Maxi-scuterul Honda City Adventure in linie dreapta spre productie

Maxi-scuterul Honda City Adventure in linie dreapta spre productie

24.02.2016
Iata ca pe strazile Romei a fost surprins foarte recent un prototip al modelului, aflat dupa toate aparentele in testari, ceea ce inseamna ca momentul lansarii nu poate fi asa indepartat. Multe dintre modelele concept sunt aduse in saloanele internationale de renume tocmai sa ia pulsul publicului si mai ales al presei, inainte de a se lua decizia intrarii in productie. Iar maxi-scuter-ul Honda City Adventure a starnit ceva discutii si a primit ceva aprecieri, datorita atat a aspectului sau de scuter cu suspensiile ridicate si o atitudine de crossover, cat si deoarece in spatele conceperii sale sta exact aceeasi echipa ce a proiectat si construit intens mediatizatul  Africa Twin.

Maxi-scuterul Honda City Adventure in linie dreapta spre productie - EICMA
courtesy of OmniMoto.it

Inapoi in Italia, in capitala sa, pe site-ul unei publicatii italiene specializate in motociclete si scutere, OmniMoto.it, a aparut un filmulet cu prototipul City Adventure pe strada, in testare. Si nu se poate confunda, caci silueta apare identica cu ce s-a vazut in toamna mai in nord, la Milano. Fireste, in aceasta faza, prototipul umbla acoperit cu un outfit de camuflaj, insa nu exista dubii. Imaginile arata ca Honda City Adventure nu a iesit incaltata cu anvelopele acelea profilate, care dadeau indicii clare despre orientarea off-road, de asemenea fara etrierii de la Brembo sau evacuarea aceea ridicata. Insa asta nu inseamna nimic, fiind probabil doar o etapa a testelor.

Honda City Adventure a fost infatisat la Milano ca un maxi-scuter bazat pe platforma Honda Integra 750, un scuter bazat la randul sau pe platforma motocicletei NX750, deci probabil ca viitorul model va avea acelasi motor bicilindric de 750, cu 54 cp. Insa asemanarile se opreau aici, caci ADV arata dotata cu transmisie automata DCT cu ambreiaj dublu, nu cu CVT, iar bascula difera semnificativ de cea de pe Integra, fiind mult mai ridicata si cu suspensii cu cursa mult mai lunga.


Maxi-scuterul Honda City Adventure in linie dreapta spre productie - Honda

De asemenea, scuterul off-road prezentat, avea si elemente specifice distincte, de exemplu jante cu spite, anvelope late (si cu design-ul adventure respectiv, care in testari lipsesc deocamdata), ghidon mult mai lat si dotat cu aparatori de maini, iar furca fata inversata si discurile de frana Nissin arata clar inclinatiile off-road.  


Maxi-scuterul Honda City Adventure in linie dreapta spre productie - 2015  

Tendinta aceasta spre modelele adventure se manifesta din plin, pana acum, insa motocicletele erau in discutie, Africa Twin, Himalayan, fiind cele mai recente exemple. Aparitia unui scuter urias cu reale veleitati off-road surprinde putin, caci destinatia principala a acestui tip de vehicule o reprezinta mediul urban. Dar cei de la Honda fie ca s-au gandit la doi-in-unul, vehiculul urban de care te ajuti toata saptamana in drumurile la si de la job, in week-end se transforma intr-un partener de distractie, fie ca s-au gandit la o utilitate sporita intr-un mediu ostil, cum ar fi, de exemplu, drumurile din si intre orasele tarii noastre, un teren de altfel ideal pentru veleitati off-road. Lasand gluma, ne asteptam, deci, intr-un viitor destul de apropiat la lansarea acestui maxi-scuter, cu siguranta nu foarte ieftin, avand in vedere dotarile sale.