Interviu cu Davide Tardozzi, managerul echipei Ducati Xerox

Interviu cu Davide Tardozzi, managerul echipei Ducati Xerox

27.04.2009

La sfarsitul sezonului trecut, Davide Tardozzi, veteranul manager al echipei Ducati Superbike si unul dintre cei mai de succes oameni din SBK, a fost pus in dificiala situatie de a cauta un inlocuitor pentru legenda curselor de SBK, Troy Bayliss, pilotul australian de 40 de ani care s-a retras in plina glorie, dupa 3 titluri mondiale de campion World Superbike.

Dupa ce Noriyuki Haga, pilotul ales sa-l inlocuiasca, a castigat prima runda de la Phillip Island concurand in premiera pe modelul 1098, decizia luata s-a dovedit a fi una inspirata iar cele 40 de puncte pe care le are avans pilotul japonez in fata americanului Ben Spies sunt inca o confirmare a unei decizii intelepte facute de Tardozzi.

V-ati asteptat ca Haga sa inceapa sezonul intr-un stil similar lui Troy Bayliss?
“Da, am vorbit cu el foarte mult si mi-a lasat impresia ca va incepe sezonul bine, abordandu-l corect. Nori a fost calm si linistit in primele momente, are incredere in motocicleta si echipa iar acest lucru se poate vedea pe circuit unde a profitat pe deplin de orice situatie cu care s-a intalnit. Cand nu a castigat impotriva lui Spies a fost deoarece era imposibil iar din acest motiv nu considera acel lucru o infrangere. Scopul lui este de a castiga titlul mondial si concureaza cu acel gand in cap.”

Au existat cumva temeri ca schimbarea unui pilot comunicativ precum Bayliss cu altul care este aproximativ opusul acestuia, ar putea crea un dezechilibru in echipa?

“Nu poti semna cu Haga si sa-l rogi sa fie ca Bayliss. Sunt doua caractere complet diferite, fiecare cu avantajele si dezavantajele sale. Troy era o fire foarte sociabila dar si Nori pot spune ca este deschis si a reusit sa se integreze foarte bine in echipa. Pe circuit Bayliss era tipul de pilot care trebuia sa fie calmat si potolit, Haga insa este foarte temperat acest lucru simtindu-se si in jurul lui mai ales cand a vazut ca se poate baza pe echipa sa.”

Daca ne uitam la primele trei runde ale campionatului, cu acelasi numar de victorii atat pentru Haga cat si pentru Spies, credeti ca lupta pentru titlu se va purta numai intre cei doi?
“Este foarte posibil sa fie asa deoarece cred ca au ceva in plus fata de ceilalti. In timpul sezonului insa vor fi cu siguranta si alti piloti care vor mai castiga, Max Biaggi, Max Neukirchner sau chiar al nostru Michel Fabrizio.”

Michel a avut un pre-sezon foarte bun dupa care lucrurile nu au mers prea bine, reusind insa o cursa buna la Valencia: va fi in forma de acum in colo?

“Anumite persoane poate nu sunt de aceeasi parere cu ce voi spune insa sunt convins ca Michel are potentialul sa fie in frunte alaturi de Haga si Spies. Diferenta este ca in momentul de fata Michel trebuie sa fie mai constient de ceea ce este capabil. Are o nesiguranta pe circuit in loc sa fie calm si sa puna baza in puterile sale deoarece are calitatile necesare.”

Cateva cuvinte despre noile venite, Aprilia si BMW: credeti ca s-au ridicat la nivelul asteptarilor pana acum?
“Au facut ceea ce ma asteptam sa faca, Aprilia s-a impus imediat iar BMW incearca sa reziste. Adevarata diferenta esta data de experienta, la Noale stiu ce inseamna sa concurezi insa in Germania mai au de invatat deoarece au pornit de la zero. In orice caz ambii constructori au investit foarte mult in proiectele lor si sunt convins ca in viitor BMW va fi la fel de competitiv ca si Aprilia.”


Sursa : Motoflash

Te-ar putea interesa si:

Vespa a prezentat scuterul 946 Dragon si geaca Varsity

Vespa celebreaza Anul Dragonului in Hong Kong, dezvaluind scuterul 946 Dragon si jacheta Varsity Vespa, o emblema nemuritoare pentru spiritul liber si stilul de viata italian, paseste intr-o noua era lansand editia limitata exclusiva Vespa 946 Dra...

Citeste mai mult