Urmatoarele optiuni sunt obligatorii:

FANTIC XE 300 '24

Referinta:
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
FANTIC XE 300 '24
Origramul Rabla
Black Friday

Descriere

Motocicleta enduro XE 300 2T este alimentata de motorul puternic Minarelli Euro5, pe injectie si cu pornire electrica. Acest enduro bike asigura victorii, fiind deja un model dovedit in versiunea noua dupa ce a fost pilotat de riderul suedez Albin Norrbin si a castigat titlul mondial Euro Junior2 editia 2023. In total, a cucerit 5 titluri mondiale. Astazi, XE 300 este, in final, pregatit in versiune standard si ofera performanta fara compromisuri. Primul motor din gama Fantic Racing a fost dezvoltat, testat si produs in Italia de Motori Minarelli, achizitionat de Fantic in 2020 de la Yamaha Motor Europe. Un motor compact, deosebit de performant si avansat din punct de vedere tehnologic, care garanteaza putere incredibila, precum si o curba de cuplu complet si regulat la orice viteza. 


Conform normelor EURO5 Plus. Dispune de sistem de injectie electronic, valva de evacuare electronica, pornire electronica, ambreiaj hidraulic. 


Fantic XE 300 este singurul model 300 2T care a fost dezvoltat in jurul unui cadru din aluminiu fin. La nivel de sasiu, se remarca echiparea cu suspensie Kayaba cu furca 48mm SSS, care este de multa vreme un punct de referinta in lumea off-road. Prin urmare, Fantic XE 300 este o motocicleta extrem de agila, cu calitati de manevrabilitate de neegalat in categoria sa. 


Caracterul exploziv al acestui dirtbike in 2 timpi este gestionat prin dotarea cu componenta electronica, control al tractiunii pe mai multe nivele, ideal pentru a face fata unor conditii diferite, la care se adauga comutatorul de harti dublu amplasat pe ghidon. O atentie sporita a fost acordata pozitiei controalelor de pe ghidon, ceea ce permite o mare functionalitate, cu spatii reduse si un design care tinde spre minimalism. LED-urile de configuratie, setarile Controlului Tractiunii si comutatorul de harta dublu vin amplasate in partea stanga, doar comutatorul de oprire clasic fiind pozitionat in partea dreapta. 

 

Mentenanta usoara. Acces direct la filtrul de aer. Echipa de teste Fantic a studiat si aspectul ergonomic, optand pentru dimensiuni minime si o centralizare a masei maxima. Rezervorul de combustibil si cel de ulei sunt integrate, au un design ingust si ergonomic. 

 

Caracteristici tehnice: 

  • motor racit cu lichid, 2 cilindri, 292.9 cc, pe injectie
  • cutie 5 viteze 
  • pornire electrica
  • frana fata pe disc hidraulic ø270mm
  • frana spate pe disc hidraulic ø240mm 
  • suspensie fata KYB ø48 mm, complet ajustabila, cursa 300 mm
  • suspensie spate KYB, ajustabila, cursa 315 mm 
  • anvelope fata/spate: 90/90x21; 140/80x18
  • jante fata/spate: 21x1.60; 18x2.15
  • sa de inaltime 970 mm 
  • sistem de iluminare LED complet
  • rezervor 9L. 

 

Puterea afisata este puterea constructiva declarata de Producator si poate diferi de cea omologabila, dezvoltata de vehicul ca urmare a limitarii puterii din fabrica, in vederea respectarii reglementarilor in domeniu. Pentru mai multe detalii vezi aici.

Istoria Fantic

Fantic Motor a inceput în 1968, concentrându-se pe producția și exportul de motociclete enduro, mini-bikes și go-karts. Ei continuă să opereze în acest domeniu și astăzi, deși cu terminologie modernă, cum ar fi dual-sport și motard. În 2015, Fantic a introdus noi modele de biciclete electrice, denumite "Fat Bike," și de atunci a dezvoltat o gamă completă de e-MTB și biciclete electrice pentru navetă. În 2016, s-au întors pe piața din SUA sub numele Fantic USA Inc.

Compania a început să exporte în Regatul Unit în 1972, alăturându-se unei serii de producători care au profitat de legislatia care interzicea celor sub șaisprezece ani să conducă motociclete de peste 250 cc. Fantic a produs un "moped chopper senzational" și un TI (Tourismo Internazionale), ambele câștigând rapid popularitate și obținând reputația de a fi unele dintre cele mai rapide mopede disponibile.

Din anii 1970 până la începutul anilor 1980, Fantic a fabricat o serie de mopede de 50cc cunoscute sub numele de Fantic MotorLei. Primele importuri de motociclete Fantic în Regatul Unit au avut loc în 1972 prin intermediul Barron Eurotrade Ltd, situat la 51 High Street Hornchurch, Essex. Inițiativa de a forma compania și de a importa Fantic a apărut când unul dintre fondatori a văzut modelul de 50cc "Chopper" publicat într-o revistă americană de motociclete trimisă de cumnatul său. Piața din Regatul Unit pentru începătorii motocicliști includea mai multe alte mărci ce erau clasificate ca mopede (motor și pedale), dar Fantic T.I. a câștigat rapid popularitate datorită creșterii rapide a rețelei de dealeri. Cutia de viteze cu șase trepte a fost un punct forte de vânzare, iar motorul italian Minarelli de 49cc s-a dovedit a fi foarte fiabil.

Celălalt model de chopper de 125cc putea depăși 130 km/h, așa cum a descoperit Terence Shea atunci când modelul a fost prezentat pentru prima dată la fabrica Fantic din Barzago, Italia. El a testat noul model de chopper de 125cc, atingând o viteză maximă de 130 km/h. Acest model de chopper a servit ca inspirație inițială pentru noul importator din Regatul Unit, care a recunoscut atractivitatea sa unică pentru o piață de nișă, ceea ce a dus la creșterea celebrității sale. O parte din marketingul și publicitatea timpurie au implicat prezentarea unui model de Fantic 125cc chopper comedianului Dick Emery. Un alt model notabil, 125cc Caballero, a fost proiectat pentru utilizarea on/off-road, țintind un segment diferit al pieței. Totuși, piața pentru aceste tipuri de mopede a fost de scurtă durată.

Pe măsură ce timpul a trecut, compania a crescut, iar mai recent, în octombrie 2020, Fantic a achiziționat Minarelli de la Yamaha. Până în prezent, compania continuă să se dezvolte, oferind o selecție diversificată de motociclete și e-bikes pentru diverse scopuri și tipuri de trasee.

În ceea ce privește competiția, Fantic a avut succes notabil în Campionatele Mondiale de Trial Observat în anii 1980, câștigând trei titluri, precum și șapte victorii la renumitul Scottish Six Days Trial. În anii mai recenti, în sezonul 2005, Fantic a concurat în campionatul de 250cc cu o echipă cunoscută sub numele de Scuderia Fantic Motor GP. În sezonul 2023, Fantic Motor a participat în Campionatul Mondial Moto2, fiind principalul sponsor al echipei VR46 Racing, avându-i ca rideri pe Celestino Vietti și Borja Gómez. În 2024, Fantic a concurat în Moto2 cu Xavi Cardelús și Arón Canet, obținând două victorii în curse, cinci podiumuri și încheind pe locul patru, continuându-și povestea de succes începută acum mai bine de cinci decenii.

Rămâneți alături de noi pentru a vedea ce urmează pentru Fantic Motor!

Test RideContact