Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad

Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad

08.09.2015
Spre sfarsitul acestui an, riderii dornici de aventura vor avea de ales intre trei motociclete deosebite pregatite pentru medii offroad extreme.

Honda CRF1000L Africa Twin a fost asteptata cu foarte mare interes si, desi nu va fi atat de usoara, de puternica sau de ieftina pe cat se credea, este un competitor puternic si nu trebuie scoasa din ecuatie.

Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad - 2016

Africa Twin are o capacitate de 998cc, comparativ cu cei 1195cc ai motocicletei KTM 1190 Adventure R si cei 1170cc ai modelului BMW R1200 GS, dar acest lucru nu este prea relevant; mai important este faptul ca dezvolta un cuplu mai mic cu 21% fata de KTM si cu 19% fata de BMW, lucru care este important pe trasee abrupte. Un cuplu redus poate necesita o schimbare mai frecventa a vitezelor, ceea ce ingreuneaza cursa si mareste oboseala riderului.

Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad - honda crf1000l africa twin

Greutatea modelelor de la KTM si BMW este de 238 kg fiecare, in timp ce Honda are o greutate standard de 228 kg, care ajunge la 232 kg cu ABS si la 242 kg daca este echipata si cu transmisia DCT (Dual Clutch) despre care am mai vorbit in
aceasta stire. In general, este important ca greutatea unei motociclete sa fie distribuita mai mult pe roata din fata si, privind modelul Africa Twin, vedem ca Honda a realizat acest lucru in mod satisfacator.

Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad - bmw r1200 gs

CRF1000L si 1190 Adventure R au o roata fata de 21 inci, superioara celei de 19 inci a modelului R1200 GS. Si in ceea ce priveste garda la sol BMW ramane in urma cu cei 8.1 inci, fata de cei 9.8 inci ai celorlalte doua motociclete. Cursa suspensiilor pentru Africa Twin este de 230 mm fata si 220 mm spate, cu 10 mm mai mult pe fata si similar pe partea din spate ca in cazul KTM. Modelul BMW isi arata destinatia universala prin faptul ca cursele fata/spate sunt de 190 mm/200 mm, ceea il face mai putin capabil de a absorbi socurile puternice de pe traseele foarte denivelate.

Honda CRF1000L Africa Twin, KTM 1190 Adventure R si BMW R1200 GS - trei motociclete pentru aventuri offroad - 2016

Un detaliu la care Honda ramane in urma este capacitatea rezervorului - 18.8 litri fata de cei 23 ai KTM si 20 ai BMW; producatorul sustine, insa, ca motorul cu doi cilindri in paralel ofera o economie de combustibil importanta, astfel incat rezervorul cu o capacitate redusa este irelevant.

 

Honda CRF1000L

KTM 1190

Adventure R

BMW R 1200 GS

Motor

2 cilindri in paralel, 4 timpi, 8 valve, racit cu lichid

2 cilindri, 4 timpi,

V 75°

2 cilindri in opozitie, 4 timpi, racit cu aer/lichid

Capacitate

998cc

1195cc

1170cc

Putere

93.9cp @ 7500rpm

150cp @ 9500rpm

125cp @ 7750rpm

Cuplu

98Nm @ 6000rpm

125Nm @ 7500rpm

120Nm @ 6000rpm

Cutie de viteze

6 trepte MT/6 trepte DCT

6 trepte

6 trepte

Frane fata

2 discuri hidraulice de 310mm, etriere cu 4 pistoane

Brembo, 2 discuri de 320mm, etriere cu 4 pistoane

2 discuri de 305mm, etriere cu 4 pistoane

Frane spate

Brembo, disc de 267mm, etrier cu 2 pistoane

Brembo, disc de 267mm, etrier cu 2 pistoane

Disc de 276mm, etrier cu 2 pistoane

Suspensie fata

Disc hidraulic de 256mm, etrier cu 2 pistoane

WP-USD 48mm, cursa 220mm

BMW Motorrad Telelever 37mm, cursa 190mm

Suspensie spate

Hidraulica, ajustabila, cursa 220mm

WP-Monoshock, cursa 220mm

Bascula din aliaj de aluminiu cu BWM Motorrad Paralever, cursa 200mm

Anvelopa fata

90/90 R 21

90/90 R 21

120/70 R 19

Anvelopa spate

150/70 R 18

150/70 R 18

170/60 R 17

Greutate

228kg (standard), 232kg (ABS), 242kg (DCT)

238kg

238kg

Rezervor

18.8 litri

23 litri/3.5 litri rezerva

20 litri/4 litri rezerva

Te-ar putea interesa si:

CFMOTO Aspar Team castiga Marele Premiu al Qatar-ului!

Pilotul CFMOTO Aspar Team a devenit primul lider Moto3 dupa turul final in care a reusit sa depaseasca cinci concurenti pentru a-si adjudeca victoria.  DAVID ALONSO, CAMPION MOTO3 - Riderul CFMOTO Aspar Team castiga Marele Premiu al Qatar-ului...

Citeste mai mult