 4

Bicicleta enduro GASGAS ECC 4 completeaza gama enduro eMTB a producatorului spaniol. Pedigriul de campion in Cupa Mondiala, cadrul de carbon dovedit in curse si cu triunghiul spate pe marime specifica livreaza o manevrabilitate superba pe cele mai du...

Citeste mai mult