Indian și Harley, victime colaterale în disputa comerciala SUA-UE

Indian și Harley, victime colaterale în disputa comerciala SUA-UE

04.07.2018

Decizia administrației Trump de a impune taxe de import pentru oțel și aluminiu provenit din Uniunea Europeană are un efect puternic asupra industriei americane producătoare de motociclete. Mai mult, răspunsul venit din partea Europei de a impune taxe mai mari cu 25% pentru importul de motociclete americane de mai mult de 500cc va avea un profund efect negativ asupra producătorilor nord-americani, în special Indian și Harley-Davidson.

Nu este sigur cât timp măsura va rămâne în picioare, dar experții consideră ca UE nu va renunța la aceste taxe înaintea guvernului american. Harley-Davidson vindea din ce în ce mai puține motociclete în SUA, depinzând de la o vreme de exporturi, iar decizia oficialilor europeni va provoca pierderi semnificative pentru faimosul brand.

Deși Indian Motorcycle va fi mult mai puțin afectată de această dispută comercială deoarece majoritatea vânzărilor efectuate de aceștia au loc în SUA (aproximativ 70%), Polaris ia în calcul mutarea facilităților de producție destinate Europei. Conform lui Jess Rogers, purtător de cuvânt pentru Polaris, una dintre locațiile luate în calcul este Polonia.

Fabrica Polaris din Polonia

„Taxele anunțate recent de Uniunea Europeană ne-au obligat să ne gândim la metode de a diminua efectul măsurii, inclusiv posibilitatea de a muta facilitățile de producție din Iowa în Polonia” a declarat aceasta pentru Business Journal.

Mișcarea aceasta este asemănătoare cu cea efectuată de Harley-Davidson – faimosul brand de cruisere americane plănuiește o mutarea producției celor 40 000 de motociclete destinate pieței europene, aceasta urmând a fi relocată în Thailanda.

Fabrica Indian Motorcycle

Motocicletele americane aveau deja dificultăți în penetrarea pieței europene în primul rând din cauza ratei de schimb între dolar american și euro, dar și din cauza specificului cumpărătorilor europeni de motociclete. Tariful recent impus de UE se va ridica în total la 31%, lucru care va provoca pierderi masive. Experții reclamă faptul că, în curând, se va ajunge la situația de a avea motociclete americane clasice produse și asamblate în afara SUA.

Dacă vă tentează senzația inegalabilă a unui cruiser american clasic (încă) produs în SUA, veți găsi pe site-ul ATVRom lineup-ul Indian Motorcycle la cele mai bune prețuri.

Te-ar putea interesa si:

Riderul RED BULL KTM FACTORY RACING, Aaron Plessinger, obtine prima victorie 450 Supercross in San Diego

Runda 3 - Campionatul AMA Supercross Aaron Plessinger a cucerit prima victorie din cariera 450SX Main Event la Runda 3 a Campionatului 2024 AMA Supercross, preluand controlul in conditii ploioase. Colegul de echipa, Chase Sexton, a urcat pe locu...

Citeste mai mult