Honda Dominator se reintoarce, dupa mai bine de 15 ani!

Honda Dominator se reintoarce, dupa mai bine de 15 ani!

16.03.2016
Chiar daca zvonurile arata ca un Dominator va putea aparea in curand (probabil ca 2017 ar fi o data realista), exista inca o serie de intrebari cu privire la solutiile pe care le are Honda la indemana si ce va alege dintre acestea. Solutiile ar fi trei, un thumper (monocilindru in patru timpi), fie cu racire aer/ulei, fie racire cu lichd, ori un bicilindru racit cu lichid. Schitele nu arata solutia, iar Honda nu scoate inca o vorba.


Honda Dominator se reintoarce, dupa mai bine de 15 ani! - 750

Dominatorul este o motocicleta care a fost fabricata in decursul a 13 ani, intre 1988 si 2001, fiind un monocilindru de 643cc, dezvoltand 45 cp. Exista voci care spun ca twin-ul de pe platforma NC700 ar putea fi ceea ce ar anima excelent noul off-roader, insa Honda va merge, cu siguranta, pentru un echilibru aproape ideal in privinta raportului putere / greutate. Deci probabil ca un motor nou integral, de clasa medie, monocilindru si racit cu aer ar putea servi cauzei unui model adventure mijlociu cel mai bine, privind inauntrul si in afara curtii Honda. Probabil ca Honda urmareste tot un echilibru in privinta target-ului de piata, vizand vechii si loialii sai clienti, dar urmarind si o racolare de noi clienti, potential din segmentul tanar. Aici se va vedea marea arta a producatorului japonez in a-si satisface adeptii vechi si noi.

In acest moment, cei 45 cp ai vechiului Dominator nu reprezinta poate ceva notabil, insa cine a mers pe asa ceva sau pe un Transalp stie ca aici e vorba in primul rand de feeling, nu de ceea ce scrie pe fisa tehnica. Incarcate bine, eventual si un pasager, aceste modele nu trebuie sa fie o dunga si un scurt zgomot pe autostrada, doar e vorba de un model adventure. Probabil ca si noul Dominator nu va rupe gura cu puterea dezvoltata, desigur una mai mare decat pe modelul clasic, dar fara sa depaseasca 60 cp.


Honda Dominator se reintoarce, dupa mai bine de 15 ani! - 2017

Si daca am invocat presupunerile in privinta puterii, putem sa presupunem si existenta unor electronice instalate, control al tractiunii, ABS, injectie electronica si diferite moduri de pilotaj. Ceea ce ar insemna ca va fi si putin mai grea decat cele aproape 160 kg, insa nu cu mult, astfel incat sa imbine perfect robustetea cu agilitatea, principalele caracteristici ale modelului Dominator NX650.

Vizual, exista niste diferente fata de vechiul Dominator, insa nu majore. Se observa stilul Dominator al carenei, cu o sa lunga care traverseaza ceva cale lunga pana se se aseze pe spatele rezervorului, indicand o pozitie de pilotat relaxata si o aripa de protectie impotriva noroiului destul de mare. Nu s-a schimbat nimic in privinta rack-ului pentru gentile de voiaj.

Asadar, atunci cand va iesi cu Dominator, in 2017 cum spuneam, Honda va lovi simultan trei obiective: un mid-adventure foarte apreciat la vremea sa si solicitat in prezent, un model cu un pronuntat vibe retro (chiar daca nu vorbim de decenii numeroase) si o varianta mai accesibila decat Africa Twin. Sa vedem si cu cat succes vor puncta obiectivele.