Noul model 2016 Can-Am Outlander L X mr 570 - la o prima privire

Noul model 2016 Can-Am Outlander L X mr 570 - la o prima privire

08.06.2015
Line-up-ul 2016 Can-Am BRP a fost prezentat saptamana trecuta si cu aceasta ocazie, pe langa noile motoare, am putut vedea si o serie de modele noi, dintre care ne-a atras atentia un ATV Bombardier  proiectat special pentru aventuri in noroi: 2016 Can-Am Outlander L X mr 570.
Noul model 2016 Can-Am Outlander L X mr 570 - la o prima privire - Rotax  

ATV-ul mixeaza dimensiunile si platforma prietenoasa a modelului Outlander L DPS 570 cu capacitatea de a aborda terenurile mocirloase a Outlander-ului X mr 650, rezultand un vehicul integral nou, avand configuratii special gandite pentru a deveni un adevarat specialist al noroaielor, iar toate acestea la un pret mai mult decat rezonabil: dotarea cu anvelope de 28 de inci Maxxis Mudzilla, snorkel, radiator reasezat si multe alte componente.

Motorul de 570cc Rotax V-Twin de 48 cp, SOHC cu opt valve, racire cu lichid, ofera performanta ridicata atat pentru clasa sa, cat si pentru ceea ce a fost conceput. Motorul a primit pistoane mai mari, o cursa a pistonului mai lunga si o bielă mai mare pentru a creste caii putere, cuplul si acceleratia, fara a compromite viteza. Eficienta motorului cu injectie electronica (care asigura performanta optima a motorului in absolut orice conditie), cuplat laun corpacceleratie de46mm, se regaseste in castigarea unui plus de4% al cailor-putere si  al unui 9%mai multcuplu, facandu-l astfel foarte capabil sa se descurce in noroaie, fie ca e vorba de munca, fie ca e vorba de distractie.

Si de aceea, ca discutam de un specialist al noroaielor, e normal ca in cazul tuturor modelelor Outlander X mr sa avem o arhitectura diferita a motorului, astfel ca admisia CVT (continuously variable transmission) si admisia motorului sunt situate cat mai sus posibil pe ATV. Mai exact sunt incapsulate in fata manerelor si la inaltime fata de conditiile umede ale mocirlei.La fel, radiatorul care a fost marit fata de celelalte modele Outlander, a fost si el relocat, ridicat pe rack-ul fata si ferit (cat se poate spune de fereala in cazul unui ATV) de apele noroioase, acoperit de o supapa de protectie.
  

Suporturile de picioare au fost si ele reproiectate, pentru asigurarea confortului, sigurantei si evitarea oboselii in timpul infruntarii noroaielor. De fapt, suporturile agresive din otel sunt imprumutate de la familia ATV-urilor Renegade, in ideea unei pozitionari mai traditionale a placii de suport care sa ofere stabilitate ridicata.


Abordarea unor terenuri variate ca forma si structura este mult usurata prin sistemul Tri-Mode Dynamic Power Steering (DPS). Calibrat pentru un pilotat agresiv si temerar, sistemul prezinta trei moduri: MIN, MED si MAX, care permite rider-ului sa isi selecteze acceleratia dorita in functie de teren si conditiile meteo, avand ca rezultat pe langa o cursa in cea mai buna forma si un consum echilibrat si optim.
Vine dotat cu un diferential fata Visco-Lok† calibrat de asemenea sa dea raspuns foarte rapid si optim rotilor din fata, specific tractiunii veritabile 4x4, indiferent de viteza, astfel ca se alege cea mai buna distributie de tractiune si putere rotii detectate ca avand nevoie, fara a se apasa vreun buton.

Noul model 2016 Can-Am Outlander L X mr 570 - la o prima privire - SOHC  

Bara de protectie din fata, intr-o forma unica, asigura si sustine radiatorul larg, situat la inaltime pe Outlander L X mr 570, dand totodata si o imagine fioroasa modelului. 

Ca celelalte modele Outlander L, si X mr 570 are un rack solid din otel in spate, prevazut cu sistemul LinQ de atasare rapida a accesoriilor. Una dintre cele mai importante preocupari ale inginerilor de la Can-Am BRP a fost sa ofere posibilitatea proprietarilor de ATV sau SxS Can-Am sa isi doteze modelul cu accesorii pe care sa le poata monta si demonta rapid, eficient si din click-clack-uri. Astfel ca sistemul LinQ asigura instalarea unor accesorii de depozitare, putand cara pana la 109 kg si tracta 590 kg. Nu e impresionant fata de alte modele, insa sa nu uitam destinatia acestui ATV. Si tot in privinta depozitarii, modelul este prevazut cu un spatiu de depozitare rezistent la apa de aproximativ 11 l capacitate, situat pe rack-ul spate.

Rezervorul de combustibil are capacitatea de 20,5 litri si este cel mai generos din intreaga clasa a modelului.

In ce priveste alte dotari, mentionam un magnetou care asigura 500 W, suficient pentru a furniza energie si unor accesorii, cum ar fi faruri suplimentare sau manere incalzite. Farurile din dotare, cele doua din fata, a cate 35 W fiecare, au doua trepte de fascicul luminos, cu o faza lunga ce asigura o acuitate ridicata vizuala. Display-ul de pe bord ofera informatii clare si detaliate, usor de setat si urmarit, continand vitezometru, tachometru pentru numarul de rotatii ale motorului, contor de distanta parcursa, ceas, stare a motorului, temperatura a motorului si indicator rezervor combustibil, etc.

Din punct de vedere al cromaticii, deocamdata Outlander L X mr 570 prezinta varianta in alb sau negru si rosu Can-Am, conferind stil si subliniindu-i liniile ferme si elegante, totodata. Design-ul in maniera familiei Outlander prezinta un model deosebit, pentru activitati deosebite, cu componente relocate si eficient plasate.

Modelul 2016 Can-Am Outlander L X mr 570 va fi in curand disponibil si in reteaua magazinelor ATVROM, dealer oficial Can-Am BRP in Romania, alaturi de celelalte modele din recentul lansat line-up 2016, la preturi fara concurenta.