Kawasaki mai face un pas spre motocicletele electrice cu un nou brevet de inventie

Kawasaki mai face un pas spre motocicletele electrice cu un nou brevet de inventie

05.10.2015

Este binecunoscut faptul ca Yamaha, Kawasaki si chiar Harley-Davidson isi imagineaza viitoarele lor lineup-uri de motociclete cu modele electrice existente in portofoliu. Kawasaki a fost, fara indoiala, cel mai ocupat dintre marii producatori in ceea ce priveste brevetele, si tocmai au depus unul nou - de data aceasta, privitor la un sistem de franare recuperativa destinat motocicletelor.

Kawasaki mai face un pas spre motocicletele electrice cu un nou brevet de inventie - motocicleta

Ideea, in ceea ce priveste franarea cu recuperare, este ca motocicletele au mult mai putina inertie decat vehiculele mai mari, de exemplu automobilele. Asta inseamna ca, atunci cand piciorul se ridica de pe acceleratie, sistemul de recuperare poate, uneori, sa cauzeze o prea mare incetinire a motocicletei, similar franarii propriu-zise. Review-urile timpurii ale motocicletelor de la Zero Motorcycles au surprins cu exactitate sentimentul neplacut simtit in acele momente, desi sistemul a fost imbunatatit odata cu trecerea timpului.

Pe scurt, sistemul propus de Kawasaki incorporeaza diversi senzori care controleaza procesul de franare cu recuperare. Daca piciorul este ridicat putin de pe acceleratie, sistemul nu se activeaza. Activarea are lor doar daca piciorul este ridicat de tot si se actioneaza frana. De asemenea, sistemul ia in considerare si gradul de inclinare al motocicletei, Kawasaki gandindu-se si la neastamparatii care bruscheaza acceleratia in viraje.

Kawasaki mai face un pas spre motocicletele electrice cu un nou brevet de inventie - electrica

Aceste lucruri au fost analizate, inainte, si de alti producatori - KTM, BMW, Zero - dar partea interesanta este, de fapt, ca tehnologia privind motocicletele electrice este, in continuare, explorata de Kawasaki. Anterior, depusese brevete de inventie pentru o motocicleta electrica cu baterii care sa poata fi schimbate cu usurinta; de asemenea, a inregistrat numele Ninja E2 si Ninja E2R, si ce poate insemna acel E decat faptul ca o motocicleta supersport electrica este pe cale de aparitie?

 

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO ZFORCE 1000 SPORT R

Cu o latime de 64 inch, putere crescuta 90 CP si manevrabilitate agila, CFMOTO duce performanta SSV la urmatorul nivel cu modelul ZFORCE 1000 SPORT R, un aliat pregatit pentru cele mai extreme provocari off road. Anvelopele masive 29 inch montate pe ...

Citeste mai mult