Duel Marquez-Dovizioso pe circuitul Chang

Duel Marquez-Dovizioso pe circuitul Chang

08.10.2018

Marquez și Dovizioso abordează stiluri de pilotare diferite, iar ultimul lor duel pe circuitul Buriram a ilustrat perfect acest lucru. În conferința de presă organizată înaintea cursei de pe Circuitul Internațional Chang, riderii Repsol Honda și Ducati au vorbit despre tehnicile pe care le aplică.

În Thailanda, publicul a fost martorul celei de-a patra mari confruntări dintre Marc Marquez și Andrea Dovizioso, istoria consemnând raliurile din Austria 2017, Japonia 2017 și Qatar 2018. Campionul spaniol și-a asigurat victoria după ultima curbă, lupta fiind foarte strânsă. Întrebați dacă bătăliile dintre ei ating nivelul „clasic”, așa cum se întâmpla la cursele cu legendele Wayne Rainey și Kevin Schwantz, cei doi piloți au subliniat că stilurile opuse de riding sunt ingredientul care contribuie la înfruntări atât de dramatice și palpitante.

Numărul 93 s-a impus în Thailanda în ultimul tur și a declarat următoarele: „Avem stiluri distincte, motociclete diferite, iar Dovizioso are punctele lui forte, eu le am pe ale mele. La Buriram am schimbat stilul, eu am fost Dovi și el Marc. A fost extrem de rapid și foarte aproape să își atingă obiectivul, însă eu am reușit să opresc pe ultimii metri; a fost aceeași mișcare ca în Austria anul trecut”.

 

 

Riderul Honda admite că țelul său este să ajungă să piloteze ca rivalul de la Ducati, dar acest lucru este practic imposibil: „Probabil că mă apropii de Schwantz pentru că frânez mai mult (...) El (Dovi) frânează mai controlat, iar eu la limită. Scopul meu este să încerc să îmi schimb stilul. Lin, înclinat, accelerație... dar nu este posibil”.

DesmoDovi a fost de acord cu afirmațiile spaniolului, dar a vorbit de încă un factor-cheie și anume faptul că motocicletele Honda si Ducati sunt controlate în moduri complet opuse: „Stilul este una, iar caracteristicile motocicletei, alta”, a precizat numărul 4. „Ambele lucruri creează această mare diferență deoarece cred că stilul lui este pe aceeași undă cu Honda, deosebit de agil și agresiv. Eu am un stil mai relaxat, motocicleta impune acest lucru. Nu poți pilota pe Ducati așa (referire la Marquez)”.

 

 


Italianul admite că încearcă să își adapteze maniera de riding pentru a deveni mai puternic și a-și consolida anumite puncte: „Încercăm să studiem și să lucrăm pentru a deveni mai buni acolo unde și el este competitiv, dar rămâne totuși o diferența majoră atât în privința stilului, cât și a caracteristicilor motocicletei”.

Marele Premiu din Japonia este următoarea rundă MotoGP și se va derula între 19 - 21 octombrie. Din Japonia provin cei mai mari constructori de motociclete ai lumii: Honda, Yamaha și Suzuki, astfel încât aici există o bogată moștenire legată de cursele de motociclism, iar Circuitul Motegi Twin Ring a fost o locație permanentă din calendarul campionatului, primul raliu având loc în 1999.

Primul Grand Prix japonez a fost găzduit pe circuitul Suzuka în 1963, iar până anul trecut, nu mai puțin de 40 de competiții de profil s-au desfășurat în Țara Soarelui Răsare.

Circuitul Twin Ring Motegi construit după standarde internaționale constituie o atracție deosebită pentru fanii motorsport și este situat în districtul de nord Kanto. A fost ridicat de Honda pentru a servi ca facilitate pentru teste în august 1997, se întinde pe 4,8 km și de asemenea găzduiește muzeul Honda Collection Hall adăpostind o serie de motociclete ilustre, mașini și vehicule de curse din generații diferite. Complexul mai deține o școală de pilotare, o pistă pentru raliuri dirt, go-karts, hotel, restaurant, magazine și săli de evenimente.

 

 

 

Te-ar putea interesa si:

Husqvarna Motorcycles rafineaza gama Naked pentru sezonul 2024

Complet noi pentru sezonul 2024, gamele Vitpilen si Svartpilen sunt simple si moderne, imbratisand mostenirea suedeza si peste un secol de inovatie. Puterea rafinata, componentele de greutate usoara, dinamica sportiva si calitatea exceptionala de con...

Citeste mai mult