KTM a prezentat primele modele enduro cu motor in doi timpi, cu injectie!

KTM a prezentat primele modele enduro cu motor in doi timpi, cu injectie!

18.05.2017

Producatorul austriac KTM a reusit sa aduca pe piata primele modele enduro cu injectie proiectata pentru motoarele in doi timpi si acestea vor fi disponibile pe piata din luna iunie a acestui an. Astfel, modelele europene enduro 2018 KTM 250 EXC TPI si 2018 KTM 300 EXC TPI vor fi primele modele dotate vreodata cu injectie la motoarele in doi timpi. 

Noul sistem TPI - Transfer Port Injection reprezinta un sistem de injectie care utilizeaza doi injectori in porturile de transfer ale cilindrului, ceea ce face ca motorul sa aiba o functionare mult mai neteda si in acelasi timp obtinandu-se o reducere drastica a consumului de combustibil. De asemenea, a fost eliminata necesitatea preamestecarii combustibilului sau a schimbarii jetului pentru medii diferite, un imens avantaj pentru pilotii de off-road.

2018 KTM EXC TPI in action

"Scopul nostru a fost crearea unei motociclete enduro cu motor in doi timpi, care sa nu fie incredibil de complexa, pastrand in acelasi timp feeling-ul motorului clasic, dar cu avantajele injectiei de combustibil", a spus Joachim Sauer, Product Marketing Offroad. "Eliminarea necesitatii de amestec prealabil al combustibilului, dar si de a schimba intensitatea jetului in medii diferite reprezinta un avantaj major pentru pilot, intr-o distractie fara probleme, in 2 timpi".
Implementarea sistemului nou a dus si la o dezvoltare de componente noi, inclusiv un nou corp de acceleratie Dell’Orto si un sistem de management al motorului (EMS - Engine Management System), care utilizeaza la randul sau o noua unitate ECU - Electronic Control Unit), conectata la un numar de senzori meniti sa determine momentul perfect de aprindere si injectie de combustibil.

New injection 2-stroke engine KTM

De asemenea, exista un nou cilindru, o noua cutie de aer, o noua pompa de ulei, un nou rezervor de combustibil si un nou cadru din otel cromat ce a fost adaptat sa gazduiasca furtunul la rezervorul de ulei si capacul de umplere a uleiului, din cadrul tubular. Si mai mult, motocicletele au acum un echipament de serie de inalta calitate precum E-starter-ul standard, o baterie litiu-ion foarte usoara, franele Brembo la fel de calitative, ambreiajul hidraulic si bineinteles, suspensia WP de inalta performanta.

Deocamdata, KTM nu a dezvaluit pretul noilor modele, insa a anuntat disponibilitatea pentru Europa in scurta vreme, in luna iunie. Acela va fi momentul in care noua tehnologie revolutionara, la care se lucreaza de cativa ani, poate fi admirat "in carne si oase".

2018 KTM enduro injection 2 stroke engine

Te-ar putea interesa si:

Caracteristici ATV CFMOTO CFORCE 1000 X10 EPS si varianta X10 EPS Premium

CFMOTO CFORCE 1000 X10 este varianta touring a modelului 1000cc de baza, distingandu-se prin putere si manevrabilitate. Acest ATV CFMOTO cu doua locuri este alimentat de un motor V-Twin racit cu lichid, pe injectie (Bosch EFI) si dezvolta maximum 90 ...

Citeste mai mult