ODES UTVS, o companie tanara americana, lanseaza doua modele editie speciala: 2017 Dominator X2 si X4 SE

ODES UTVS, o companie tanara americana, lanseaza doua modele editie speciala: 2017 Dominator X2 si X4 SE

27.03.2017

ODES UTVS este una dintre companiile tinere americane, specializate pe realizarea vehiculelor off-road de tip ATV si UTV (mai ales), cu sediul in Dallas, Texas SUA, sediu nou dupa mutarea anul trecut in septembrie din California, Riverside, acolo unde a ramas doar fabrica originala, ce se adauga noii facilitati de productie texane. ODES a fost infiintata in 2011, avand un logo foarte patriot “12-15-1791”, adica data la care amendamentele constitutionale si Bill of Rights au devenit statutare.

In general, ODES s-a orientat pe fabricarea unor SXS-uri din clasa medie, insa tocmai au anuntat doua modele side-by-side nou-noute, facand parte din familia Dominator, adica 2017 ODES Dominator X2 si X4 SE, in editii speciale, cu motorizare de 1000cc, primele iesite din fabrica cea noua din Dallas.

 Caracteristici ODES Dominator X2

Pana acum, Dominatorii aveau un motor de 800cc, editia speciala promitand motor de 1000cc cu doi cilindri in V, in patru timpi EFI, racit cu lichid. Producatorul nu mentioneaza insa specificatiile noului motor care doteaza versiunile de doua, respectiv patru locuri, insa trebuie sa fie superioare motorului de 800cc. Acesta dezvolta 60 cp si un cuplu maxim de 73 Nm (4.000 rpm), fiind in stare sa atinga o viteza maxima de 93-94 km/h, in functie de greutatea pilotului, incarcatura si modul de condus.

UTV Dominator X2

In rest, mai mult ca sigur ca specificatiile legate de restul componentelor raman similare, cu transmisie integral automata, L-H-N-R-P, CVTech Clutch System, cu selectare 2x4, 4x4 si diferential blocabil pe fata si pe spate. Se bazeaza pe un starter electric si pe injectie electronica de la Delphi. Suspensiile sunt pe spate si pe fata independente, tip clavicula cu bratele tip A-arms, iar la fiecare roata exista disc de frana. Se aseaza pe jante de aluminiu de 14 inci si sunt imbracate cu anvelope Wanda 27x9x14 fata si Wanda 27x11x14. Lungimea cursei pe fata e de aproape 18 cm si pe spate de 15,24 cm. De mentionat ar fi sistemul de admisie fata, spate si cu snorkel, plus un radiator mare montat pe fata, destul de sus.

UTV Dominator ODES

Daca asta ar fi in mare descrierea unui Dominator, desigur cu cateva diferente la sasiu, in functie de versiunile cu 2 sau 4 locuri, modelele X2 si X4 Special Edition 1000cc vin cu o serie de noutati si de imbunatatiri, proiectate la facilitatea de cercetare si dezvoltare din Riverside California. Astfel, au fost adoptate scheme de culoare cu finisaje in pulbere de grafit si un kit grafic integral. Astfel, exista finisajele in albastru, alb, rosu, verde, portocaliu si... roz. Iar caroseria din fibra de carbon sunt disponibile in negru, alb si rosu.

De asemenea, Dominator X2 si X4 beneficiaza standard de sistemul dezvoltat in-house denumit Zeus Touch, responsabil de trail tracking, GPS si Bluetooth, cu un ecran cu touchscreen de 7 inci, avand posibilitatea de actualizari practic nelimitate. Si o garantie de 2 ani a display-ului. Pana acum, Zeus Touch era disponibil separat, ca o extra-optiune pentru modelele existente.

Capacitate UTV ODES

In plus, ca o caracteristica tot standard, modelele Dominator Special Edition primesc si un sistem brevetat de suspensii Vi-Lock Long Travel Suspension System, ce ofera o cursa a acestor suspensii de 35,36 cm si o garda la sol de 30,5 cm, transformandu-le in vehiculele perfecte pentru accesul in terenurile cele mai accidentate. Acest sistem a fost proiectat tot in California.

ODES UTVS nu reprezinta o companie foarte cunoscuta, chiar si in America de Nord, cel putin pana in acest moment, insa asta nu inseamna ca nu au in fata o perspectiva interesanta. Cine e interesat sa achizitioneze unul dintre cele doua modele in editie limitata, inainte de a achita 16.595 $ pentru modelul Dominator X2 si 17.895 $ pentru Dominator X4 (preturi de baza, fara alte comisioane, taxe si adaosuri), va trebui sa faca o comanda, sa astepte minim doua saptamani pana la asamblarea, upgrade-ul cu pulbere de grafit si aplicatia grafica. Comenzile sunt onorate exclusiv la comanda si construite in ordinea in care sunt primite. Detalii pe site-ul oficial.

Te-ar putea interesa si:

BRP ridica stacheta! Distractie extrema alaturi de snowmobilele 2025

BRP Inc. ofera cea mai completa gama de snowmobile de top pe toate segmentele, introducand lineup-urile Ski-Doo si Lynx pentru sezonul 2025. Fie ca este vorba despre capacitati si incredere pe traseu, prin zapada inalta, fie despre plimbari sau ambel...

Citeste mai mult