Cine poate salva industria motocicletelor?

Cine poate salva industria motocicletelor?

06.09.2017

Potrivit unui raport de luna trecută, piloții mai în vârstă își pun casca in cuier, iar acest exod al motociclistilor mai în vârstă obligă branduri precum Harley Davidson și Triumph să se concentreze asupra generatiilor mai tinere, pentru care pregătesc noi modele de bolizi pe două roţi. La începutul acestei luni, Triumph a anunțat că lansează motociclete conforme A2 în Marea Britanie. Noile „motoare“ sunt mai mici, mai uşoare şi mai ieftine decât cele cu care ne-am obisnuit.

triumph moto-1 

Cu multe țări din întreaga lume impunând noi orientări pentru protecția mediului și cu Marea Britanie anunțând recent că va interzice autovehiculele pe benzină și diesel până în 2030, nu este de mirare că există un sentiment de neliniște in industria motocicletelor.

triumph moto-2 

Pentru piloții mai în vârstă mai există si alti factori. Cu doar douăzeci de ani în urmă, și drumurile erau foarte diferite. Mai puțin trafic și mai multă libertate de a călători. Un factor important au constituit-o si legile de conducere din ce in ce mai stricte. Drumul cu motocicleta prin traficul urban este cu siguranță mai rapid decât conducerea unei masini, dar a devenit mai periculos decât era cu ani in urma. Deci, nu este de mirare, mulți piloți mai în vârstă aleg să renunțe la dragostea lor. In condiţiile în care interesul pare totuşi să existe, apare desigur şi problema demografică: în 2003, aproape un sfert din motocicliştii americani erau trecuţi de 50 de ani. In 2014, era vorba de aproape 50%, iar statistici asemanatoare gasim si in Europa.

 harley-1

Viitorul industriei motocicletelor se afla, prin urmare, în mâinile clientilor mileniali. Se urmareste incurajarea tinerilor să facă schimbul de la patru la două roți si facilitarea accesului la motociclete.

harley-2

Majoritatea companiilor de renume se concentrează de ani buni pe atragerea noii generatii de entuziasti.

harley-3

Va fi lansata o nouă serie de motociclete electrice, mărcile lucrand acum la dezvoltarea lor. Cu toate acestea, în prezent, nu există nimic pe piață suficient de practic pentru a stabiliza viitorul industriei. Cu totii asteptam răspunsuri reale de la producatori, care sa defineasca evolutia viitoare a motocicletelor.

triumph moto-3 

Pe străzile din Romania circulă doar în jur de 140.000 de motociclete, iar vânzările se situează la câteva sute de unităţi anual, deşi ultimele date arată că în tara noastra sunt în jur de 900.000 de posesori de carnet de conducere A1, A2 şi A.

In România au fost vandute în 2015 aproximativ 420 de motociclete noi din categoria cu motoare de peste 500 cmc, dar piaţa este în creştere.

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO ZFORCE 1000 SPORT R

Cu o latime de 64 inch, putere crescuta 90 CP si manevrabilitate agila, CFMOTO duce performanta SSV la urmatorul nivel cu modelul ZFORCE 1000 SPORT R, un aliat pregatit pentru cele mai extreme provocari off road. Anvelopele masive 29 inch montate pe ...

Citeste mai mult