BMW, Honda si Yamaha colaboreaza pentru dezvoltarea unui sistem inteligent

BMW, Honda si Yamaha colaboreaza pentru dezvoltarea unui sistem inteligent

07.10.2015

BMW, Honda si Yamaha au ajuns la o intelegere pentru a colabora in dezvoltarea tehnologiei de comunicatii vehicle-to-vehicle pentru motociclete, tehnologie denumita Cooperative-Intelligent Transportation Systems (C-ITS), care utilizeaza semnale transmise intre vehicule pentru avertizarea pilotilor de potentiale coliziuni la intersectii, incluzand si atentionari despre vehicule din sens opus care nu sunt vizibile.
Tehnologia apare ca fiind o forma mai avansata de alerta de trafic in timp real fata de ceea ce ofera in prezent multe dintre sistemele de navigatie GPS. C-ITS se bazeaza pe integrarea informatiilor din cadrul unui sistem general privind infrastructura de transport si utilizeaza principiile de baza din tehnologia informatiei si comunicatiilor.

Cele trei companii partenere (alaturi de companii din industria de automobile, cum ar fi Ford, Daimler si Volkswagen) fac deja parte din Car2Car Communication Consortium, o organizatie care pune la punct aceasta tehnologie pentru autoturisme. Motocicletele reprezinta o alta provocare, una chiar temerara, in conditiile in care pilotii sunt mult mai vulnerabili in coliziuni, astfel ca BMW, Honda si Yamaha vor forma un grup nou numit Connected Motorcycle Consortium, pentru dezvoltarea tehnologiei speciale pentru motociclete, grup care va colabora si va schimba informatiile importante de natura tehnologica cu grupul Car2Car.

Honda a lucrat independent in trecut pe sistemele tehnologice inteligente de schimb de informatii in transport, diagrama reprezentand o prezentare a Intelligent Transportation System din anul 2009. “In scopul accelerarii dezvoltarii si implementarii ITS cu succes in cazul motocicletelor si scuterelor, ne-am propus sa cooperam si cu alte companii de profil”, a declarat Tetsuo Suzuki, director de operatiuni la Honda.

“Companiile noastre sunt deja membri activi ai Car2Car Communication Consortium, in care cooperam acum in munca noastra cu constructorii de autovehicule si camioane, precum si alte parti interesate, cu privire la specificatii si standarde comune”, a declarat Takaaki Kimura, director general executiv al centrului de tehnologie pentru Yamaha. “Am ajuns la concluzia ca cerintele specifice ale motocicletei sunt dincolo de domeniul de aplicare ale acestiui consortiu. De aceea urmatorul pas logic este intrarea intr-o colaborare dedicata exclusiv legata de provocarile de care se lovesc utilizatorii de vehicule cu doua roti”.


Cele trei companii partenere in CMC sunt de asemenea membri in European Association of Motorcycle Manufacturers (ACEM), care si-a fixat ca tinta anul 2020 pentru adoptarea C-ITS. Aceasta sarcina necesita cooperarea intre mult mai multi producatori de motociclete, fireste, de aceea Connected Motorcycle Consortium, cu ocazia acestui anunt de infiintare, invita si alti constructori la aderare.

“Scopul nostru este de a promova o utilizare in timp util si cuprinzatoare a sistemelor ITS in cooperarea dintre motociclisti, in vederea imbunatatirii sigurantei. Prin urmare, incurajam si alte companii mari si nu numai de a ni se alatura”, a afirmat Karl Viktor Schaller, vicepresedintele executiv pentru dezvoltare, din cadrul BMW Motorrad.

Unul dintre cele mai mari obstacole si implicit, provocari pentru viitor, este imaginarea unei solutii de integrare a componentelor necesare intr-un spatiu limitat cum este cel de pe motociclete. O astfel de provocare a avut loc si cu ocazia implementarii unor sisteme precum ABS. Este foarte clar ca un cuvant greu il vor avea japonezii, specialisti in miniaturizari, deoarece in comparatie cu sistemele ITS de pe automobile, pe motociclete componentele trebuie sa fie mult mai mici, dar si rezistente la praf, intemperii meteo si vibratii.

Anumite sisteme de comunicare intre motociclisti, unele integrate in sisteme inteligente cu care sunt dotate unele casti, au fost dezvoltate de catre unele companii mici, sporadic, cu rezultate relativ bune, de aceea ar fi binevenita experienta acestora si ideile proaspete, pentru ca in scurt timp CMC sa prezinte un produs finit.

Te-ar putea interesa si:

KTM anunta deschiderea inscrierilor pentru Seriile e-Motocross Juniori 2024

Cu suport complet din partea KTM, Seriile e-Motocross Juniori revin pentru sezonul 2024 si, de ieri, inregistrarile s-au deschis oficial pentru tinerii care concureaza cu modelul KTM SX-E 5 pentru a-si asigura unul din cele 40 de locuri la linia de s...

Citeste mai mult