Marc Marquez la prima victorie in acest sezon MotoGP, Rossi devine lider la general

Marc Marquez la prima victorie in acest sezon MotoGP, Rossi devine lider la general

24.04.2017

Marc Marquez si-a consolidat supranumele de “Captain America”, castigand a cincea oara consecutiv pe Circuit of the Americas (COTA), din Austin Texas, SUA, practic toate editiile de la inaugurarea acestuia din 2013 incoace, impunandu-se in fata pilotului Yamaha Valentino Rossi si coechipierului sau Dani Pedrosa. O victorie de moral (atat pentru Marquez, cat si pentru Honda) si de punctaj, foarte necesara si importanta, mai ales in conditiile in care Maverick Vinales, revelatia primelor doua etape, nu a reusit sa termine acest raliu de motociclete.

Marquez 

Marquez a dominat de la un capat la altul antrenamentele si calificarile, obtinand pole-position-ul, de care nu a reusit insa sa profite, avand un start slab, de care a profitat insa colegul sau  Pedrosa, care a plecat la start ca din pusca. Cursa a fost dominata, inca o data, de strategia alegerii de pneuri, Marquez optand sa mearga pe un combo fata spate de gume hard si se  pare ca a fost din nou varianta castigatoare.

 Practic, dominatia cursei a fost o buna parte o afacere interna Honda Repsol, Pedrosa conducand primele 8 tururi, apoi Marquez fortand in turul 9 si trecand subtil si eficient de    coechipierul sau, nu a mai avut o problema sa castige o cursa in care nu a mai avut pana la sfarsit vreo problema, terminand cu peste 3 secunde inaintea locului doi.

 Loc doi pe care Pedrosa nu a reusit sa-l mentina pana la sfarsit, Valentino Rossi reusind sa-l depaseasca pe spaniol cu trei tururi inainte de final intr-un mod destul de dezinvolt si usor, pentru inclestarile anterioare. “Doctorul” si-a consolidat locul secund pana la final, singura sa grija fiind sa poata obtine un timp mai bun de 0,3 secunde in fata lui Pedrosa, fiind penalizat in urma unui duel din debutul cursei cu Zarco. A reusit un ecart de doua secunde, a obtinut locul doi, a devenit noul lider al clasamentului general, deci una peste alta, italianul a scos maximumul de profit din cursa de ieri.

Daca in zona podiumului lucrurile au fost deja transate in ordinea Marquez, Rossi, Pedrosa, fara alte batai de cap, lupta pentru locul 4 a fost foarte intensa si interesanta. Protagonisti: Cal Crutchlow si foarte ambitiosul Zarco, care s-au duelat frenetic timp de cateva tururi. Urmarind aceasta lupta, s-ar zice ca Zarco e de cand lumea in MotoGP, nu se afla la debutul sau in cursa regina. Pana la urma, britanicul s-a impus, insa Zarco merita toate laudele, fara nici o indoiala.

podium circuit of the americas motogp

 Deci Honda, Yamaha, Honda, Honda, Yamaha... unde e Ducati? Ei bine, Dovizioso a reusit un loc 6 care ar fi caracterizat mai degraba de constanta, decat de vreo prestatie  notabila, aducand niste puncte meritate echipei de fabrica Ducati. Caci Lorenzo parea, in sfarsit ca-si gaseste cadenta, ocupand in sfarsit un loc decent in calificari, ba chiar avand  un start excelent, reusind sa-l depaseasca inca din primul tur pe Vinales. Din pacate, problemele de adaptare la motocicleta Ducati inca persista, asa ca nu a reusit sa se mentina  decat la finalul topului 10, ceea ce pana la urma poate fi considerat, optimist vorbind, ca un progres fata de etapele anterioare.

 Intre Dovizioso si Lorenzo au terminat si celalalt Andrea, cel de la Suzuki (in sfarsit, pare si in privinta sa un reviriment) plus alt ducatist, Danilo Petrucci, iar topul 10 a fost inchis  de Jack Miller, in alte vremuri o eterna lanterna rosie. Apoi au mai punctat la COTA, in ordine, Jonas Folger, Scott Redding, Tito Rabat, Barbera si Bautista. Ultimii doi piloti care  au terminat cursa au fost Bradley Smith si Aleix Espargaro, ultimul blestemand pneurile si sustinand ca a fost una dintre cele mai rele zile ale carierei sale. Nu au terminat cursa  Vinales, Sam Lowes, Pol Espargaro, Loris Baz si Karel Abraham.

marquez motogp

 Ce s-a intamplat cu Vinales? Inainte de a vorbi de cursa, merita putina atentie faptul ca din nou in paddock-ul Yamaha nu e tocmai    liniste, dezvaluindu-se niste relatii putin incordate intre Rossi si Vinales, amintind de capitolul anterior, cu Lorenzo. Chiar daca in   conferinta de presa Rossi a fost respectuos cu colegul sau, iar Vinales a continuat sa-si exprime admiratia pentru idolul sau, un mic eveniment in calificarile de sambata, in Turn 20 se   pare ca a fisurat colegialitatea si buna atmosfera. Rossi a incercat sa abordeze o linie ciudata in virajul final, sa-si maximizeze pilotajul si sa incerce un tur rapid pe cont propriu,   moment in care s-a trezit ca ii taie calea lui Vinales, care gesticula furios. Spaniolul a spus ca a fost o furie pe moment, iar Rossi sustine ca nu a vazut nimic si e surprins de vociferarile  colegului sau. Problema a fost rezolvata cu o scurta discutie si o strangere de mana, insa limbajul corpului la conferinta de presa cu interventii amabile, arata altfel. Pe scurt: fiecare   pentru el. Ceea ce Vinales trebuia sa stie, din capul locului.

In privinta cursei, Vinales a avut si un start slab, dar si o configuratie a pneurilor care nu l-a ajutat deloc. La conferinta a dat vina si pe conditiile meteo, considerand ca alternanta   sambata foarte cald, duminica foarte rece, plus un vant rece, au determinat o racire nefireasca a gumelor si coroborat cu o alegere neinspirata, s-a ajuns la caderea dupa numai doua    tururi.

Pentru urmatoarele 11 etape, caravana motomondialului se muta in Europa, acolo unde peste doua saptamani va avea loc cursa de la Jerez, pe 7 mai.

Te-ar putea interesa si:

Fantic acorda garantie pe viata pentru cadrele modelelor eMTB incepand de anul acesta

Calitatea a reprezentat dintotdeauna unul din pilonii brandului Fantic, alaturi de inovatie, design si performanta. Producatorul italian s-a straduit mereu sa imbunatateasca designul si asamblarea bicicletelor sale electrice montane, asigurand standa...

Citeste mai mult