Practici pentru o plimbare agreabila intr-un grup de motociclisti

Practici pentru o plimbare agreabila intr-un grup de motociclisti

25.01.2018

Pasiunea pentru motociclism poate fi impartasita cu alti fani, iar cea mai buna modalitate o constituie aderarea la un grup (nu neaparat MC). Negresit, trebuie respectate anumite reguli de conduita pentru a avea parte de o experienta lipsita de riscuri.

Motociclistii incepatori, care nu au mers niciodata in grup, dar de abia asteapta sa aiba aceasta experienta, trebuie sa tina cont de cateva lucruri importante pentru a avea parte de calatorii agreabile alaturi de alti rideri. Intrunirile moto reprezinta cazuri speciale, ideal fiind ca motociclistii sa se organizeze in grupuri mici de 5-6 insi, avand fiecare liderul sau si un inchizator de grup. Cand se organizeaza un grup sau o intrunire, se creeaza prilejul de a depana amintiri, de a discuta despre ultimele modele demotocicleteaparute pe piata, trasee deosebite de parcurs etc.

Reguli de aur:

  • La drum intins, se purcede in formatie zig-zag; liderul va sta in stanga, aproape de axul drumului

In mod normal, persoana desemnata conducatorul grupului (road captain) este motociclistul cu cea mai multa experienta. Evident, din cauza ca va avea multiple responsabilitati… Aceeasi regula este valabila si pentru pozitia din spatele formatiei, unde de asemenea ar trebui sa fie un rider experimentat. Cel care pazeste spatele – tail gunner, are datoria sa se asigure ca nimeni nu ramane in urma.

  • La intrarea, respectiv iesirea de pe autostrada, se urmeaza calea deschisa de liderul grupului, mergandu-se in linie
  • In functie de viteza, se pastreaza o distanta adecvata fata de ceilalti.

Acum vom detalia aceste aspecte. Formatia zig-zag este utila deoarece le permite membrilor unui grup moto sa se vada unul pe celalalt in oglinzi (sau prin intermediul vederii periferice), precum si sa recurga in siguranta la anumite manevre, ca evitarile si franarile.

Mersul in tandem nu este indicat in grup, deoarece fiecare pilot trebuie sa dispuna de spatiul sau si, foarte important, sa fie in unghiul de vizibilitate al colegului din fata.

Intr-un grup, orice depasire se face obligatoriu prin stanga, numai dupa ce pilotul aflat in fata da semnalul cuvenit, permitand depasirea. Intotdeauna, asteptati ca motociclistul din fata sa dea OK-ul, pentru a preveni situatiile de risc in traficul rutier.

Chiar si daca se intampla sa ramaneti in urma, ramaneti calm. Fie opriti imediat si anuntati ca ritmul este prea rapid, fie indreptati-va catre locul de popas prestabilit. Nu incercati sa compensati prin abordarea traseului cu o viteza mai mare, deoarece va supuneti inutil la riscuri.

grup moto

Tineti minte:

  • In primul rand, ordinea in coloana, viteza de rulare, opririle si semnalele se vor stabili inainte de plecarea propriu-zisa la drum
  • Depasirea unui vehicul se realizeaza rand pe rand
  • Opririle nu se fac decat daca exista suficient spatiu pentru ca intreg grupul de motociclisti sa iasa de pe carosabil, iar liderul nu se opreste din mers in spatiul rezervat pentru oprire pana ce fiecare membru nu a intrat in siguranta
  • Orgoliile nu isi au rostul. Evitati orice competitie si pastrati distanta cuvenita de siguranta de 1, 5 – 3 secunde (in functie de viteza)
  • Folositi intotdeauna echipament moto corespunzator, care sa includa neaparat casca de protectie.

In ceea ce priveste formatia, aceasta poate fi pe un singur rand sau pe doua randuri. Prima formula se aplica in cazurile in care aglomeratia este mare, cand pe traseu exista gropi sau sunt mai multe curbe. Formatia in “dinti de fierastrau” este preferata cand drumul este destul de larg si de drept. De multe ori, aceasta formatie este eficienta cand se circula pe autostrada, detinand avantajul ca pastreaza grupul compact.

Regulile de circulatie trebuie respectate de fiecare individ, indiferent ca se merge sau nu in grup. De exemplu, la semafor. Colegii din fata au prins culoarea verde si au trecut, insa daca intre timp semaforul a trecut pe rosu, se impune sa asteptati pana se face iarasi verde.

Realitatea este ca drumurile din tara noastra nu favorizeaza o formatie stransa, in special daca vorbim de grupuri mari. Acest lucru conduce adeseori la incurcarea circulatiei si poate naste situatii de nervozitate intre participantii la trafic.

In cazul depasirilor, fiecare membru din grup trebuie sa se asigure pentru sine. In vreme ce pentru primii motociclisti depasirea poate fi sigura, lucrurile pot sta diferit pentru restul membrilor. Asadar, atunci cand nu aveti loc, asteptati urmatoarea ocazie.

Te-ar putea interesa si:

CCR permite posesorilor de permise categoria B sa conduca motociclete de 125 cc

DECIZIE ASTEPTATA extrem de asteptata. Astazi, Curtea Constitutionala a Romaniei a decis permiterea posesorilor de permise categoria B sa conduca anumite tipuri de motociclete, cu transmisie automata, cu cilindree maxima de 125CC si putere maxima de ...

Citeste mai mult