Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad
Honda CRF1000L Africa Twin a fost asteptata cu foarte mare interes si, desi nu va fi atat de usoara, de puternica sau de ieftina pe cat se credea, este un competitor puternic si nu trebuie scoasa din ecuatie.
Africa Twin are o capacitate de 998cc, comparativ cu cei 1195cc ai motocicletei KTM 1190 Adventure R si cei 1170cc ai modelului BMW R1200 GS, dar acest lucru nu este prea relevant; mai important este faptul ca dezvolta un cuplu mai mic cu 21% fata de KTM si cu 19% fata de BMW, lucru care este important pe trasee abrupte. Un cuplu redus poate necesita o schimbare mai frecventa a vitezelor, ceea ce ingreuneaza cursa si mareste oboseala riderului.
Greutatea modelelor de la KTM si BMW este de 238 kg fiecare, in timp ce Honda are o greutate standard de 228 kg, care ajunge la 232 kg cu ABS si la 242 kg daca este echipata si cu transmisia DCT (Dual Clutch) despre care am mai vorbit in aceasta stire. In general, este important ca greutatea unei motociclete sa fie distribuita mai mult pe roata din fata si, privind modelul Africa Twin, vedem ca Honda a realizat acest lucru in mod satisfacator.
CRF1000L si 1190 Adventure R au o roata fata de 21 inci, superioara celei de 19 inci a modelului R1200 GS. Si in ceea ce priveste garda la sol BMW ramane in urma cu cei 8.1 inci, fata de cei 9.8 inci ai celorlalte doua motociclete. Cursa suspensiilor pentru Africa Twin este de 230 mm fata si 220 mm spate, cu 10 mm mai mult pe fata si similar pe partea din spate ca in cazul KTM. Modelul BMW isi arata destinatia universala prin faptul ca cursele fata/spate sunt de 190 mm/200 mm, ceea il face mai putin capabil de a absorbi socurile puternice de pe traseele foarte denivelate.
Un detaliu la care Honda ramane in urma este capacitatea rezervorului - 18.8 litri fata de cei 23 ai KTM si 20 ai BMW; producatorul sustine, insa, ca motorul cu doi cilindri in paralel ofera o economie de combustibil importanta, astfel incat rezervorul cu o capacitate redusa este irelevant.
| Honda CRF1000L | KTM 1190 Adventure R | BMW R 1200 GS |
Motor | 2 cilindri in paralel, 4 timpi, 8 valve, racit cu lichid | 2 cilindri, 4 timpi, V 75° | 2 cilindri in opozitie, 4 timpi, racit cu aer/lichid |
Capacitate | 998cc | 1195cc | 1170cc |
Putere | 93.9cp @ 7500rpm | 150cp @ 9500rpm | 125cp @ 7750rpm |
Cuplu | 98Nm @ 6000rpm | 125Nm @ 7500rpm | 120Nm @ 6000rpm |
Cutie de viteze | 6 trepte MT/6 trepte DCT | 6 trepte | 6 trepte |
Frane fata | 2 discuri hidraulice de 310mm, etriere cu 4 pistoane | Brembo, 2 discuri de 320mm, etriere cu 4 pistoane | 2 discuri de 305mm, etriere cu 4 pistoane |
Frane spate | Brembo, disc de 267mm, etrier cu 2 pistoane | Brembo, disc de 267mm, etrier cu 2 pistoane | Disc de 276mm, etrier cu 2 pistoane |
Suspensie fata | Disc hidraulic de 256mm, etrier cu 2 pistoane | WP-USD 48mm, cursa 220mm | BMW Motorrad Telelever 37mm, cursa 190mm |
Suspensie spate | Hidraulica, ajustabila, cursa 220mm | WP-Monoshock, cursa 220mm | Bascula din aliaj de aluminiu cu BWM Motorrad Paralever, cursa 200mm |
Anvelopa fata | 90/90 R 21 | 90/90 R 21 | 120/70 R 19 |
Anvelopa spate | 150/70 R 18 | 150/70 R 18 | 170/60 R 17 |
Greutate | 228kg (standard), 232kg (ABS), 242kg (DCT) | 238kg | 238kg |
Rezervor | 18.8 litri | 23 litri/3.5 litri rezerva | 20 litri/4 litri rezerva |
Te-ar putea interesa si:
Pilotul CFMOTO Aspar Team a devenit primul lider Moto3 dupa turul final in care a reusit sa depaseasca cinci concurenti pentru a-si adjudeca victoria. DAVID ALONSO, CAMPION MOTO3 - Riderul CFMOTO Aspar Team castiga Marele Premiu al Qatar-ului...
Citeste mai mult