Cum a luat naștere proiectul Ryker

Cum a luat naștere proiectul Ryker

22.11.2018

Vehiculele Can-Am Ryker au creat o adevărată revoluție pe segmentul de roadstere și nu se compară cu niciun alt model cu trei roți inventat până acum.

Denys Lapointe în calitate de vice-președinte al departamentului de Creație, Design și Inovație al Can-Am On-Road a declarat că echipa a început să lucreze la proiectul Ryker în 2008, iar managerul de design André Côté a subliniat că din start s-a dorit construirea unui trike cu design minimalist, bazat pe simplitate, dar cu mult stil și performanțe deosebite.

Vincent Varaldi, managerul de proiect pe partea de inginerie a mărturisit la rândul său că maximum de atenție a fost acordat unor detalii precum centrul de greutate al vehiculului. José Perreault spune că aceasta a fost șansa de a deschide practic, drumul pentru oricine își dorește să piloteze un roadster unic, cu specificații tehnice înalte, confortabil și cu personalitate.

Noul roadster Can-Am Ryker poate fi descris drept accesibil, distractiv, ușor de pilotat și foarte versatil. Partea extraordinară este că oferă foarte multe opțiuni de personalizare, astfel încât fiecare conducător va avea parte de o experiență autentică.

 Gama de vehicule cu trei roți Can-Am Ryker include trei modele care se diferențiază în primul rând prin motorizare. Este vorba despre modernele Ryker 600 ACE, Ryker 900 ACE și Ryker Rally Edition 900 ACE.

Roadster-ul Can-Am Ryker 600 ACE 2019 include în pachetul standard următoarele dotări: transmisia automată CVT care elimină necesitatea schimbării vitezelor și oferă combinația perfectă între performanță și eficiență de combustibil, sistemul UFit al cărui rol constă în crearea unei experiențe de pilotare personalizate și confortabile, sistemul VSS care este în esență o colecție de tehnologii - SCS, ABS, TCS pentru a monitoriza vehiculul și a inspira încredere pe orice traseu. Motorul cu doi cilindri 600cc furnizează o putere de 47 cp la 7300 rpm, în vreme ce motorul de 899c poate atinge 77 cp la 7100 rpm.

Punctele forte ale liniei Ryker: transmisia complet automată, favorabilă non-motocicliștilor și piloților începători, manevrabilitatea excelentă în orice situație, suspensiile moderne (cu braț dublu A și amortizoare Sachs pe față, cu o cursă de 5.4 inch și pe spate cu un singur amortizor multi-link Sachs), cele două moduri selectabile Sport și Eco, control la tracțiune și stabilitate excelente, sistemul UFit.

Spre deosebire de modelele de roadstere Spyder mai scumpe, Ryker nu are servodirecție.

Afișajul LCD livrează toate informațiile necesare - nivelul combustibilului, viteză, temperatură și toate detaliile standard.

Prin intermediul sistemului UFit, riderul are posibilitatea de a regla ghidonul și scărițele pentru picioare cu ușurință fără a utiliza niciun instrument adiacent. Înălțimea scaunului este de 23.5 inch iar șaua are în componența sa memory foam, oferind confort sporit la pilotare.

În ceea ce privește opțiunile de culoare, fiecare posesor al unui vehicul cu trei roți Can-Am Ryker dispune de o varietate de posibilități, precum și de o abundență de accesorii.

2019 Can-Am Ryker oferă o experiență complet nouă și impune o abordare diferită de pilotare. Nici măcar nu are o cheie, cel puțin nu din metal cum suntem obișnuiți.

În schimb, noul roadster este prevăzut cu D.E.S.S. (Digitally Encoded Security System), așa cum au snowmobilele Can-Am Ski-Doo și skijeturile Sea-Doo. Dispozitivul are o priză care se fixează deasupra unei bile din partea stânga a compartimentului motorului Ryker și care este codificată digital pentru fiecare vehicul, astfel încât riderul poate avea o singură cheie codată pentru toate „jucăriile” Can-Am, dacă deține mai multe produse ale brandului.

În încheiere, putem aprecia că după zece ani de experiență, cercetare și dezvoltare, inginerii și designerii Can-Am au creat în sfârșit vehiculul cu trei roți entry-level de vis pe care au vrut dintotdeauna să îl construiască.

 

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO si Aspar Racing Team concureaza la Moto2 si Moto3 in albastru, negru si fucsia

In 2023, CFMOTO a cucerit doua podiumuri, iar pentru 2024, obiectivele sunt si mai ambitioase: sa lupte pentru victorii si podiumuri cu ajutorul lui Jake Dixon si al lui Izan Guevara in Moto2 si alaturi de David Alonso si Joel Esteban in Moto3.  ...

Citeste mai mult