Honda a prezentat un concept cafe-racer neo-retro interesant: Honda 150SS Racer

Honda a prezentat un concept cafe-racer neo-retro interesant: Honda 150SS Racer

30.03.2017

Fara indoiala, Honda Grom a fost un succes imens al Big Red, poate chiar cel mai mare succes, dupa unii analisti, in urma verificarilor cifrelor de vanzari. In general, motociclete cu litraj minuscul sunt ideale in tarile in care oamenii au nevoie de transport ieftin si versatil, iar aglomerarile urbane si trans-urbane sunt de cosmar. Dar surpriza, Grom s-a impus rapid si pe alte piete decat cele asiatice, in SUA si in Europa, unde altfel, a fost considerat un mijloc ideal pentru incepatori sau ca pura distractie.

Motocicleta Honda Grom

Bazandu-se pe acest succes, constructorul a incercat sa stoarca ceva din vana de succes a micului litraj, aducand in fata lumii un concept Honda 150 SS Racer, care ar fi fratele cafe-racer din viitorul neo-retro al lui Grom. Mai exact, in salonul Bangkok Motor Show desfasurat zilele trecute in capitala Thailandei, Honda a prezentat aceasta mica bijuterie concept, nu originala, dar cu siguranta foarte aratoasa.

Honda 150SS RACER imprumuta foarte multe din tendintele patrimoniului retro, pe care le-am vazut in intreaga industrie, cu jante-disc cuplate la rotoare de frana solide, cu numar de inmatriculare montat lateral, plus nelipsitele faruri rotunde emblematice, ca sa nu fie nici o indoiala ca vorbim despre un cafe-racer adevarat, in fapt, un mini-cafe-racer.

Honda 150SS Racer Model

Numai ca Honda are niste ingineri si designeri de-a dreptul alchimisti, care au reusit o treba pe cinste in amestecul modern/retro, astfel incat acele trasaturi vintage au fost integrate in linii si unghiuri ale caroseriei venite parca din viitor, fara ca sa existe o distonanta suparatoare. Aruncati un ochi numai la fenderele din fibra de carbon.

Daca iti poposesti privirea mai mult timp pe acest 150SS Racer, o sa va framante o intrebare de genul: “unde am mai vazut asa ceva”, cu trimitere la liniile sale. La Husqvarna Vitpilen, cu siguranta, cu care Grom pare mixat cu maiestrie. Cu o coada si o evacuare elegante, cu un rezervor sculptat cu gust si un acoperitor de radiator, imaginea e a unui model premium. Un spatiu larg si alb su subcadru si panourile transparente dau senzatia de greutate redusa. In obisnuita nota, Honda nu a dezvaluit nimic despre specificatii.

Showroom Honda 150SS Racer

Inca ceva ce denota ca 150SS Racer vine din viitor: oglinzile retrovizoare lipsesc, in schimb exista camere in spate si in fata, deasupra farului. Daca in privinta rocadei oglinzi, camera spate putem gasi un sens, camera fata pare lipsita de logica, dar din nou Honda tace si nu lamureste.

Motorul a fost imprumutat de la CBR150R? Nu ar fi totusi o diferenta prea mare, vorbim de un monocilindru de 150cc, doar ca e posibil ca performantele sa fie lejer diferite. Oricum, pentru un neo-racer ambele motoare isi au locul, daca ar fi sa luam in seama o versiune usor marita a modelului Honda MSX125 (Grom), cu siguranta.

Honda MSX125

Interesanta e schema cromatica si grafica, deoarece accentele bleu aduc aminte de celebrul Tron. Deocamdata nu se stie ce viitor va avea acest concept, desi Honda a cam obisnuit in ultimii ani ca modelele concept sa apara intr-un timp relativ scurt in productie. Daca se va intampla asta, aproape sigur ca se vor inlocui finisajele si componentele luxoase (pastrate fiind poate pentru vreo editie limitata sau speciala) cu materiale mult mai ieftine. E vorba de piata asiatica, iar aici e vorba despre preturi cat mai mici, ca sa rezisti cu brio, dar Honda deja stie aceste aspecte.

Te-ar putea interesa si:

Fantic acorda garantie pe viata pentru cadrele modelelor eMTB incepand de anul acesta

Calitatea a reprezentat dintotdeauna unul din pilonii brandului Fantic, alaturi de inovatie, design si performanta. Producatorul italian s-a straduit mereu sa imbunatateasca designul si asamblarea bicicletelor sale electrice montane, asigurand standa...

Citeste mai mult